Mic ghid de bune practici in marketingul digital

In marketingul digital, ca in oricare al domeniu de activitate, e nevoie de niste reguli clare pentru ca lucrurile sa se desfasoare cat mai bine. Pe langa cele tipice marketingului on-line mai exista si o serie de bune practici care nu sunt scrise in vreun regulament, dar pe care majoritatea celor care lucreaza in domeniu le stiu si le respecta de fiecare data cand gandesc noi campanii si strategii de marketing digital.

Bunele practici in marketingul digital nu sunt altceva decat abordari si principii care vor contribui la obtinerea unor rezultate eficiente, sustenabile si etice in promovarea on-line. Cand ne referim la marketingul digital ene putem gandi la SEO, social media, e-mail marketing, content marketing sau publicitate platita (PPC), toate extrem de importante pentru rezultatul campaniilor de marketing in on-line.

Nu e foare greu sa iti dai seama ca profesionist ce lucreaza in marketing care sunt bunele practici, asta daca ai experienta suficienta si stii foarte bine ce ai de facut. Dar pentru cei la inceput de drum ar fi util sa existe un ghid de bune practici in marketingul digital modern, ghid pe care am incercat sa il creionam si noi in randurile ce urmeaza.

Chatboti si marketing conversational. Marketingul conversational foloseste tehnologii automate, inclusiv Inteligenta Artificiala. De la e-mail marketing la feedback pentru clienti si suport in timpul cumparaturilor, toate fac parte din aceasta nisa a marketingului in afacerile on-line. Conectarea brandurilor cu baza de clienti este de acum prin voce si prin chat. Asa se face ca toti acesti chatboti care au la baza LLM-uri, cu ajutorul lor poti afla informatii despre clienti si despre potentialii viitori clienti. Campaniile de marketing digital vor fi mai bine targetate, tehnicile de personalizare vor fi mult mai complexe.

Totusi, nu e suficient sa ai un chatbot cu AI pentru a putea spune ca te incadrezi in bunele practici din marketingul digital. In momentul in care il construiesti si ii definesti caracteristicile, stabilesti modul in care va interactiona cu baza de clienti si ce feedback va oferi trebuie sa te gandesti in primul rand la client si la experienta lui, la ceea ce pot face chatbotii pentru tine, pentru brand fara a afecta imaginea, valorile in care crezi si elementele de branding. Nu incerca sa vinzi sau sa induci in eroare clientii chiar si prin intermediul unui chatbot cu AI pentru ca acestia isi vor da seama imediat si ii vei pierde usor.

Marketingul conversational vine cu foarte multe capcane, de la care, daca nu esti suficient de atent, ai putea sa ajungi usor la probleme de imagine si la pierderi de clienti si de venituri pe termen mediu si lung.

Cautare vocala. Din 2018, cand aveam vanzari bazate pe cautari vocale ce ajungeau la 1.8 miliarde de dolari, in 2024 am ajuns la un vanzari cu 54% mai mari decat in trecut venite fix dinspre cautarile vocale pornite pe dispozitive mobile sau pc, laptop. 22% dintre clienti folosesc cautarea vocala direct pentru cumparaturi.

Si aici avem cateva precizari de facut ca sa te poti incadra in regulile de bune practici in marketingul digital. Incearca sa integrezi informatii in site-ul oficial si setari care sa permita Knowledge Graph de la Google, Featured Snippet si sumar de informatii relevante direct in pagina de cautari, continut refacut pentru a raspunde la intrebari frecvente si informatii relevante scoase in evidenta rapid la orice cautari ce au legatura cu brandul. La fel ca si la marketingul conversational, si la cautarile vocale clientul e pe primul loc, nu vei incerca sa vinzi ceva sau sa induci in eroare in loc sa informezi clientul si sa il lasi pe el sa decida ce vrea sa faca.

Limbajul conversational. E extrem de important daca iti doresti sa fii cautat de clienti si sa se revina la produsele si serviciile tale, la site-ul tau. Cand scrii articole, prezentari de produse, descrieri sau orice alt continut vei scrie pentru clienti, nu pentru motoare de cautare si pentru SEO mai bun, dar artificial. Include cuvinte cheie tip long-tail ca sa atragi motoarele de cautare si sa ai vizualizari mai multe, cautarile relevante sa trimita mai degraba la site-ul tau. Limbajul conversational inseamna si un ton potrivit, nu foarte formal, adecvat „vocii” brandului tau, un discurs cat mai apropiat de clienti si de modul in care vorbesc, se exprima acestia, cu pastrarea elementului formal in fundal.

Personalizarea. E important ca baza de clienti pe care o ai deja sa fie mereu constienta si sa stie ca te gandesti la ea cand faci orice pentru site sau pentru produse si servicii. Clientii moderni cauta personalizarea in orice detalii legate de brand, de aceea e bine sa te orientezi spre tagurile Smart, inclusiv data, timp, date geografice, formulare, comportament on-site, cu particularizarea lor, prin intermediul JavaScript, cookies etc.

