Bune practici de marketing care te vor ajuta sa fii mereu in top, indiferent de afacerea pe care o detii
Ca in orice domeniu important, si in marketingul pentru afaceri avem o serie de bune practici pe care, daca le respecti si le intelegi pe deplin, vei avea toate sansele sa te dezvolti mereu in directia dorita si sa ai si clienti multumiti, care revin si te cauta mereu. Bunele practici din marketingul pentru afaceri urmaresc sa defineasca mai clar cine sunt clientii, ce vor si ce anume au nevoie la un moment dat, dar si cum anume trebuie sa le spui o poveste, ceva despre produsul, serviciile tale, in asa fel incat ei sa cumpere de la tine.
Trebuie sa stii ce ai de facut in asa fel incat clientul sa afle despre produsele si despre serviciile tale si sa inteleaga pe deplin de ce ar avea nevoie de tine si de ce tu oferi cea mai buna alternativa pentru nevoile sale curente.
In marketingul in afaceri e mai important clientul decat rezultatele efective ale campaniilor de marketing. Degeaba ai rezultate bune, castiguri mari, daca ele sunt de moment si clientii nu vor reveni la tine, nemultumiti de modul in care comunici sau de cat de mult ii cunosti, cat de mult te-ai interesat de nevoile lor reale. Si ca sa ajungi la cele mai bune rezultate si la un profit constant e nevoie sa fii la curent cu bunele practici din marketingul in afaceri. Care ar fi acestea? Le vei descoperi in randurile ce urmeaza.
Afla unde se afla clientii tai. Daca ai o afacere vei dori sa te promovezi pe orice canale poti. Asta inseamna ca vei avea nevoie si de platformele de socializare. Asa ca trebuie sa stii de la inceput unde se afla clientii tai. Analizeaza varsta, demografia, interesele lor ca sa le oferi exact ce isi doresc si sa iti dezvolti o strategie de marketing pentru afacere cat mai relevanta si mai coerenta. Creeaza profiluri ale clientului de care ai nevoie, realizeaza cercetari de piata, discuta cu potentiali clienti, clienti deja existenti, cu fosti clienti. Vezi unde petrec clientii mai mult timp, pe ce platforme si directioneaza bugetul alocat marketingului pentru afaceri spre acel punct.
Fii mereu la dispozitia clientilor. Nu conteaza cat de buna si de ingenioasa a fost strategia de marketing gandita, daca nu esti mereu langa clienti nu vei reusi sa obtii niciodata ce ti-ai dorit. Fii langa clienti fix cand au nevoie de tine, aloca resurse, pregateste oameni, ofera informatii relevante ori de cate ori un client are nevoie de tine, vino cu opinii foarte bine ancorate in realitate, raspunde mereu. Monitorizeaza zilnic prezenta in social media si aloca personal pentru interactiunile cu toti clientii de acolo. Asa stii si mai multe despre ei, afli din interactiuni ce ai putea imbunatati la afacere si bugetul de marketing este cheltuit mereu cu rost si foarte bine directionat.
Raspunde rapid, prompt, clar la orice fel de intrebari si nelamuriri. Clientii se asteapta la interactiuni spontane, rapide, pe loc indiferent de afacerea pe care o ai, daca e mai mica sau mai mare. Un raspuns rapid e valoros doar atunci cand intelegi pe deplin clientii, intrebarile lor, intentiile si nevoile lor. Viata clientilor e viata afacerii tale, cam asa trebuie sa gandesti mereu ca sa ai succes in afaceri. Ai petrecut luni bine invatand totul despre competitie, despre rivalii tai directi, asa ca acum e timpul sa inveti tot ce poti despre clientii tai si sa raspunzi mereu la orice fel de nelamuriri apar, sa ajuti cat poti de mult, oricand. Daca nu intelegi care sunt nevoile lor, incearca sa intrebi si sa intelegi corect, sa asculti mai bine. Asa vei fi mai conectat cu fiecare client in parte si ii vei transforma foarte usor in fani ai afacerii tale.
Intelege scopurile lor, obiectivele lor si ajuta la luarea unor decizii informate. In social media poti sa intrebi mereu clientii ce si-ar dori de la serviciile si produsele tale. Intelegi nevoile lor, inveti toti ce poti despre scopurile lor si despre obiectivele lor, iei si tu decizii mai usoare ca sa ai clienti care se simt bine in compania ta, a produselor tale, care se simt importanti si apreciati pentru ceea ce sunt, asa cum sunt ei.
Colaboreaza cu toti clientii pentu a crea valoare. Nu investesti in strategii de marketing pentru afaceri pentru a vinde un produs. Ce urmaresti sau ar trebui sa urmaresti este sa ai un parteneriat cu toti clientii tai. Trebuie sa fii dispus sa contribui mereu la atingerea scopurilor clientilor tai. Afla de la clienti cum poti modifica produsele si serviciile oferite in asa fel incat sa le faci viata mai usoara. Daca lucrezi alaturi de ei si le iei in considerare ideile stii ca esti deja pe drumul cel bun, drumul spre succes si spre profit.
Adauga o nota personala vizibila. Cu siguranta iti amintesti despre toate etapele de inceput ale afacerii si despre fetele primilor tai clienti. Sunt fetele clientilor din prezent la fel de memorabile? Tranzactiile intrate deja in rutina sunt depasite de relatiile individualizate in marketingul modern pentru afaceri. O strategie de marketing gandita special pentru social media te va ajuat sa intelegi mai bine clientii si sa fii mai familiar cu ei. Devii incet, incet partenerul clientilor tai si poti adauga mai usor acea nota personala de care e nevoie pentru a avea mai usor clienti fideli si dornici sa interactioneze cu produsele si cu serviciile tale.
Construieste credibilitatea. Nicio strategie de marketing pentru afaceri nu va functiona daca toti clientii tai nu au incredere in tine. Ca sa ajungi la o credibilitate excelenta e nevoie sa impartasesti informatii relevante, sa arati ca esti lider in domeniul, in industria ta. Sa vinzi mereu celor care te urmaresc va fi ineficient si contraproductiv. Ofera mereu informatii „din casa” si informatii care ii ajuta pe clienti, care conteaza pentru ei. Educa-i, incearca sa ii faci sa se simta bine in compania ta si a produselor, serviciilor tale, implica-i in conversatii interesante. Asta ai de facut ca sa ai vanzari mai multe si o baza de clienti care creste constant de la o luna la alta.
Masoara si rafineaza. Vezi ce merge si ce nu merge cu fiecare strategie de marketing pentru afaceri in parte. Foloseste instrumente speciale ca sa vezi de unde vine cel mai mult trafic si unde clientii sunt mai dispusi sa interactioneze cu tine. Cand ai aflat la ce anume rezoneaza clientii tai, poti sa dezvolti mai multe astfel de interactiuni si sa reduci postarile care sunt complet ignorate. Incearca sa inovezi mereu, sa ai inovatie strategica, sa incerci tehnologii noi, instrumente si practici moderne ca sa fii intotdeauna cu un pas in fata concurentei si intotdeauna langa clientii tai.