Planul de afaceri pentru cabinet medical

De la o decada la alta constatam ca oamenii sunt tot mai bolnavi. Asa ca o afacere cu un cabinet medical va fi una profitabila inca de la inceput. Daca esti medic si ai experienta, specializari poti sa iti deschizi un cabinet medical sau o clinica in care sa ai mai multe cabinete medicale pentru specializari diferite. Ca sa te asiguri ca vei porni de la inceput in directia cea buna ai nevoie de un plan de afaceri bine pus la punct si redactat cu mare atentie.

Planul de afaceri pentru un cabinet medical nu difera foarte mult de un plan de afaceri pentru un business “standard”, insa are anumite particularitati si e obligatoriu sa il personalizezi in functie de tipul afacerii tale. Investitorii il vor cere imediat ce le propui o colaborare, nu iti vor oferi sprijin si bani daca nu ii dai o atentie deosebita si daca nu ai petrecut mult timp cu redactarea si cu documentarea pentru un plan de afaceri perfect.

Care sunt sectiunile planului de afaceri pentru cabinet medical?

Sumarul Executiv. In aceasta sectiune vei oferi o imagine de ansamblu asupra afacerii tale, cabinetului medical. Desi este prima in planul de afaceri, ea se redacteaza la final, dupa ce ai deja toate sectiunile bine puse la punct si e un rezumat al acestora.

Ce va cuprinde sumarul executiv pentru cabinetul medical? O scurta introducere, ce este cu afacarea ta, numele cabinetului medical, localizarea, tipul de servicii oferite. Dupa se va continua cu oportunitatile din piata valorificate, se face un rezumat al cercetarii de piata, oferindu-se detalii despre marimea pietei, potentialul de crestere, tendinte. Subliniaza oportunitatile din piata si cum va reusi cabinetul tau sa „umple” golurile existente pe piata.

Se detaliaza putin si despre serviciile principale puse la dispozitia pacientului, despre specialitati, nu uita si de marketing si strategia de vanzari, cum atragi noi pacienti, ce servicii premium oferi.

La finalul sectiunii discuti tot pe scurt depsre planul financiar, ce nevoie de bani ai in primii ani. Adu in discutie profitul urmarit, veniturile, cheltuielile, orice fel de costuri la care te-ai putea gandi. Include si un CTA, invita investitorii sa discute despre investiti. Sumarul executiv va fi clar, concis, usor de inteles si de parcurs, fara jargon.

Prezentarea generala a afacerii. Aici e doar despre cabinetul tau medical. Istoricul afacerii, localizarea, numele, obiective, scopuri, toate vor face parte din sectiunea aceasta. Descrii cat poti de bine afacerea, specifici in mod clar tipul de cabinet medical, caror pacienti li te adresezi, descrii structura legala, daca esti proprietar, daca ai si parteneri, etc.

Explica de ce ai ales o anumita locatie, cu te ajuta in dezvoltarea afacerii. Listeaza toti proprietarii daca sunteti mai multi medici, ce responsabilitati are fiecare in management.

Urmeaza obiectivele, misiunea, valorile, toate memorabile, clare, pe scurt. Nu uita de premiile sau distinctiile obtinute in trecut, de ce vrei sa faci in viitor, unde ajungi cu afacerea ta pe termen lung si scurt, cu obiective fixate pe termen lung si scurt, fii specific, atrage atentia investitorilor.

Analiza pietei. Dovedesti ca intelegi bine domeniul in care vei activa, piata tinta, competitia, oportunitatile de dezvoltare. Defineste clientul ideal, explica ce tipuri de servicii oferi, e important sa ai si un profil al pacientului care va veni la tine. Marimea pietei si potentialul de crestere sunt importante si le vei avea in aceasta sectiune, la fel si analiza competitiei directe si indirecte, cu gasirea punctelor slabe si punctelor forte. Include in analiza pietei ce te diferentiaza fata de competitie, ce tendinte sunt in piata, cum le faci fata.

Mentioneaza legislatia, licentele de care e nevoie, ofera informatii specifice si cat mai detaliate, fa o cercetare de piata atenta, ilustreaza tot ce afirmi cu diagrame, grafice care atrag atentia. Scrie orice sectiune din plan si analiza pietei, evident, cu gandul la pacienti, la publicul tinta.