Fara personalizarea experientei si continutului de pe site, produselor si serviciilor unui brand, nu ai cum sa ajungi rapid la clientii tai si nu vei putea vinde pe atat de mult pe cat ti-ai fi dorit. Incearca sa personalizezi toate aspectele ce tin de vanzari, de brand, de misiune si poveste brand, de prezentare produse si servicii si vei vedea ca succesul afacerii tale va fi unul garantat.

Marketingul video. Nu vei posta orice fel de filmulete si filmari peste tot, pe social media, pe site, pe YouTube. Trebuie sa ai o strategie de marketing, sa te gandesti iarasi la clientii tai, sa stabilesti obiective clare, sa identifici clar unde e audienta ta, din cine e formata si ce asteapta de la tine. Videoclipurile postate pot fi despre produse si servicii, despre brand, videoclipuri educative sau explicative, de tip How-to. Orice videoclip va fi interesant, va atrage atentia, va fi original si va spune o poveste interesanta si relevanta pentru clienti. Vocea brandului si valorile sale, misiunea trebuie sa transpara din fiecare videoclip postat, canalele de comunicare se vor alege cu mare grija in asa fel incat sa ai un impact cat mai mare cu fiecare videoclip produs si postat.

Micro-Momente. E vorba despre niste experiente interesante, inedite in care o persoana se indreapta spre servicii, produse, dispozitive pentru a afla mai multe, pentru a face ceva si pentru a cumpara intr-un final. Toate lumea vrea sa aiba nevoile si asteptarile satisfacute cat mai rapid, clientii sunt atrasi de brandurile care le pot indeplini dorintele rapid.

Trebuie sa identifici clar momentele „to buy” ale clientilor, cand sunt dispusi sa cumpere fara sa se mai gandeasca, trebuie sa existe un profil clar al clientilor, ca sa identifici usor micro-momentele.

Fii acolo, anticipeaza nevoile clientilor si sari imediat in ajutor, fii util, ofera experiente ce sunt relevante pentru clienti si pentru nevoile lor si fii sigur ca le satisfaci rapid, experienta clientilor va fi perfecta de fiecare data.

Postari pentru a imbunatati vanzarile si comert pe retele de socializare. Strategiile de marketing bine gandite vor atrage trafic de calitate pe site, vor duce la recunoasterea brandului si la construirea comunitatii in jurul brandului, loialitatea fata de brand se va imbunatati simtitor. Dar mai noi pe social media se cumpara direct, fara a mai ajunge pe site-uri, deci trebuie sa ai si postari care sa indemne la cumparaturi direct pe retelele de socializare.

Postarile din social media pentru cumpararea de produse si servicii trebuie sa includa tot ce ar trebui sa stie clientii si sa aiba la dispozitie daca vor sa cumpere ceva de la tine. Informatii despre produs, imagini reale cu produsele, un layout adecvat pentru fiecare tip de retea de socializare, toate te vor ajuta sa vinzi mai bine si mai usor si pe social media.

Marketing pe platforme multiple. Doar asa ai o vocea a brandului consecventa, un mesaj al brandului coerent si consecvent. Imediat vei vedea imbunatatiri in privinta reactiei din partea clientilor, cumparaturile vor fi mai frecvente cu pana la 250% cand ai mai multe platforme, canale de comunicare, valorea comenzilor e mai mare cu 13% in medie, rata de retentie a clientilor e mai mare cu 90%, clientii vor cumpara iarasi de la tine mai usor.

E important sa iti cunosti clientii, publicul tinta, sa ai o segmentare cat mai clara si mai fina a acestuia, mesajele sunt personalizate in functie de segmentarea publicului, de tipurile de public pe care le ai. La final alegi canalele de comunicare, platformele pe care le folosesc clientii tai. Postezi imediat continut personalizat si relevant pentru publicul tinta, adaptezi mesajul pentru fiecare tip de platforma si de public.

Marketing si confidentialitatea. Avem dej GDPR, alte legi legate de datele personale, asa ca strategiile de marketing si bunele practici trebuie adaptate si la aceste aspecte. Vei depune efort mai mare sa castigi increderea clientilor, continuturile trebuie sa fie relevante mereu si personalizate, mesajele sa fie distribuite pe toate platformele unde gasim clientii. Increderea se castiga si daca demonstrezi ca si in viata reala lucrurile merg foarte bine cu produsele si serviciile tale.

Instrumente si resurse gratuite. E foarte bine sa creezi instrumente utile, de la checklist-uri la calculatoare si la extensii, ebook-uri gratuite pentru baza de clienti. Asa vei avea noi clienti si vei pastra si creste notorietatea brandului tau. Cu instrumentele si resursele gratuite dovedesti ca te gandesti mereu la clienti si vrei sa ii ajuti sa ia deciziile cele mai bune de cumparare, experienta lor conteaza pentru tine, la fel si calitatea serviciilor oferite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.