Carti de marketing pentru imbunatatirea strategiei de marketing in afaceri

Marketingul in afaceri e mai usor de inteles daca stii ce carti de marketing sa alegi si sa citesti.

Marketingul in afaceri este un domeniul destul de complicat, pe care putini il inteleg si mai putini stiu cum sa puna in practica in mod corect toate strategiile si tehnicile, metodele de marketing pentru afaceri. Inainte sa pornesti la drum in afaceri si sa lucrezi in marketing ar fi bine sa ai si o baza de cunostinte generale si punctuale pe langa abilitatile tale pentru a ajunge la succesul dorit. Si aceste cunostinte le poti lua foarte usor din carti, de la alti autori cu experienta in marketing in afaceri.

Cu experienta sau nu, trebuie sa fii constient de faptul ca in marketing nu te opresti niciodata din invatat si din descoperit. Asta pentru ca mereu apar tehnici si metode noi, idei noi, universul marketingului in afaceri se schimba extrem de rapid, e o volatilitate extrem de mare si ar fi bine sa tii pasul si tu cu toate schimbarile aparute. Cum poti face acest lucru? Citind unele dintre cele mai bune carti de marketing in afaceri pentru imbunatatirea strategiei de marketing la care lucrezi deja.

Contagious: Why Things Catch On de Jonah Berger. Este un volum excelent pentru un CEO, analisti marketing, administratori de afaceri, antreprenori, profesionisti din publicitate. Jonah Berger este profesor de marketing, asa ca toate explicatiile din carte despre marketingul in afaceri sunt unele excelente, foarte bine structurate. Parcurgand cartea vei afla de ce anumite produse devin populare si cum anumite idei devin virale in cel mai scurt timp.

Autorul subliniaza faptul ca marketingul traditional, calitate, pret, promovare, nu determina succesul produselor sau ideilor, ci influenta sociala si transmiterea de la o persoana la alta pe cale orala a brandului, a produsului. Un produs devine „contagios” cu ajutorul unor tehnici foarte simple de marketing, toate grupate in acronimul STEPPS.

Se discuta despre „moneda sociala”, despre factori declansatori, emotie, despre statutul public al unui produs, despre valoarea practica sau poveste. E o lectura obligatorie pentru cei care lucreaza in marketing si au si afacere sau afaceri pe care o/le gestioneaza. Economia comportamentala si psihologia pot afecta popularitatea produselor, asta vei intelege pana la finalul parcurgerii cartii, se aduc si exemple practice si vei reusi sa iti dai seama mai usor cum sa popularizezi o idee si sa ajunga mai rapid la publicult tau tinta.

Content Inc. de Joe Pulizzi. Volum este gandit mai mult pentru antreprenori la inceput de drum si pentru cei care vor sa puna bazele unui startup, dar si pentru cei care vor sa scape de modalitatile traditionale de a ajunge la clienti. Autorul dezvaluie in cartea sa o noua modalitate de a avea succesul dorit mult mai simpla si mai usor de pus in practica.

De la inceput se aduce in discutie continutul de calitate, conturarea unei audiente in jurul continutului tau, crearea unui produs pentru publicul tau tinta. In loc sa creezi un produs si sa vii apoi cu el in fata clientilor, sa atragi atentia asupra sa, Pulizzi propune profesionistilor sa creeze intai audienta, publicul tinta si dupa sa vanda produsul publicului deja conturat. De asemenea, antreprenorii si cei care vor sa aiba un startup de succes sunt incurajati sa gaseasca punctul de interesctie dintre competente unice si pasiunea personala, sa gaseasca acel punct perfect in care competitia nu are nicio sansa, dar si canalele de diseminare a informatiei si a mesajelor din campaniile de marketing.

Nu sunt uitate nici instrumentele SEO si social media, diversificarea canalelor de promovare a produselor si serviciilor, monetizarea cand vine vorba despre profitabilitatea afacerii, despre scalabilitatea pe o perioada scurta de timp. Toate sfaturile din carte se pot aplica si in on-line, acolo unde ai ceva probleme legate de publicul tinta si de determinarea lui.

Epic Content Marketing de Joe Pulizzi. Alt titlu interesant apartinand tot lui Joe Pulizzi este „Epic Content Marketing”. Este poate cea mai buna carte de marketing in afaceri pentru cei care vor sa invete cum sa dezvolte si sa spuna povesti care atrag publicul tinta, clientii si ii determina sa actioneze, fara sa ii forteze insa sa o faca. Se dau exemple clasice venite din marile corporatii, afaceri, LEGO, Coca-Cola, de exemplu, legate de imbunatatirea vanzarilor si de marketingul realizat. Intelegi usor cum sa creezi si sa diseminezi continut pe o anumita nisa in asa fel incat sa atragi, dar cel mai important, sa retii clientii si sa ii ai alaturi de brandul tau cat mai mult timp.

Reusesti acest lucru te dezvolti rapid in directia dorita si ai si profitul mult asteptat. Practic autorul te incurajeaza pe tine, profesionistul din marketing, sa gandesti continutul ca parte a unui tot mult mai „mare” si mai important. In loc sa te gandesti la o postare pe un blog poti sa realizezi o serie de continuturi de calitate ce permite publicului tau sa urmareasca usor structura si coerenta ideilor, de unde si eficienta continutului realizat.

Deci va trebui sa te concentrezi pe clienti si mai putin pe continut mereu, trebuie sa fii mereu diferit de restul celor de pe nisa ta, crearea de continut relevant de marketing este parte a unui proces continuu, trebuie sa avem continut de marketing realizat in permanenta si diseminat pe toate canalele avute la dispozitie.

Cartea e mai mult pentru corporatiile mari, pentru un CMO, pentru antreprenori care vizeaza dezvoltarea pe partea de marketing digital. Afli din volumul de fata cum sa atragi clientii realizand continut de calitate pe care acestia se asteapta sa il vada de la tine, de care au nevoie, de care sunt interesati.

Exactly What to Say de Phil M. Jones. Volumul lui Phil M. Jones propune niste idei, sfaturi usor de implementat si mai usor de inteles. E cartea perfecta pentru un copywriter, pentru un manager PPC sau pentru profesionisti din vanzari sau din marketing. Se citeste usor, e plina de exemple si de indrumari pentru cei care vor sa se concentreze mai mult pe continutul de marketing on-line. Parcurgand cartea vei avea sansa sa iti imbunatatesti vanzarile si campaniile de marketing, sunt si elemente de psihologie integrate care il vor ajuta pe cititor sa stie cand ar putea sa foloseasca tacticile, tehnicile descrise in volum. Plus ca ai intrebari si raspunsuri care iti vor lamuri foarte multe detalii si secrete ale marketingului in afaceri, continutul cartii e scris foarte bine, se citeste usor, nu sunt folosite explicatii complexe si foarte greu de digerat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.