Planul de afaceri pentru un pet shop. Cum se redacteaza corect si ce trebuie sa cuprinda?

Planul de afaceri pentru un pet shop este mai usor de redactat decat crezi.

Un pet shop este un magazin specializat in tot ce ai nevoie pentru animalutele de companie si de unde, uneori, iti poti cumpara si animalele dorite, cele mici, pui in general. O afacere cu un pet shop va fi mereu una profitabila pentru ca oamenii cauta sa aiba aproape un sufletel si odata ce il au vor avea nevoie mereu de hrana, atentii, jucarioare, hainute chiar si tot felul de accesorii pe care nu ai de unde sa le iei decat din astfel de locatii.

Un plan de afaceri bun si bine redactat pentru un pet shop va fi un bun inceput ca sa ai un business de succes, gata sa se dezvolte rapid si sa iti aduca profitul la care sperai inca de cand ai avut ideea de a avea un pet shop.

Planul de afaceri pentru un pet shop nu difera mult de unul obisnuit, pentru orice afacere. Doar ca il vei personaliza in functie de specificul afacerii tale si de clientii pe care ii vei avea, de serviciile si produsele vandute. Ca sa nu gresesti cand te apuci de redactat, daca iti place sa scrii tu planul de afaceri si ai si ceva experienta, ti-am pregatit mai jos etapele necesare redactarii celui mai bun plan de afaceri pentru un pet shop.

Sumarul executiv. Este ca un rezumat foarte pe scurt al tuturor sectiunilor din planul de afaceri. El se redacteaza la final, ca sa ai o privire de ansamblu asupra a tot ce ai inclus deja in plan. Trebuie sa fie atragator pentru cei care vor oferi finantarea, pentru partenerii de afaceri.

Vei explica ce fel de pet shop vei maganeria, ce status are sau va avea, daca e startup, daca ai deja afacerea si vrei sa o dezvolti, daca ai un lant de pet shop-uri. Include si cateva sectiuni importante, fara sa intri in detalii, legate de: privirea de ansamblu asupra industriei in care vei activa, tipul de pet shop pe care il vei avea, ce competitie directa vei avea, care sunt clientii tai, publicul tinta, ce strategie de marketing vei folosi pentru promovare, care sunt membri cheie ai echipei tale, cum este planul tau financiar.

Prezentarea generala a companiei. Detaliezi ce tip de pet shop vei opera, coordona. Vei vinde doar mancare pentru animale, vei oferi si animale de vanzare, vei avea si jucarii si accesorii pentru ele, te vei specializa intr-un anumit tip de pet shop, pentru anumite tipuri si specii de animale? Ofera si un background legat de companie, de ce ai inceput o astfel de afacere, cand ai inceput, demarat afacerea, ce ai obtinut sau ce vei obtine, ce iti propui, ce tip de afacere ai din punct de vedere juridic, ce structura legala ai.

Analiza industriei. E o sectiune foarte importanta, analizezi si piata pe care intri sau pe care activezi deja. Afli si tu tot ce trebuie sa stii despre industria in care vei activa, intelegi piata, iti imbunatatesti strategia de marketing, mai ales daca analiza identifica si tendinte in marketing pe care le poti urma. Plus ca demonstrezi ca esti expert in industrie, ca esti profesionist. Defineste marimea industriei, valoarea ei, ce se intampla cu piata, ce competitie ai, ce furnizori ai, ce tendinte te vor afecta pe tine si industria in general, ce fel se va dezvolta, va creste industria in urmatorii 5-10 ani. Nu uita de marimea pietei si de raportari la date concrete, la nivel national, la nivel local mai apoi.

Analiza clientilor, publicului tinta. Aici e doar despre clientii pe care ii vei ajuta cu serviciile tale si pe care speri sa ii ai sau ii ai deja. Segmentarea publicului e foarte importanta si trebuie sa fie prezentata in aceasta sectiune. Poti sa te referi la companii, corporatii, scoli, familii, indivizi. Publicul tau iti va influenta si afacerea pe care o ai, iti va contura tipul de afacere. Imparte clientii pet shop-ului tau in functie de caracteristici demografice si psihografice, de varsta, gen, locatie, venituri, nevoi si cerinte. Cu cat intelegi mai bine ce isi doresc clientii de la tine, cu atat vei avea mai multe sanse sa ai o afacere de succes pe viitor.

