Planul de afaceri pentru un magazin de incaltaminte. Sectiuni si redactare corecta

Planul de afaceri pentru magazinul de incaltaminte este primul pas spre succesul afacerii tale.

Indiferent de vremuri si de ce se intampla in societate, economie lumea va avea nevoie de incaltaminte. Ca e mai scumpa sau mai ieftina chiar nu conteaza, important este sa existe si sa ai de unde cumpara. O afacere cu un magazin de incaltaminte va merge foarte bine mai ales daca vinzi produse de calitate si ai si preturi bune mereu. Dar ca sa poti porni la drum ai nevoie de un plan de afaceri bun ca sa ai si banii necesari pentru viitorul business.

Magazinul de incaltaminte este locul in care clientii vin, probeaza, observa incaltaminte de toate tipurile si intr-un final aleg o pereche si o cumpara. Nu e suficient sa ai un magazin care sa prezinte clientilor multe tipuri de incaltaminte si sa arate bine la interior. Cel care face diferenta intre magazine de succes si cele care ajung la faliment rapid pentru ca nu au vanzari si clienti este chiar planul de afaceri.

Chiar daca pare ceva banal si nu prea ii dai importanta, aceste cateva pagini redactate corect iti pot aduce bani si clienti, deci tot ce ai nevoie ca sa ai succes in business. Cum il redactezi corect si ce sectiuni are un plan de afaceri pentru magazinul de incaltaminte pe care urmeaza sa il deschizi?

Sumarul Executiv. Este poate cea mai importanta sectiune a planului tau de afaceri. In sumarul executiv vorbesti pe scurt despre tot ce ai inclus deja in celelalte sectiuni. Se redacteaza la final si e un rezumat care isi propune sa atraga atentia si sa ii faca pe cei care parcurg doar primele paragrafe sa continue sa citeasca.

Aici explici ce fel de magazin de incaltaminte vei avea, care e statusul lui, daca e startup sau nu, daca vrei sa dezvolti afacerea. Nu uita sa aduci in discutie punctele esentiale din restul sectiunilor planului de afaceri pentru magazinul de incaltaminte. Vei discuta despre industria in care vei activa, despre domeniul tau de activitate, despre tipul de magazin detinut, despre competitia directa, despre publicul tinta, strategia de marketing, membrii echipei tale si despre planul financiar.

Prezentarea generala a companiei/afacerii tale. Cum ii spune si numele, aceasta sectiune va cuprinde detalii despre tipul de magazin de incaltaminte, daca e vorba despre incaltaminte sport, de lux, de buget, ortopedica. Adaugi si detalii legate de backgroundul afacerii, cand ai inceput, ce ai reusit sa faci pana la data respectiva, despre structura legala, ce afacere ai, SRL, SA, alt tip de afacere.

Analiza industriei. Trebuie neaparat sa ai o astfel de sectiune. Explici pe scurt ce se intampla si s-a intamplat in industrie. Dovedesti ca stii totul despre domeniu si industrie, afli tot ce iti trebuie ca sa iti imbunatatesti strategia de marketing pentru magazinul de incaltaminte, identifici tendinte interesante pe care le poti folosi in avantajul afacerii tale. Nu uita sa discuti despre cat de valoroasa si de mare e industria, care sunt competitorii cheie de pe piata, cine sunt furnizorii, ce tendinte vor afecta industria din jurul magazinelor de incaltaminte. Se adauga o prognoza de crestere pe 5-10 ani, dar si detalii legate de marimea pietei pe care vei opera.

Analiza clientilor, publicului tinta. Aici e doar despre clientii carora li te adresezi si pe care ai vrea sa ii ai in viitorul apropiat. Clientii tai pot fi adulti, tineri, copii, familii, sportivi sau poate pensionari, tipul de clienti influenteaza si tipul afacerii. Creeaza un profil demografic si psihografic pentru clientii tai, vezi care sunt varstele, genul, locatia lor, ce venituri si obiceiuri de consum exista, ce nevoi au, ce dorinte au. Cand iti vei intelege clientii magazinului de incaltaminte foarte bine vei reusi sa ai si venituri mai bune si o afacere profitabila, foarte bine organizata.

