Francize cu o popularitate in creste in 2022

Cele mai populare francize din 2022 sunt si cele care au avut cea mai mare ascensiune pe pietele lor.

Anul 2022 a fost unul destul de prost pentru multe afaceri. Unele s-au inchis, altele de abia au reusit sa incheie anul cu ceva profit. Dar daca ai investit in francize si detii francize sau ai incercat sa intri intr-o franciza ai fost castigator. Cele mai mari francize si cele mai mici, brandurile puternice au fost populare in 2022 si si-au consolidat pozitiile pe piete in ciuda problemelor economice globale.

Daca e sa tragem linie si sa ne uitam in urma la 2022 in materie de afaceri si de profitabilitate, venituri, putem spune ca anul 2022 fost unul al provocarilor si al obstacolelor. Doar cei puternici au rezistat si doar cei care au stiut sa se descurce si au facut parte dintr-o franciza au mai sperat si la profit si la venituri bune. Marile francize au avut o popularitate in crestere si in 2022. Care au fost cele cu o popularitate si mai mare pe 2022?

Subway. Fondat prin 1965 de Fred DeLuca si Peter Buck, vechi prieteni, in varsta atunci de 17 ani, Subway a avut un model de business ce a permis francizarea 10 ani mai tarziu si astazi sunt peste 44.750 locatii in mai mult de 100 de tari. Sunt niste conditii destul de dure ca sa poti intra intr-o astfel de franciza si sa ajungi sa castigi bine de pe urma brandului, venitul net ar trebui sa fie undeva pe la 80.000 de dolari.

Ca sa ai o franciza Subway ai nevoie de este 180.000 de dolari pana spre 507.000 dolari, iar cand ai venituri si profit deja din franciza platesti companiei mama diverse taxe pe tot ce castigi. In 2022, Subway si-a pastrat popularitatea si veniturile au crescut in ciuda crizei economice ce paste intreaga planeta si a recesiunii care bate la usile americanilor.

McDonald’s. Te asteptai oricum sa vezi aici si celebra franciza McDonald’s, fondata de Maurice si Richard McDonald, doi frati cu idei foarte bune de afaceri. Din 1948 pana in prezent franciza s-a tot reinventat si s-a mentinut indiferent de vremuri si de cati bani au fost pe piata. Cu peste 38.000 de locatii in 119 tari, franciza impune celor care vor sa faca parte din ea sa fi detinut un restaurant McDonald’s in trecut, sa stie despre ce e vorba si sa fi avut venituri nete de 1.263.000 dolari.

Investitia per unitate va fi intre aproape 500.000 dolari si peste 2.5 milioane de dolari, iar cand lucrurile vor merge bine din punct de vedere financiar vei plati companiei mama taxele aferente. Popularitatea s-a mentinut pe linia de plutire mereu si in 2022 McDonald’s a continuat sa fie in topul francizelor favorite pentru oamenii de afaceri si din perspectiva clientilor.

Dunkin’ Donuts. Daca am amintit de McDonald’s nu aveam cum sa trecem peste Dunkin’ Donuts. A fost fondata in 1948, in spatele brandului se afla Bill Rosenberg, care a deschis un restaurant cu gogosi si cafea in Quincy, Massachusetts, Open Kettle. Gogosile se vindeau cu cinci centi, cafeaua era zece centi. La cinci ani de la lansare deja afacerea era francizata si astazi gasim restaurantul francizat in peste 32 de tari, cu peste 8.000 locatii doar in SUA. Venitul net raportat anterior trebuie sa fie de 250.000 dolari si pana la 500.000 dolari, investitia situandu-se intre 437.500 dolari si aproape 2 milioane de dolari. O astfel de franciza este la mare cautare si a fost cautata de investitori in ultimii ani, asa ca popularitatea a fost pe un trend ascendent si in 2022.

Burger King. Fondata de Keith J. Kramer si Matthew Burns in 1953, Burger King a fost la inceput un lant de restaurente specializat in hamburgeri deliciosi. Insta-Burger King a fost primul sau nume, doar ca David Edgerton si James McLamore au cumparat compania in 1954 si au facut rebranding inteligent aducand in atentia publicului numele care se pastreaza si astazi, Burger King.

Astazi este pe al doilea loc in topul celor mai mari lanturi care vand fast-food si hamburgeri, cu peste 19.250 de unitati in toata lumea. Venitul net pe care ar fi trebuit sa il ai ca sa ajungi sa faci parte din franciza Burger King este de peste 1.5 milioane dolari, in vreme ce investitia este de peste 4 milioane de dolari in total, pornind de la un minimum de 230.000 dolari. Popularitatea Burger King e mereu in crestere pe masura ce si meniurile sunt mai diverse si lumea e tot mai atrasa de hamburgerii deliciosi propusi de celebrele restaurante tip fast-food.

Wendy’s. Fondata in 1969 de Dave Thomas, in Columbus, Ohio, Wendy’s este un lant de restaurante tip fast-food care a devenit rapid al treilea ca marime si ca popularitate dupa Burger King si McDonald’s. In prezent, Wendy’s are peste 7.000 de locatii in toata lumea, cu aproape 6.000 de locatii doar in SUA. Venitul net de care ai nevoie ca sa poti sa speri la o intrare in franciza este de 1.000.000 dolari, cu o investitie maxima de peste 3.6 milioane dolari. Popularitatea francizei a fost si ea in crestere si in 2022 si va continua sa creasca in 2023 cel mai probabil.

Pizza Hut. Da, cele mai populare francize din 2022 sunt cele care au legatura cu mancarea, ti-ai dat deja seama. Pizza Hut s-a deschis prima data in Wichita, Kansas, in 1958. Fondatorii brandului, fratii Dan si Frank Carney, au imprumutat 600 dolari de la propria mama pentru francizarea Pizza Hut. Conceptul din spatele Pizza Hut e simplu, mancare pentru cei care sunt mereu pe fuga, facuta mereu pe fuga.

Pe pietele internationale sunt peste 11.000 locatii si in SUA avem peste 5.000 locatii Pizza Hut. Pe langa experienta cu francizele cei care vor sa aiba o franciza Pizza Hut trebuie sa aiba venit minim anterior de peste 700.000 dolari si sa fie dispusi la investitii de peste 2 milioane de dolari maxim, pornindu-se de la peste 360.000 dolari. Popularitatea e in crestere si a fost printre multele afaceri care au raportat profituri bune in 2022 si cu siguranta vor raporta profituri excelente si in 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.