Cele mai interesante idei de afaceri pentru designerii de interior
Designerul de interior nu se plictiseste niciodata. E un job care iti pune creativitatea la incercare, trebuie sa fii mereu pregatit sa vii cu idei noi, sa gasesti cele mai bune solutii pentru ai tai clienti. Dar cand monotonia de la locul de munca si din cadrul proiectelor e deja prea mare poti sa iti diversifici serviciile oferite si sa scapi de ea usor cu idei de afaceri profitabile pentru cei mai experimentati designeri de interior.
Ideile de afaceri sunt multe si poti sa ai o multime atunci cand incerci sa le asterni pe hartie pentru noi directii in cariera ta. Nu toate se potrivesc pentru experienta ta in design de interior, asa ca am realizat o selectie a celor mai bune idei de afaceri care mai sunt si profitabile pentru a incepe cu dreptul sa iti diversifici oferta de servicii.
Servicii de „home staging”, pregatirea unei locuinte pentru vanzare. Ca sa poti vinde mai bine o locuinta e nevoie de o aranjare a sa. Si cine sa stie mai bine sa aranjeze locuintele ca sa atraga atentia si sa placa privitorului decat un designer de interior. De la decoruri la mobilier aranjat sau ales ca sa fie cat mai aproape de ce isi doreste cumparatorul, orice se poate aranja cand ai alaturi cel mai bun designer de interior. Sunt deja cursuri pentru home staging, te poti perfectiona si poti invata tot ce ai nevoie ca sa treci usor de la o cariera axata doar pe design interior la una duala.
Servicii profesioniste de organizare la interior. De la familii la indivizi sau afaceri, iti poti promova afacerea si serviciile catre orice fel de clienti care vor sa isi puna spatiile interioare in ordine. Asa iti dovedesti si calitatile si abilitatile de designer de interior, eficientizezi si utilizarea spatiului interior peentru clienti, ai si clienti noi pentru jobul tau de baza, designer de interior. Chiar daca nu par niste servicii care sunt foarte cautate, in realitate poti sa castigi foarte bine pentru ca doritori sunt si piata e „lejera” pentru ca nu sunt prea multi specialisti designeri de interior care sa poata face si asa ceva.
Expert in Feng Shui. Daca nu ai auzit pana acum de Feng Shui, trebuie sa stii ca e vorba despre o adevarata arta si un curent de inspiratie chinezeasca ce se concentreaza pe chi si pe energia care tot circula libera in spatii. Daca ai un Feng Shui ca la carte vei avea si un mediu pozitiv, mai productiv, acasa, la job. Aduci armonia in case si la birou, ai sansa sa te specializezi in Feng Shui si sa intelegi mai bine cum poti sa modifici spatiile in asa fel incat sa schimbi si perceptia asupra lor. Te ajuta mult faptul ca ai studii si experienta vasta in design interior, care e punctul de pornire pentru orice expert in Feng Shui.
Servicii de design floral. Iti pui la incercare creativitatea, imaginatia, isi rafinezi abilitatile de designer cu experienta, plus ca intri pe piata nuntilor si iti completezi lejer veniturile lunare. Aranjamentele florale in interior sunt destul de dificil de creat, asa ca ai toate sansele sa iti gasesti clienti care vor sa aiba un designer de interior specializat in design floral pregatit sa se ocupe de tot ce tine de flori si de decorurile cu flori.
Inveti la inceput despre flori, despre florarie, combinatii de flori, aranjamente ce pot fi obtinute, metode de aranjare si combinare, dupa care, cu ajutorul abilitatilor de designer de interior si experientei vei avea acces la o multime de clienti care de abia asteapta sa ii ajuti.
Servicii de peisagistica, design de peisaj. Designerii de peisaj sunt la mare cautare astazi, e nevoie de aranjare si de decoruri si in exterior. Chiar daca esti designer de interior te poti ocupa oricand si de exterior foarte bine, vei lucra cu lemn, piatra, metal, caramida, alte materiale interesante. Daca esti o fire creativa si ai deja foarte multe proiecte la activ si ceva experienta si in design exterior vei avea cu siguranta cele mai bune rezultate indiferent de clientii pe care vei ajunge sa ii ai la un moment dat.
Consultant in privinta culorilor, cromaticii. Ajuti clientii sa aleaga culorile pentru tot ce tine de interior si elemente de interior importante. Dar te ocupi si de selectarea mobilierului alaturi de clienti in functie de culori, de selectarea unor texturi, materiale ce se vor incadra cat mai bine in decorul interior. E o idee de afaceri foarte buna mai ales ca ai la dispozitie o nisa care nu e explorata indeajuns si clienti chiar sunt, vei fi cautat daca oferi servicii de calitate si mai ai si experienta vasta in design de interior.
Designer de interior comercial. Poti oferi servicii doar centrelor comerciale sau altor afaceri private din retail. Ce vei face? Te vei ocupa de designul interior din spatiile comerciale in asa fel incat sa reflecte valorile brandului si sa ajute la o interactiune mult mai buna dintre brand, produse si clienti. Castigurile sunt bune daca ai mai lucrat deja si ai experienta in design interior in spatii comerciale sau in cladiri, locuinte care au avut si destinatie comerciala.
Restaurari. Te implici in proiecte de restaurare diverse, colaborezi cu alti specialisti si restaurezi diverse lucruri, poate parti din cladiri, in functie de zona in care te specializezi. E un job care te va solicita mai mult decat cel de baza, designer de interior, insa vei avea satisfactii imense cand vei vedea ca din mainile tale si dupa multa munca iese ceva cu adevarat special.
Designer interior de productie. Lucrezi doar in cinema, televiziune, pentru productii de teatru, te ocupi de tot ce tine de design, de iluminat, recuzita, costume uneori, designul lor, de grafica. Discuti cu orele cu regizorii, actorii, echipa din spatele productiilor, cu cei de la efecte speciale si stabilesti ce ai de facut. E nevoie de multa experienta si de rabdare ca sa poti oferi astfel de servicii, dar si de multa imaginatie.
Visual Merchandiser. Lucreaza in tandem cu un designer din retail si vanzari si cu departamentele de marketing. Stie tot ce misca in social media, ce e la moda, poate lucra in galerii, muzee, in retail, spatii comerciale pentru a imbunatati planurile de marketing prin strategii vizuale si a promova eficient produse, evenimente, servicii.
Vei veni cu idei pentru vitrine, pentru expunerea produselor si prezentari, unghiuri pentru expunere, in functie de tendintele din piata si de publicul tinta. Si tot un visual merchandiser se va ocupa de externalizarea materialelor vizuale si de comunicare de la furnizori, designeri grafici, artisti. Mereu se vor colecta date de la clienti, gradul de multumire si se vor aduce imbunatatiri.
Designer de expozitie. Oferi servicii doar pentru cei care au nevoie de expozitii mari, evenimente publice mari, conferinte cu multa lume si complexe, expozitii internationale. Discuti despre tematica, produse, investitori, participanti, despre cei ce expun, te ocupi de designul ideilor, conceptelor, de propuneri. Totul arata bine cand e implicat un designer de expozitie, bugetul e respectat si publicul si expozantii sunt multumiti la final.
De la modele 3D la transport, prototipuri realizate la foc automat, constructie finala, instalari de lumini, tehnologii moderne, absolut orice va trece prin mainile unui designer de expozitie. Profiturile, bugetul, costurile si gestionarea lor cad tot in sarcina designerilor de expozitie. Se tine mereu cont si de perspectiva expozantilor, celor care participa la evenimentele majore organizate, dar si de brandul organizator si de viziunea acestuia.