Ce este o idee buna de afaceri si cum iti dai seama cand o idee este perfecta pentru viitorul business?

O idee buna de business identificata corect iti aduce profit si succes in afaceri.

La baza oricarei afaceri se afla o idee. Pana sa ajungi la acea idee ai trecut cu siguranta prin multe saptamani si luni de cautari si ai incercat sa vii cu numeroase propuneri. O idee de afaceri nu iti garanteaza si succesul si profitabilitatea afacerii.

Unele afaceri dau faliment la cateva luni de la lansare, desi au pornit de la o idee „buna” de afaceri, altele reusesc sa se mentina in piata ani la rand. Diferenta o face tocmai aceasta „idee buna” de afaceri. Dar ce este o idee buna de afaceri?

O idee de afaceri este motivul pentru care iti faci o firma, o companie. Ea se afla la baza intregii afaceri, de la produse si servicii vandute la marketing si promovare. Nu e neaparat sa avem o idee unica de afaceri, dar ea trebuie sa aiba potential sa „capteze” o parte importanta din publicul tinta vizat. Cu alte cuvinte ea trebuie sa ofere ceva ce concurenta nu are.

Ideile de afaceri se pot materializa in produse noi, servicii noi, solutii inovatoare la problemele de zi cu zi, etc. Important este sa le gasim si sa ne asiguram ca ideea care va fi fundatia afacerii noastre este una „buna”.

Ca sa iti dai seama daca ai gasit o idee buna de afaceri poti incerca sa bifezi criteriile de mai jos. Daca le-ai bifat pe toate ai deja o idee „buna” de afaceri.

Trebuie sa aiba suficienta „piata”. O idee buna de afaceri si o afacere excelenta baza pe aceasta idee va trebui sa aiba si o nisa suficient de mare pentru a putea genera profit si a exista cerere pentru servicii si produse. Daca piata, nisa e intr-o continua crestere si dezvoltare ai toate sansele sa gasesti investitori dispusi sa te ajute cu bani. Piata trebuie sa fie sustenabila, nu te lua mereu dupa trenduri. E bine sa te bazezi pe documentare si pe cercetarea pietei inainte sa iei o decizie in privinta implementarii unei idei de afaceri.

Trebuie sa genereze profit. Stii ca ai o idee buna de afaceri cand ai profit. O idee care suna bine si nu ofera nicio sansa in privinta profitului obtinut pe termen scurt nu e o idee buna. O idee buna e o idee profitabila. Profitul inseamna si o siguranta ca afacerea va merge si investitorii vor avea de ce sa te ajute cu bani. Iarasi e nevoie de multa documentare, trebuie sa te gandesti ce costuri vei avea, cat vei vinde si cui, ce iti va ramane dupa ce ai platit tot ce a insemnat cost de productie.

Daca o idee nu e profitabila ai doua variante: renunti la ea sau cauti sa vezi de ce nu e profitabila si incerci sa o aduci intr-un punct in care sa devina profitabila si sa se califice la stadiul de idee buna de afaceri.

Trebuie sa aiba potential pentru o dezvoltare viitoare. O idee buna nu te va ajuta doar pe termen limitat, ea trebuie sa permita si dezvoltarea afacerii, imbunatatirea ei pe termen lung. Cele mai bune idei de afaceri sunt cele care au un potential urias de dezvoltare si incurajeaza cresterea afacerii, un profit tot mai mare pe masura ce reusesti sa implementezi si mai bine ideea initiala. Potentialul de dezvoltare este obligatoriu daca ai deja o afacere care merge bine si e pornita de la o idee de afaceri foarte buna. Pe masura ce lucrurile merg tot mai bine e firesc sa iti doresti sa ai o afacere care se dezvolta in directia dorita, asa ca potentialul de dezvoltare al unei idei bune de afaceri e extrem de important.

Trebuie sa aiba viabilitate comerciala. Chiar daca pe hartie orice idee poate fi una foarte buna pentru lansarea unei afaceri, in practica doar ideile cu viabilitate comerciala excelente sunt idei bune de afaceri. Viablitatea comerciala inseamna ca vei putea sa vinzi produse si servicii generate de afacerea ta, vei avea si cumparatori. Doar asa ideea de afaceri poate fi catalogata ca fiind una buna. Poti testa ideea de afaceri pentru inceput, poti vedea daca vei gasi rapid clienti care ar fi dispusi sa interactioneze cu tine, sa aiba incredere in ideea ta de afaceri. O idee de afaceri cu viabilitate comerciala buna va permite si dezvoltarea afacerii pe viitor, ceea ce e de dorit mai ales in actualul context economic foarte dificil.

Trebuie sa fie practica. Degeaba ai o idee de afaceri geniala pe hartie daca in practica aceasta esueaza lamentabil. O idee buna de afaceri trebuie sa fie practica, sa ajute afacerea sa se dezvolte rapid si sa rezolve o problema, sa aiba un scop precis. Renunta la ideile teoretice care nu te vor duce nicaieri si cauta idei practice, care sa ajute comunitati, clienti, sa le raspunda unor intrebari, sa rezolve niste neajunsuri.

Trebuie sa fie simplu de explicat si de inteles. O idee buna de afaceri trebuie sa fie usor de comunicat, sa fie inteleasa de catre publicul tinta. Mai intai o intelegi tu bine si poti sa o explici clar, ti-e clar tie daca e buna sau nu, daca e viabila. Daca pentru tine e simplu de inteles si de explicat si altora stii ca ai o idee de afaceri excelenta pe care o vei putea pune in practica.

Trebuie sa fie foarte greu de copiat, replicat. Ideile bune de afaceri sunt cele pe care concurenta sau altcineva nu le poate copia asa de usor, implementarea lor e dificila. E important sa ai astfel de idei pentru a avea o afacere profitabila si a oferi servicii excelente, unice, produse originale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.