28 ianuarie, 2023

Trendurile lui 2023 in marketing care te vor ajuta sa supravietuiesti in afaceri

2023 va fi un an al schimbarilor in marketingul in afaceri si trebuie sa tii pasul cu ele.

Un 2022 cu de toate. Asa s-ar putea caracteriza anul care tocmai se incheie in marketing. Companiile au constientizat si mai tare cat de important e marketingul, au fost campanii excelente dezvoltate de branduri cunoscute si de cele mai putin cunoscute, s-au configurat, de asemenea, si trenduri care se vor pastra si in 2023.

In 2023, marketingul va fi si mai important pentru companii si branduri, indiferent de marimea lor. Asta inseamna ca vei avea si mai mult de muncit si de investit in marketing daca vrei sa te mentii in continuare relevant pe piata. Dar nu trebuie sa muncesti neaparat din greu. Iata in continuare cateva trenduri interesante din 2023 care vor domina marketingul in afaceri si pe care le vei putea pune in practica si tu ca sa ajungi la succesul dorit in noul an.

Folosirea din ce in ce mai mult a live streaming-ului si a videoclipurilor. Si in 2023 vor castiga companiile care vor investi in platformele de socializare, in retele de socializare, cele care vor realiza continut video de calitate si vor interactiona si mai mult cu potentialii clienti si clientii din bazele de date existente. In continuare continutul video e regele pentru orice campanie de marketing in afaceri, live streaming-ul permite brandurilor sa fie mai aproape de clienti, utilizatori si sa inspire si mai mare incredere.

Prin live streaming poti sa dezvalui ce se intampla in culisele afacerii tale, conexiunea cu viitorii clienti si cu toti cei care iti sunt deja clienti va fi mai puternica, interactiunile personalizate via video este apreciata si in 2023. Videoclipurile scurte vor fi aliatii tai in 2023, pot deveni virale foarte usor si asa ajungi la si mai multi clienti. La nevoie se vor implica si influenceri sau alti oameni importanti care au legatura cu brandul pentru a dezvolta campanii de marketing interesante si foarte usor de pus i practica.

Podcasting. Aproape 30 de procente din totalul creatorilor de continut se folosesc de podcast ca sa ajunga mai repede la publocul tinta, pentru a distribui continut, daca e vorba de companii. Prin podcasting creezi continut original, publicul tinta va fi mult mai apropiat de brand, vizibilitatea brandului creste si ea odata ce ai inceput sa postezi cate un podcast regulat pe diverse teme de interes. Conexiunile cu toti clientii vor fi mai puternice, dezvolti expertiza de nisa, vei avea mult mai multe sanse sa te pozitionezi mai clar in nisa ta si pe piata, campaniile de marketing in afaceri vor fi mult mai consistente si mai interesante.

Marketing interactiv in afaceri. Daca nu ai auzit pana acum despre marketingul interactiv trebuie sa stii ca include, incorporeaza elemente precum jocuri, concursuri cu intrebari, sondaje, calculatoare, toate introduse in continutul on-line. Atrage atentia si ii implica si mai mult pe clienti. Continutul creat trebuie sa fie de calitate, sa fie relevant si sa fie captivant pentru publicul tinta. Gamificarea este un element important din marketingul interactiv, creste vizibilitatea si prezenta brandului, ajungi mai usor la noi audiente. Clientii vor primi reduceri, cupoane si alte facilitati daca se implica si joaca diverse joculete create impreuna cu echipa de marketing.

Pana in 2025 interactiunea dintre clienti si branduri va fi posibila si prin intermediul Inteligentei Artificiale. Marketingul conversational permite brandurilor sa interactioneze mai usor si la un nivel mai personal cu fiecare client in parte, toti clientii vor primi raspunsuri in timp real la intrebari si se pot rezolva ingrijorari de moment chiar atunci cand apar via marketing conversational. Clientii vor fi mai multumiti, relatia cu ei va fi mult mai buna, vanzarile vor creste.

Marketing pe toate canalele disponibile, integrat. Marketingul omnicanal este o strategie holistica ce permite dezvoltarea unei experiente integrate pentru clienti cu ajutorul canalelor de comunicare. Cresc vanzarile, relatiile cu fiecare client in parte sunt mai bune, mai puternice. Daca vrei sa ramai competitiv si relevant pe piata si in 2023 trebuie sa investesti si intr-o astfel de strategie de marketing. Se poate personaliza comunicarea pe baza datelor si analizelor facute in prealabil pentru a ajunge al cat mai multi clienti cu un mesaj adaptat pentru ei, mesajele trebuie sa isi pastreze consistenta pe toate canalele pe care le vei disemina.

Experienta clientilor trebuie sa fie si ea din ce in ce mai personalizata si mai apropiata de ce isi doresc ei de la brand. Prin marketingul omnicanal se poate atinge usor acest ideal si clientii nu numai ca vor ramane loiali brandului, dar vor fi dispusi sa accepte si schimbarile ce vor avea loc pe parcursul dezvoltarii brandurilor.

Bugete mai mari pentru continutul de marketing de calitate. In 2023 vei avea nevoie de echipe ceva mai mari daca erai obisnuit sa ai cativa oameni care se ocupau de tot ce insemna continut de marketing. Asta pentru ca vei dezvolta campanii specifice, personalizate de marketing, adaptate nevoilor si asteptarilor clientilor tai. Daca aloci mai multi bani pentru marketing in 2023 vei putea experimenta mai usor si mai mult, vei putea testa diverse tactici si poti targeta publicuri ceva mai specifice, atingand astfel obiectivele propuse mai usor. Nu ai nevoie de bugete uriase pentru marketing in afaceri, dar daca regandesti un pic bugetul de anul viitor poti sa obtii rezultate excelente cat e anul de lung.

Marketing incluziv. Prin marketingul incluziv brandurile vor avea o legatura mai stransa cu publicul tinta, indiferent de limba, cultura, background. La inceput vei avea nevoie de un audit cultural al publicurilor tinta, in care vei integra date demografice legate de varsta, gen, nivel de educatie, prezenta pe piata muncii. Brandurile se vor folosi de punctele lor tari pentru a targeta mai bine audiente care nu au o reprezentare atat de buna. Parteneriatele cu influenceri care impartasesc aceleasi valori sau credinte cu brandul vor ajuta enorm la construirea increderii si credibilitatii vizavi de brand.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.