Planul de afaceri pentru un studio foto. Ce cuprinde si cum ar trebui sa fie redactat?
Sa ai un studio foto de succes si profitabil implica mai mult de investitia intr-o camera si un ochi format pentru frumos si pentru fotografii de calitate. Un plan de afaceri bine redactat si gandit va fi cel mai bun punct de pornire pentru un business care nu iti va aduce doar satisfactii, ci si venituri consistente si o sursa buna de venit.
Planul de afaceri pentru studioul foto este primul la care te gandesti cand ai deja o idee de afaceri si stii deja ce iti doresti de la viitoarea ta afacere. E important sa nu te rezumi la un template si sa personalizezi planul de afaceri, sa il adaptezi nevoilor tale si tipului de afacere pe care urmeaza sa o lansezi. Daca nu ai mai redactat pana acum un plan de afaceri este bine sa tii cont de structura de mai jos si de continutul fiecarei sectiuni descrise. Nu ar strica sa ai si consultanta de specialitate daca vrei sa gasesti rapid investitori si parteneri de afaceri,
Sumarul Executiv. Definesti misiunea afacerii tale viitoare, obiectivele pe termen lung, ce vrei sa obtii si ce vrei sa oferi clientilor. Vei descrie pe scurt tot ce ai inclus in sectiunile planului de afaceri pentru studioul foto. Vrei sa convingi, asa ca sumarul executiv trebuie sa fie succint, sa aduni cele mai importante aspecte din toate sectiunile planului si sa le prezinti simplu si cat mai interesant ca sa atragi investitorii, sa isi doreasca sa citeasca mai departe ce ai inclus in planul tau de afaceri.
Descrierea afacerii. Aici vorbesti despre istoricul afacerii tale, despre structura afacerii si despre orice e esential de stiut despre afacere. In partea dedicata istoricului afacerii, daca ai afacere noua ce va fi lansata si nu ai un istoric, vorbesti despre pasiunea ta pentru fotografie, despre relatia cu fotografia, despre experienta ta profesionala, despre originile ideii din spatele afacerii si despre valorile afacerii tale.
Structura afacerii e foarte usor de realizat. Descrii ce fel de afacere ai, ce tip de afacere, de organizare, te referi si la management si la operatiunile afacerii, la locatii si la programul afacerii cu studioul foto.
Produse si servicii. O sectiune foarte importanta din planul de afacere pentru studioul tau foto este cea dedicata produselor si serviciilor. Te referi aici la tipul de fotografii pe care le vei face, daca te vei specializa in fotografii comerciale, de marketing, pentru animalute de companie, pentru evenimente private, te poti referi si la fotografii individuale sau de grup, de care vei face. Nu uita si de preturi si de modul in care le vei aplica, incluzi si editare sau nu, taxezi in plus pentru editare, trebuie sa fii foarte clar in privinta preturilor practicate mereu ca sa isi dea seama si investitorii daca ai sau nu vreo sansa sa ai si profit si sa aiba si ei castiguri de pe urma afacerii.
Analiza financiara si planificare financiara. Alta sectiune esentiala din planul de afaceri. Detaliezi cheltuielile legate de echipamente, de locatia in care ai studioul foto, costurile pe un an sau mai multi ani, nevoile tale financiare reale. Faci o analiza si prezinti succint rezultatele, vii mereu cu date concrete ca sa isi dea seama investitorii daca merita sau nu sa te ajute. E bine si pentru tine sa stii cum stai financiar si cum te vei descurca pentru a pregati si bugetele pentru marketing si promovare. Foarte important e un lucru la tot ce tine de finante: fii obiectiv si nu incerca sa ascunzi lucruri, sa te gandesti ca iti va merge prea bine. Mai bine pesimist si cu investitorii langa tine decat optimist si mereu in cautare de parteneri si de investitori.
Analiza competitiei. Indiferent de afacerea pe care o ai si de domeniul in care te afli va exista si competitie. O analiza a competitiei si o prezentare a sa in planul tau de afaceri vor fi importante pentru investitorii care vor sa iti ofere bani. Vezi care sunt preturile si serviciile oferite de competitia directa si indirecta, stii cum sa te diferentiezi mai usor. Prezinti tot ce afli intr-o maniera profesionista, cu multe detalii, dar nu incerca sa le incluzi pe toate ca sa nu ai o sectiune prea mare si greu de citit. Aminteste despre celelalte afaceri din zona ta, pe ce nisa s-au pozitionat, ce preturi si ce strategii de marketing folosesc deja, daca le merge bine sau nu, fac ceva bine sau nu, ce poti face diferit ca sa oferi servicii si produse mai bune.
Strategia de vanzari si de marketing. Te referi aici la strategiile de marketing din social media, cum ajungi la potentiali clienti si ce mesaje, tactici de marketing folosesti, la e-mail marketing, cum te vei folosi de serviciile de e-mail ca sa ai cat mai multi clienti care afla de serviciile tale. Nu uita de SEO marketing, care te va ajuta sa atragi utilizatori mai multi care iti vor vizita site-ul afacerii. Nu trebuie sa ai foarte multe detalii nici aici, prezinta totul pe scurt si convingator si incearca sa ai argumente la toate afirmatiile pe care le faci, sa te gandesti la investitorii care vor parcurge textul planului tau de afaceri pentru studioul foto.
Strucutura managementului si logistica operationala. Poate cea mai importanta munca pe care o vei avea de facut odata ce ai clienti si ai si fotografii va fi procesarea si editarea de fotografii inainte de livrarea lor catre clienti. Discuta despre cat de mult va dura editarea, cat de repede vor primi clientii fotografiile, despre ce metode de plata vei accepta si cat de simplu va fi sa platesti pentru fotografii si albume foto. Nu uita sa amintesti aici de furnizori, de echipamentele folosite, toate, de cheltuielile cu transportul si de structura personalului, ce angajati valorosi ai si ce experienta au, ce abilitati au, de management.