Analiza competitiva. Care e competitia ta directa si indirecta odata ce ai intra pe aceasta nisa cu afacerea ta? Competitia directa este formata din alti competitiori, alte magazine pet shop din zona ta. La competitia indirecta va fi vorba despre lanturi de magazine care vand animalute si poate ce vinzi tu, magazinele on-line etc.

Fiecare competitor va avea o mica fisa in care vei specifica pe scurt ce e cu afacerea lor si ce puncte tari si puncte slabe are, ce clienti deserveste, ce fac bine si ce nu, ce strategii folosesc, ce preturi au competitorii. Tot timpul gandeste-te la puncte tari si puncte slabe pentru competitie din perspectiva clientilor tai. Daca poti intreaba si din clientii competitiei de ce sunt multumiti si de ce nu sunt multumiti cand vine vorba de serviciile unui pet shop concurent.

La finalul sectiunii discuti despre avantajele competitive ale afacerii tale. Ce faci ca sa ajunga mai rapid clientii la produsele tale, sa le cunoasca, sa iti cunoasca afacerea, vei oferi produse si servicii pe care nu le are competitia, vei oferi servicii mai bune, preturi mai bune si reduceri?

Planul de marketing. Stii deja ca aici e vorba despre cei 4 P celebri: produs, pret, plasare, promovare. La produs te referi la tipul de pet shop despre care ai discutat deja si despre detalii despre produse, servicii, vinzi si jucarioare pentru animalute, animale vii, alte accesorii? Pretul se refera la lista de preturi si cum anume te compari cu restul competitiei.

Plasarea se va referi la localizarea pet shop-ului tau. Vorbeste despre locul unde iti vei amplasa sediul, daca ai mai multe locatii, ce impact are asupra vanzarilor pozitionarea ta fizica. Nu uita sa discuti si despre amplasarea ideala si influenta sa asupra clientilor tai. Promovarea e cea mai importanta, cum ajungi la clienti, folosesti reclame in ziare, reviste, la radio, tv, in magazine, ai si bannere pe site-uri, distribui pliante, te folosesti de e-mail marketing, imbunatatesti strategia SEO, te promovezi pe retele de socializare.

Planul operational. E despre cum anume iti atingi obiectivele despre care ai discutat in sectiuni anterioare. Vei avea doua subsectiuni distincte, pentru procesele pe termen scurt, ce vei face zi de zi ca sa functioneze pet shop-ul, activitati pe termen lung, ce vrei sa atingi in viitor, cand vei avea clientul al x-lea, cand vei ajunge la venituri lunare sau profit de y dolari. Dar nu uita si de momentul in care crezi ca te vei extinde in alte orase sau vei mai deschide alte locatii in aceeasi zona.

Echipa de management. Aminteste despre abilitatile si specializarile membrilor de baza din echipa ta, ce pot face pentru companie, pet shop, poti angaja si discuta si despre consilieri daca ai nevoie de ei, despre membrii care au deja experienta in gestionarea unui pet shop. Fa o lista cu toti oamenii cheie din companie, functiile lor si cum te ajuta tot ce stiu ei, cunostintele, ca sa iti dezvolti afacerea.

Planul financiar. Ai nevoie de o proiectie pe cel putin 5 ani din punct de vedere financiar, la inceput primul an, lunar, trimestrial, de la al doilea an in sus anual. Vei include si contul de profit si pierdere, bilanturi financiare contabile si situatii ale fluxurilor de numerar. Amintesti despre profitabilitate, despre pierderi, costuri, active si pasive detinute, pe ce te bazezi pe termen lung.

Te vei referi si la ce sume de bani ai nevoie ca sa pornesti afacerea si sa te mentii mereu pe linia de plutire cu al tau pet shop. Daca incluzi si declaratia de venit si bilantul nu uita de costurile cu echipamentele si cu aprovizionarea, furnizorii, de salarii si plati, taxe si impozite, asigurari, cheltuieli legale, softuri si licente, alte tipuri de echipamente ce vor trebui pe parcurs, pe masura ce te vei dezvolta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.