Planul de afaceri pentru un business in estetica

Un business in estetica poate fi lozul castigator atunci cand vrei sa pornesti la drum in afaceri si esti un antreprenor cu idei multe si dorinta de a te dezvolta cat mai rapid pe piata. Dar ca sa ai o afacere profitabila e nevoie de un inceput bun. Si acest inceput poate fi unul perfect daca ai un plan de afaceri pentru un business in estetica redactat corect si coerent, complet si gata sa fie prezentat investitorilor si partenerilor tai.

Ingrijirea pielii e foarte importanta indiferent de varsta si de sex. Tehnicienii specializati in ingrijirea pielii sau esteticienii te vor putea ajuta cu diverse tratamente pentru corp, piele, cu proceduri cosmetice avansate si moderne. Industria dezvoltata in jurul esteticii si serviciilor asociate e intr-o cotinua crestere, din ce in ce mai multa lume cauta proceduri non-invazive pentru a arata cat mai bine la orice varsta si a sfida trecerea timpului.

O afacere in domeniul esteticii este o solutie buna pentru venituri constante si din ce in ce mai bune odata cu o cerere mai mare pe piata, asa ca ar fi pacat sa ratezi o astfel de ocazie si sa nu ai si tu afacerea ta in estetica. Ca sa te asiguri ca ai un start bun in business incepi cu ceva foarte usor de pus la punct, dar complex in acelasi timp: planul de afaceri pentru un business in estetica. Iata ce ar trebui sa cuprinda el si cum ar trebui redactat corect:

Sumarul Executiv. In sumarul executiv prezinti pe scurt tot ce ar trebui sa stie finantatorul sau partenerul care va citi planul de afaceri pentru un business in estetic despre afacere si despre cerintele tale, ideile tale de dezvoltare. Discuta despre ideea ta de a deschide o astfel de afacere, ce aduce nou si cum te vei pozitiona pe piata, cum vei fructifica oportunitatile de pe piata. Descrie piata tinta, vino cu date demografice, legate de locatie, de profilul clientilor tai, explica si cum vei veni in intampinarea nevoilor clientilor.

Nu uita de serviciilor oferite, de instrumente si tehnici folosite, de echipa de management si de responsabilitati, calificari, de proiectiile financiare. Adauga un CA, call to action la final, de exemplu o invitatie la o intalnire pentru discutii in detaliu despre afacere. Sumarul executiv se va redacta la final, cand ai toate sectiunile planului de afaceri gata. Trebuie sa fie concis, clar, cu un limbaj simplu, fara jargon, de preferat comunicarea sa fie formala.

Prezentarea generala a afacerii. Aici mentionezi numele afacerii, structura legala, locatia, istoricul sau, misiunea, tipul de afacere in functie de ce servicii oferi. La locatie discuti despre motivul pentru care ai ales locatia respectiva si cum te ajuta in dezvoltarea afacerii si bazei de clienti. Amineste si proprietarii afacerii, rolurile lor, actionari si cum ajuta ei in business. Scopurile viitoare sunt importante si le vei include si pe ele aici, la fel si viziunea ta despre dezvoltarea afacerii. Precizia si interesul crescut pentru a arata tot ce poti despre afacere vor fi importanta in aceasta sectiune.

Analiza pietei. Sectiunea este despre piata tinta, nisa ta, competitori si oportunitati de dezvoltare. Analiza va contine detalii despre piata tinta, despre clientul ideal, despre ce prefera el in materie de servicii din sfera esteticii, despre marimea pietei si potential real de crestere a businessului. Nu uita sa vorbesti despre marimea reala a pietei pe care intri, despre tendinte, despre oportunitati si partea legala. Scoate in evidenta avantajul competitiv si cum te diferentiezi de restul afacerilor din estetica.

Vezi care sunt competitorii directi si indirecti, prezinta-i si ofera detalii despre punctele tari si slabe, explica si cum anume afacerea ta va oferi servicii calitative mai bune. Tendintele din piata vor fi dezbatute pe scurt in aceasta sectiune, alaturi de niste modalitati de a face fata schimbarilor si cerintelor venite de la clienti. Explica si cum vei putea sa te pliezi pe legislatia din domeniu si cum te-ar putea afecta.

