Microfranciza, un model de business de succes? Avantaje, functionare si eficienta

Franciza este un business care iti poate aduce venituri bune pe termen lung si o multime de oportunitati. Daca te gandesti la franciza ca la o afacere mare si complexa trebuie sa stii ca exista si o alta varianta, ideala pentru cei aflati la inceput de drum, cu numeroase avantaje: microfranciza.
Microfranciza este un tip de afacere mai mic, cu niste costuri de inceput minime, care are concepte si operatiuni usor de replicat. O microfranciza ofera acces la o serie de oportunitati pentru cei care vor sa ajunga mai rapid la un venit decent dintr-un business. Scopul sau principal este dezvoltarea economica, afacerea nu e nevoie sa indeplineasca neaparat nevoile sociale ale consumatorului. Investitia minima de pornire este 25.000 dolari sau o suma in jurul acestei valori.
In practica, daca alegi acest model de business poti folosi numele deja recunoscut si resursele de la un brand mai mare si mai puternic. E foarte bun pentru tinerii antreprenori care isi doresc sa isi lanseze afaceri, dar care nu au buget asa de mare pentru un business mai complex.
Suportul primit de la brandul recunoscut pe piata si accesul permanent la resurse ar fi cele mai importante beneficii la prima vedere. Se poate adauga si un model de business care merge deja si pe care il adopti si o piata foarte usor de penetrat odata ce ai un brand cu experienta in spate.
Originile microfrancizei au fost indentificate in cadrul economiilor in curs de dezvoltare, aceasta fiind o metoda de a pune bazele unor intreprinderi si afaceri mici viabile si sustenabile. Investitia initiala este una pe care si-o permite oricine, nu exista riscuri mari asociate.
Plus ca primesti credibilitate de la brandul deja recunoscut pe piata, incredere din partea clientilor, generezi locuri de munca in comunitatile locale, ajuti economia locala si regionala oferind bunuri si servicii care lipsesc de acolo. Se pot face parteneriate cu alte mici afaceri din comunitatea locala, procesele pot fi revazute si monitorizate usor ca sa ramai competitiv pe piata, promovarea e simpla. Principiile cheie sunt de fiecare data replicarea, sustenabilitatea si impactul social.
Costurile cu gestionarea microfrancizelor sunt reduse, te poti concentra pe marketing, achizitia si retentia de clienti, dezvoltarea afacerii tale in alte directii. Flexibilitatea legata de locatie, orar de functionare, model de business este si ea importanta si trebuie luata in considerare. Te adaptezi la ceea ce se cere pe piata locala cand ai microfrancize, te poti dezvolta gradual, pe masura ce afacerea incepe sa fie din ce in ce mai profitabila. Veniturile pasive sunt garantate din microfrancize.
Cand vrei scalabilitate la alt nivel introduci si noile tehnologii in gestionarea microfrancizelor. Sisteme de inventar pe baza de Cloud simplifica operatiunile de zi cu zi, aplicatiile ofera o experienta imbunatatita clientilor ce vor interactiona cu microfrancizele. Asa ai eficienta locala si globala garantata, modelele de francize bazate pe tehnologii moderne, noi au o scalabilitatea superioara pe termen mediu si lung.
Microfrancizarea se bazeaza pe contracte de franciza detaliate care vor guverna operatiunile de zi cu zi. In contracte sunt definite clar rolurile, reteaua de suport, structura platilor, existand protectie pentru francizati si francizori. Protejarea proprietatii intelectuale si respectarea legislatiei locale si regionale devin foarte importante pentru succesul microfrancizelor. Se protejeaza integritatea brandului, clientii au incredere in afaceri si stiu ca vor primi mereu aceeasi calitate si aceeasi valoare.
Francizorii, ca in orice alta franciza, ofera tot ce e nevoie, resurse, ajutor pentru a merge bine microfranciza. Realizeaza modelul de afaceri, asigura training, garanteaza primirea materialelor de marketing de catre francizat in orice moment. Reputatia brandului e protejata mai bine, brandul e puternic si consistent.
Calitatea si imaginea brandului vor fi mentinute de francizat si de ceea ce face acesta. El se ocupa in microfrancizata de operatiunile zilnice, de experienta clientilor, de mentinerea standardelor brandului. De la ei pleaca dezvoltarea si prosperitatea afacerii pana la urma.
Cateva exemple de microfrancize: carucior mobil pentru cafea, servicii tutorat, servicii curatenie, afaceri retail tip kiosk, vendomate, ATM-uri care ofera diverse lucruri, afaceri legate de animalute de companie. In general avem afaceri mobile sau modele de afaceri tip „at-home”, pentru acasa care s-ar preta la microfrancizare. Pensionarii si antrepenorii care au intrat de curand in universul businessurilor profitabile ar fi cei mai buni candidati pentru astfel de afaceri.
Dupa cum vezi, microfrancizele nu sunt afaceri care iti garanteaza succesul de la inceput, trebuie sa te implici 100%, sa participi la evenimente, sa tii legatura cu tot ce inseamna comunitati locale si parteneri locali si regionali, sa te dedici microfrancizei cel putin in primele luni ca sa speri mai tarziu si la niste venituri pasive importante.
Tine minte ca o microfranciza va avea succes doar daca stii cum sa iti gestionezi afacerea si cum sa ajungi la o scalabilitate care iti permite sa fructifici toate oportuinitatile ce apar in calea ta. Cu o microfranciza ai toate sansele sa inveti si sa te dezvolti ca om de afaceri, iar de la ea poti sa treci la francize mai complicate ca model de business si la afaceri complexe atat ca operatiuni, cat si ca gestionare, management.