28 ianuarie, 2023

Finantarea unui rebranding. De unde iei banii pentru un rebranding al afacerii cu rezultate excelente?

Finantarea unui rebranding este mult mai dificila mai ales daca ai un proces complex.

Cand afacerea pare ca nu merge deloc in directia dorita o solutie eleganta si rapida de a readuce businessul pe drumul cel corect si bun este un rebranding. Prin rebranding se schimba practic perceptia cosumatorului in privinta companiei si produselor. Putem avea rebranding partial sau total, se schimba tot, de la identitate la tot ce inseamna produs si servicii oferite, rezultatele apar imediat si afacerea are doar de castigat mai ales daca se afla intr-un punct mai complicat. Dar cum finantezi un rebranding indiferent de afacere, de unde iei banii pentru el?

Rebrandingul este o investitie. Daca stii cum sa il faci si te ocupi de el vei recupera usor investitia initiala si afacerea va merge foarte bine. De ce se gandesc oamenii de afaceri la rebranding? Pentru ca vei atrage si alti clienti si mai multi, loialitatea fata de brand va creste, cunosti mai bine indivizii din publicul tinta, poti practica preturi mai bune, ai ROI mai bun, te diferentiezi mai usor fata de competitie, ai contracte mai multe si mai bune, incheiate mai rapid, reduci costurile cu marketingul.

Plus ca atragi angajati mai buni daca gandesti un rebranding de calitate pentru afacerea ta si cresti valoarea companiei rapid si eficient, fara efort prea mare, performantele financiare ale brandului tau vor fi infinit mai bune decat inainte de rebranding. Cum iti construiesti un buget pentru rebranding si de unde iei banii pana la urma? Iata cateva surse de finantare si strategii ca sa ai bani de rebranding.

Gaseste noi investitori. Inainte de investitori trebuie sa te gandesti daca afacerea ta va trece printr-un proces partial sau total de rebranding. Un rebranding partial e mai popular decat unul total si ceva mai rapid de facut, fara prea mari cheltuieli. Iti pastrezi clientii si atracti si clienti noi interesati de afacerea ta. Daca vrei insa investitori care sa te ajute cu bani vei demara procedurile pentru un rebranding total.

Ideea este ca investitorii sa fie interesati si sa aiba incredere in noua directie pe care vrei sa o imprimi afacerii tale. Dar daca vii cu un plan bun si stii ce ai de facut pentru un rebranding de succes, esti convingator si nu ai nevoie de sume uriase pe care investitorii sa ti le ofere intr-o perioada scurta de timp te vei descurca.

Ai deja investitori care te-au mai ajutat? Foarte bine, apeleaza si la ei, dar gaseste si altii care nu au aflat inca de afacerea ta si de planurile tale si vei avea succes mai mare cu al tau rebranding. Cu investitori noi primesti si bani mai usor, daca ai mai avut ceva discutii cu vechii investitori nu vei mai fi stresat si vei trece cu bine peste procesul de rebranding al afacerii tale.

Limiteaza numarul celor care lucreaza in cadrul afacerii tale. E cea mai simpla modalitate sa ai bani pentru rebranding. Lasi doar oamenii pe care te poti baza si pe cei care au avut performante bune si ii dai afara pe cei care nu isi fac treaba foarte bine sau de care nu mai ai nevoie deloc. Daca nu vrei sa dai oameni afara redu productia, renunta la anumite servicii, taie de undeva ca sa ai buget pentru rebranding fara sa iti pui in pericol afacerea.

Rebrandingul poate fi mutat in on-line daca tot vrei sa termini rapid cu el si sa nu ai nevoie de investitii prea mari. Prin rebranding vrei sa te extinzi, sa te dezvolti, deci o idee buna ar fi sa te indrepti spre on-line mai mult si sa ai si rezultatele dorite intr-un timp relativ scurt.

Acceseaza un imprumut. Nu e cea mai buna idee in vremurile astea, dar ai putea sa ai bani de rebranding mai usor prin intermediul unui imprumut. Ai grija sa nu fie foarte mare, chiar daca ai avea nevoie de mai multi bani si verifica mereu dobanda pe care o vei avea de platit, de preferat sa fie fixa. Citeste cu atentie contractele, vezi ce ai de platit la final si daca vei putea plati indiferent ce se mai intampla cu afacerea.

Da, risti, dar poti avea rapid banii si rezultate notabile in privinta unui rebranding bine facut. E recomandat sa iei imprumut de la banci in care ai incredere si sa eviti oricand IFN-urile, mai ales daca nu vrei sa ajungi la faliment cu afacerea si sa mai ai si rate uriase de platit pe langa sumele pe care le imprumuti.

Foloseste oameni care si-ar dori sa te ajute cu rebrandingul. Sunt oameni care te pot ajuta cu rebrandingul si fara sa iti ceara sume uriase. Da, nimic nu e gratuit in ziua de astazi, dar s-ar putea sa gasesti multi oameni care sunt pasionati de ceea ce fac si care te-ar ajuta sa ai si buget mai mic pentru rebranding si sa ajungi foarte usor la toate rezultatele dorite. Nu e o sursa de finantare propriu-zisa, e adevarat, dar vei putea sa faci ceva economii si sa fii dispus sa investesti mai mult in afacere si in reinventarea ei prin procesul de rebranding.

Gasesti oameni priceputi si fa tot ce poti de unul singur. E poate cel mai bun sfat ce tine de finantare. Daca vrei sa ai buget pentru rebranding incearca sa faci cat mai multe pentru un rebranding de calitate, sa te implici cat de mult si sa gasesti printre cei din subordinea ta sau printre prieteni si oameni care te vor ajuta si mai mult cu designul, cu tot ce tine de noua identitate a brandului, de promovare.

Imprumuturile de la prieteni, rude. In cazul in care nu ai nevoie de sume uriase sau daca ai rude si prieteni mai bogati pentru care cateva mii de euro nu reprezinta un efort asa de mare poti sa apelezi si la ele/ei. Nu vei avea rate de platit la imprumuturi, asta e sigur si vei putea sa mai amani anumite plati.

Dar asta nu inseamna ca astfel de imprumuturi nu vin si ele cu riscurile lor. De multe ori poti sa te trezesti ca rudele vor banii mai repede sau poti rupe relatii inainte sa apuci sa dai explicatii. Fii atent cat imprumuti si cand dai banii inapoi daca vrei sa apelezi la aceasta sursa de finantare pentru rebranding.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.