Include date cat mai multe si mai precize, tabele, grafice in prezentarea ta pentru a castiga increderea celui care va citi planul de afaceri pentru un business in estetica.

Produse si servicii. Listezi produsele si serviciile oferite, ofera detalii la fiecare, inclusiv preturile, adu in discutie promotiile, vanzarile asteptate, pe scurt. Calitatea si siguranta vor fi evidentiate in cazul fiecarui produs listat. Vei redacta sectiunea de fata cu gandul la clienti, adaugand informatii precise, descrieri clare, complete pentru a demonstra pana la urma valoarea si calitatea afacerii tale.

Vanzari si strategii de marketing. Ce strategii vei folosi ca sa atragi clientii si sa ii retii, sa ii fidelizezi? Despre asta e sectiunea dedicata vanzarii si strategiilor de marketing. Gaseste si expune USP-ul tau, cu ce te diferentiezi fata de concurenta, ce servicii, tratamente, produse mai interesante si mai utile, mai bune ai. Determina si strategia legata de preturi si prezinta preturile speciale aici, ofertele pe care le vei avea, reducerile, pachetele promotionale.

Cat despre strategiile de marketing, include un mix intre cele on-line si off-line. Ia in considerare social media, e-mail marketingul, content marketingul, brosurile, print marketingul, evenimentele. Strategiile de vanzari sunt importante, aminteste parteneriate, programe de recomandari, reduceri speciale pentru partenerii tai.

Retentia clientilor e un aspect foarte important despre care trebuie sa vorbesti in sectiunea de fata, cu accentul pe programe de loializare, evenimente speciale, servicii personalizate de calitate. Fii specific, realist, bazeaza tot ce spui pe date concrete, ajusteaza strategiile in baza unui feedback real si in baza rezultatelor obtinute in realitate.

Planul operational. In planul operational vei scrie despre angajari, despre numarul de angajati de care vei avea nevoie, despre calificarile lor, despre rolurilor lor si beneficiile acordate. Subliniaza si detaliaza procesul operational de zi de zi, programari, check-in si check-out, managementul datelor medicale. Nu uita de tehnologiile si sistemele folosite, explica si cum anume vor fi integrate in operatiuni si afacere si cum vor imbunatati eficienta, acuratetea operatiunilor afacerii.

Echipa de management. E sectiunea despre cei care se vor ocupa de functionarea afacerii. Detaliaza cat poti de mult experienta si calificarile managerilor, responsabilitatile si rolurile lor. Structura organizationala si organigrama vor fi importante, modul in care comunica intre ei managerii, cine in fata cui raspunde, cine ia deciziile importante pentru business. Planul de compensari, salarii, bonusuri, beneficii pentru toata lumea din conducere si din echipa businessului vor aparea aici. Daca ai si consultanti e bine sa ii amintesti si sa vorbesti despre roluri si pregatirea lor. Subliniaza la final de ce afacerea ta are cea mai potrivita echipa de management si cum influenteaza ea profitul si succesul afacerii tale.

Planul financiar. Oferi o imagine de ansamblu asupra primilor ani de dupa lansarea afacerii. Te referi la profitabilitate, la pierderile estimate, la venituri totale si anuale, la vanzari. Bilantul contabil e inclus aici, cu o proiectie clara legata de activele, pasivele si capitalul propriu. Nu uita sa amintesti si momentul cand vei ajunge la x venit si y numar de clienti, cand ai profit si toate costurile sunt deja acoperite si afacerea e pe plus mereu. La finalul sectiunii vii cu nevoile financiare reale, estimari legate de banii necesari pentru demararea afacerii, pentru mentinerea ei pe piata la un nivel competitiv. Te gandesti la si expui nevoile financiare pe termen lung si scurt. Fii realist, obiectiv legat de proiectiile financiare, vino cu cifre exacte care sa iti sustina nevoile si afirmatiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.