Produse si servicii. Ce oferi pacientilor, tratamente, servicii consultare, diagnosticare etc. Descrie in detaliu serviciile, timpul alocat, asigurarile si optiunile de plata pentru pacienti, oferte si reduceri, abonamente, servicii aditionale oferite. Asa investitorii vor intelege valorea afacerii tale si vor fi dispusi sa te ajute cu bani.

Vanzari si strategii de marketing. Aduci in discutie toate strategiile folosite pentru atrage si a retine clientii, pacientii. Discuti despre USP-ul tau, despre ce te diferentiaza pe piata, despre strategia de pret si cum ramai competitiv pe piata, despre strategiile de marketing, canale folosite, de la social media la e-mail marketing si directoare de afaceri, marketing prin intermediul unor afisaje stradale, locale. Strategiile de vanzari sunt foarte importante, e vorba despre parteneriate, anumite facilitati pentru partenerii de afaceri etc.

Programele de loialitate, reduceri pentru diferite servicii, verificari de rutina incurajate, toate ar putea face parte din strategia ta de a mentine baza de clienti si de a o dezvolta. In functie de rezultate si de feedback fii pregatit sa faci schimbari din mers la aceasta sectiune ca sa ai un plan de afaceri cat mai bun.

Planul de operatiuni. Listezi procedurile si procesele legate de operatiunile in business, personal de care ai nevoie, procese operationale. Calificari, ani de experienta, numar de persoane pe care le vei angaja, toate vor face parte din aceasta sectiune. Discuta despre managementul fluxului de pacienti, despre programari, despre inregistrare pacienti, tratamente, tinerea unei evidente, verificari dupa tratamente si consultatii de rutina.

Nu uita de control infectiilor si siguranta, despre ce faci ca sa implementezi un protocol cat mai strict ca sa asiguri pacientilor confortul de care au nevoie si sa nu ajungi la probleme grave cauzate chiar de tine si de cabinetul tau.

Echipamentele si tehnologia vor fi foarte importante, incluzi si o lista de astfel de accesorii medicale ca sa arati investitorilor ce vei avea nevoie si ce vei face cu ele. Ar fi de preferat sa ai referinte legate si de mentenanta, de furnizori de echipamente, instrumente, de costurile implicate, explicand si cum vor ajuta pacientii si afacerea ta.

Echipa de management. Descrii fiecare om din echipa, ce experienta are calificari, ce responsabilitati si roluri isi va asuma. Amineste cine e CEO-ul, cine sunt managerii, daca sunt mai multi, cine e director medical daca ai mai multe cabinete intr-o clinica, cu foarte multe detalii relevante despre experienta, studii, specializari, realizari notabile. Structura organizationala nu va fi uitata, ierarhia in cazul deciziilor importante este importanta si ea si se va include in aceasta sectiune. La final va fi o subsectiune despre salarii, beneficii oferite pentru fiecare in parte, dar si una in care detaliezi ce consultanti ai si ce experienta au, ce rol vor ocupa in afacerea ta.

Plan financiar. E ultima sectiune din plan, dar si cea mai importanta. Ai nevoie de bani de la investitori, asa ca trebuie sa detaliezi cat poti de bine ce suma de bani vrei si pentru ce. Include o proiectie financiara clara pe cativa ani, cinci cel mai bine, la inceput pe trimestre, dupa anual. Discuti despre profit, despre pierderi, venituri, flux de numerar, cheltuieli neprevazute, cheltuieli cu echipamente, balanta contabila.

De asemenea, e foarte important sa mentionezi si cand vei atinge niste puncte cheie in parcursul tau in business, cand vei ajunge la venituri de x euro, cand vei avea pacientul numarul y, cand vei avea egalitate perfecta intre venituri si cheltuieli, costuri.

Vino cu cifre clare legate de cati bani ai nevoie la inceput, cati bani ai nevoie ca sa mentii si sa dezvolti afacerea ta. Fii clar, specific, aminteste de obiective si cerinte financiare pe termen lung si scurt, de credite, de orice tip de imprumut vei avea nevoie sau ai deja. Proiectiile financiare trebuie sa fie obiective, realiste, ofera informatii relevante si cifre, analize pentru toate estimarile facute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.