4 decembrie, 2022

Secrete ale francizorilor cu experienta care te vor ajuta sa ai oferte atragatoare pentru francizati

Secretele unor francize de succes sunt usor de intuit daca ai ceva experienta in business.

De cate ori te gandesti la francizare, francize iti vin in minte restaurante, pizzerii. Pana sa se ajunga la dezvoltarea francizei si la aparitia francizelor in foarte multe locuri, orase e nevoie de oferte pentru francizati, pentru cei care vor sa faca parte din franciza. Relatiile dintre francizor si francizati sunt exact ca o casnicie, ele trebuie sa functioneze si vor functiona doar daca fiecare stie ce are de facut si vii de la inceput cu o propunere, o oferta buna pe care o vei imbunatati si adapta in functie de francizati. Succesul in francizare depinde de ofertare si de modul in care propunerile si ofertele sunt acceptate si privite de ambele parti…

Daca vrei sa te extinzi si sa ai cat mai multi francizati e nevoie de un singur lucru la inceput: o oferta foarte buna. Cu o oferta buna gasesti rapid francizati, stii ca vei avea cei mai buni si mai capabili francizati si ii vei putea folosi pentru a ajunge la succesul dorit. Ofertarea nu este atat de dificila daca tii cont de cateva secrete pe care le poti “fura” de la cei care au deja experienta in francizare. Iata care ar fi acestea:

Personalizeaza doar elementele, zonele francizei care iti asigura un impact cat mai mare. In francizare e nevoie de niste adaptari, personalizari la piata locala, cu siguranta, dar tot ce tine de franciza, de concepte de baza ramane intact. De pilda, McDonald’s poate sa personalizeze meniuri si ingrediente ca sa se adapteze la „gusturile” locale. Insa asta nu inseamna ca vor schimba si logo-ul cu „M”-ul celebru in tari unde nu exista alfabet latin, de exemplu in China. Asa ca alege sa personalizezi doar acele zone din franciza sau din planurile tale unde poti sa ai impactul cel mai mare facandu-le si sa atragi mai usor clientii. Devine foarte usor sa personalizezi ofertele pentru franciza daca stii ce zone vor ramane la fel si unde trebuie sa mai umbli ca sa ai propuneri si planuri perfecte de fiecare data. E recomandat sa te gandesti mereu la clienti si nu la bani cand incepi sa redactezi ofertele pentru francizati.

Incearca sa te diferentiezi cat mai mult in raport cu o competitie directa. Gandeste-te de fiecare data la ce te diferentiaza fata de alti francizori care isi cauta francizati, brandul unic, designul usor de recunoscut, tonul interesant din marketing. Doar asa vei putea atrage clientii de care ai nevoie si te vei putea dezvolta, iti vei putea extinde franciza pe pietele dorite. Chiar si detaliile care ti se par neimportante pot sa ofere un avantaj competitiv real. E important sa adaugi valoare ofertarii, explica in mod clar ofertarea si ce vor avea clientii care te vor alege, care vor avea un parteneriat cu tine. A fi diferit in francizare inseamna si succesul garantat. Dar asta presupune multa munca, multa creativitate in ofertare si cel mai important multa intuitie si rabdare.

Prezinta succesul pe masura ce el se manifesta. Francizatii vor fi atrasi de modele de business tip franciza pentru ca in spatele lor e un concept care a fost deja incercat si testat. In francizare orice fel de concept a fost pus la grea incercare in timp, a fost testat extrem de bine, baza de clienti exista si succesul e garantat pana la urma. Trebuie sa fii bun la ceea ce faci, arata ca esti bun si ca ai rezultate. Foloseste clientii multumiti in studiile din ofertare, demonstreaza cum ai rezolvat problemele lor si care au fost neajunsurile pe care ai stiut cum sa le gestionezi. Fii specific, clar in abordari. In fiecare ofertare adauga raspunsuri reale de la clienti si incearca sa aduci in fata cele mai relevante etape ale succesului tau.

Bazeaza-te mereu pe echipa ta. Daca vrei sa ai succes cu orice oferte pentru francizati trebuie sa pornesti in francizare cu o echipa de experti. Francizatii au mereu nevoie de persoane competente care sa le ajute sa se descurce la inceput, cand inca nu sunt francizati sau au devenit de curant francizati. Orice propunere, ofertare pentru francizati va avea nevoie de input intern sau extern. Ambele tipuri de input vor fi mai eficiente si mai clare, ofertele vor fi mai clare daca vei avea oameni care vor lucra doar la acest aspect. E bine sa te folosesti de softurile existente pentru a facilita colaborarea intre angajati si a avea de fiecare data cele mai bune rezultate cand vine vorba de ofertare catre francizati.

Transforma consecventa in ceva foarte simplu. Consecventa e extrem de importanta in francizare. Clientii stiu deja ca atunci cand intra intr-un restaurant, magazin apartinand unei francize au aceeasi experienta buna indiferent unde se afla. In manualele pentru francizati vei gasi mereu tot ce ai nevoie pentru a pastra aceasta consecventa. Cea mai simpla metoda prin care poti sa pastrezi consecventa este sa o mentii foarte simpla pentru francizati, implementarea ei sa fie una simpla.

Evolueaza in baza feedbackului. Francizele trebuie sa evolueze pentru a putea sa tina pasul cu pietele pe care isi propun sa intre. Multe francize au locatii de testare sau corporate unde testeaza tot felul de noutati si asteapta feedback real. Se primesc idei si de la francizatii care sunt deja parte a francizei si care sunt mereu fata in fata cu toti clientii. Uneori va fi nevoie sa faci schimbari drastice in franciza si francizare daca vrei sa ai succes, dar de cele mai multe ori aceste schimbari vor fi unele de fond, de detaliu si un feedback te va ajuta enorm sa stii ce ai facut bine, ce faci bine si ce vei putea face si mai bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.