Brandingul in cazul francizelor. Ce ai de facut ca sa poti duce pana la final procesul complex de branding?
Putem demara un proces de branding pentru aproape orice fel de afacere. Si francizele au nevoie de branding, dar in cazul lor procesul si implicatiile sunt mult mai complexe si e nevoie de profesionalism si de rabdare ca sa vezi si rezultate notabile. Sunt insa cativa pasi simpli de parcurs si de bifat ca sa te asiguri ca brandingul pentru franciza chiar e o reusita.
Brandingul pentru o franciza este o sarcina complexa care nu prea se termina niciodata. De la inceput e nevoie de un brand foarte bine definit, clar, de identitate de brand coerenta, de comunicare eficienta pentru brand, dar si de conformare.
Francizatii trebuie sa ramana cu autonomia care le permite sa prezinte brandul intr-o maniera care respecta si se muleaza pe cultura locala. Poate cele mai bune actiuni pe care le ai de facut cand te apuci de branding pentru francize ar fi crearea unei platforme de branding puternice si aplicarea unui standard de conformare destul de rigid. Iata in continuare etapele necesare pentru succesul in brandingul pentru francize:
Plaforma de branding pentru francize. Cand te gandesti la brandingul pentru franciza ta, consistenta si coerenta sunt cele doua chei ale succesului. Nu conteaza care e produsul, cum e el, cat de bun este. Oamenii, clientii vor alege o franciza pentru ca se asteapta sa fie anumite standarde respectate legate de calitatea produselor si de serviciile clienti, se asteapta la elemente intangibile legate de experienta in calitate de clienti. Consistenta este asigurata si mentinuta prin aceasta platforma de branding pentru francize, un document care are rol de centralizator pana la urma. Cum poti sa il redactezi pentru a putea porni la drum cu dreptul?
- Comunica o misiune clara, ai grija sa stabilesti de la inceput care e misiunea, ce urmaresti;
- Stabileste valorile companiei, francizei tale-fii realist si nu incerca sa adaugi valori care nu au nicio treaba cu brandul si cu tot ce inseamna franciza si ceea ce faci tu;
- Creeaza profiluri de clienti detaliate si incearca sa te folosesti de toate datele obtinute si de scenarii pentru a veni cu o strategie cat mai coerenta;
- Ofera instructiuni pentru un branding consistent si coerent pe orice fel de canale de comunicare vizate.
Consistenta brandingului francizelor. Platforma despre care am discutat stabileste doar niste standarde si ofera francizatilor un ghid de urmat. Dar nu e suficient. E nevoie si de audit permanent pentru francize pentru a te asigura de consistenta reala a brandingului si a brandului pana la urma. Masurarea consistentei in cazul brandingului incepe cu evaluarea brandului, platformei sale pentru informatii depasite sau contradictorii, continua cu o comunicare cu proprietarii francizei foarte buna si adecvata. Mai e nevoie de suport pentru detinatorii francizelor.
Conformitatea brandului si masurarea sa. Se vor monitoriza si rezolva orice fel de neconcordante inainte de un impact negativ. E nevoie de monitorizari regionale, locale la nivel de management, de sondaje pentru clienti, de audituri legate de amprentele digitale, de crearea unor liste clare si amanuntite de bifat in orice fel de audit. Ideea este sa privesti auditarea nu ca pe ceva negativ, ci ca pe o oportunitate de a comunica si a invata. Doar asa vor creste vanzarile si veniturile, iar daca adaugi si tactici de branding excelente cu rezultate bune in practica, ce au functionat pentru alti francizati de-a lungul e cu atat mai bine.
Simplificarea a tot ce tine de colaborare si accesibilitate pentru toata lumea. Colaborarea creativa e foarte importanta in procesul de branding si nu ar trebui sa limiteze accesul doar la membrii echipei de marketing sau la cei din functii executive. Din perspectiva identitatii de brand afli foarte usor ce merge si ce nu merge de la francizati si de la echipa din fiecare locatie. Asa imbunatatesti imediat procesul de branding si poti observa diferenta in modul in care functioneaza afacerea in viitorul apropiat.
Marketing local pentru francize. E mare nevoie de o imagine puternica si consistenta cand te apuci de branding in cazul francizelor. Brandingul nu trebuie sa aiba parte de o abordare prea rigida si sa nu ajungi sa te conectezi niciodata cu audienta locala. Cei care detin francizele si echipa de management sunt membri ai comunitatii.
Platforma de branding ar trebui sa ofere un cadru adecvat, insa francizorii au nevoie si de autonomie pentru a ajunge la publicul local intr-o maniera care rezoneaza cu valorile si ideile din spatele brandului. Se ajunge mai simplu la publicul local via mass-media, pagini de pe retele de socializare locale, prin SEO Local, vezi Google My Business, prin prezenta in directoare locale, prin review-uri de site-uri, prin campanii targetate local tip PPC. Daca un client cauta francize on-line vrea sa gaseasca unele locale cu siguranta.
Cultura locala si evenimentele locale te vor ajuta mult in incercarea ta de branding pentru francize. Brandingul trebuie sa „imbratiseze” cultura locala, nu doar sa o respecte. Conectarea cu evenimentele majore locale si sponsorizarile ar putea ajuta la obtinerea unei consistente mai bune in brandingul de francize.
Strategii bine alese pentru brandingul pentru francize. Sunt trei strategii de baza cand vine vorba despre brandingul in cazul francizelor. Putere mare a brandingului, suport pentru francizor, francizati dedicati care vor mentine cu orice pret reputatia brandului. Puterea brandingului se reflecta in mentinerea acelorasi elemente legate de brand pentru tot ce inseamna franciza pe toate canalele folosite pentru comunicare.
Se imbunatateste mult viteza recunoasterii si identificarii cu brandul din perspectiva clientilor, conversiile sunt mai bune, vanzarile cresc. Cat despre ajutorul de care are nevoie francizorul, studiile arata ca multi detinatori de francize chiar il asteapta. Si nu e de mirare un astfel de comportament de vreme ce o franciza de succes are suport constant de la francizor si francizati dedicati.