Analiza competitiei. Competitia magazinelor de incaltaminte poate fi directa si indirecta. Competitorii directi sunt alte magazine de incaltaminte, cei indirecti sunt alte optiuni pe care clientii le au deja. De exemplu retaileri mari, magazine de cartier, supermarket, hipermarket. Fiecare competitor identificat va avea in dreptul sau o detaliere a afacerii, dar si punctele tari si slabe. Trebuie sa stii cine sunt clientii lor, ce preturi au, la ce sunt buni si unde gresesc mereu-afli multe detalii de la clientii competitiei.

La finalul sectiunii aduci in discutie avantajul tau competitiv, ce optiuni mai bune oferi, ce produse si servicii ai si nu le vezi la competitie, cum iti imbunatatesti serviciile, ce preturi vei practica, totul ca sa depasesti competitia.

Planul de marketing. Stii deja cei patru P, Produs, Pret, Plasare, Promovare. In cazul magazinului tau de incaltaminte vei avea la produs detalii despre tipul de magazin, despre produse si servicii oferite, la pret vei detalia lista de preturi, promotii eventual, comparand mereu cu ce ofera competitia. La sectiunea Plasare vei detalia totul despre amplasarea afacerii tale, unde vei avea magazinul, cum influenteaza zona in care te afli succesul afacerii tale. Gandeste-te si la clienti, explica de ce zona respectiva ar fi ideala pentru ei.

Promovarea e mai complicata, vorbesti aici despre cum anume atragi clientii spre afacerea ta. Te promovezi la radio, tv, in ziare, reviste, in on-line, distribui pliante pe strada, gandesti campanii de e-mail marketing, pentru social media.

Planul operational. Discuti despre cum iti vei duce la indeplinire obiectivele fixate in sectiunile anterioare. Te vei referi la procese pe termen scurt, tot ce iti trebuie ca sa ai activitate fara probleme zi de zi si la obiective pe termen lung, ce vrei sa obtii pe viitor, cand vei vinde incaltamintea numarul x, cand vei ajunge sa ai castiguri de xx mii de dolari, cand te vei extinde spre alte orase, poate alte tari, cand iti vei face un lant de magazine sau o franciza.

Echipa de management. Ca sa demonstrezi celor ce iti vor oferi finantare ca vei avea succes cu afacerea ta va fi nevoie sa prezinti echipa din spatele magazinului, cei mai importanti oameni pe care te bazezi. Include in aceasta sectiune toate studiile si abilitatile, experientele avute de acesti oameni, parteneri de afaceri, angajati, daca nu ai insa oameni cu experienta in magazine de incaltaminte incearca sa ai si consilieri cu experienta vasta in domeniu. Pune accent pe ceea ce stiu sa faca si cat de bine stiu sa faca lucruri angajatii si cei din echipa de organizare, management.

Planul financiar. E ultima si cea mai importanta sectiune din planul de afaceri pentru magazinul tau de incaltaminte. Vei propune o prognoza financiara pe cinci ani, la inceput impartita pe luni, primul an, dupa care trimestrial si anual. Vorbesti despre profitabilitate, pierderi, bilant contabil, financiar, fluxuri de numerar.

Ce te astepti sa castigi, cat vei pierde, ce fel va fi profitul, cifra de afaceri. Fii realist, nu umfla cifrele fara rost, fiecare cifra sa aiba in spate documentare si scenarii cat mai obiective, simulari. Mentioneaza de cati bani ai nevoie ca sa mearga afacerea bine si sa ramai pe linia de plutire. Nu uita de taxe si impozite, de costul cu productia, furnizorii, cu salariile, asigurarile, echipamente si intretinere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.