Creativitatea in marketingul in afaceri. Cat de importanta este pentru afacerea ta?
Afacerile si oamenii din marketing se confrunta cu o multime de provocari in ziua de astazi. Businessurile au nevoie de noi modalitati de a opera eficient si de a ramane profitabila, oamenii din marketing trebuie sa invete sa navigheze printr-un peisaj nou, plin de obstacole ca sa promoveze orice fel de servicii sau de produse.
In momentul in care te apuci de conturarea unei campanii de marketing in afaceri iei in considerare mai multe variabile, public tinta, implicarea clientilor etc. Pe langa acest tip de abordare este bine sa te gandesti si la incorporarea creativitatii in marketing. In contextul actual, creativitatea in marketing a capatat o importanta cruciala.
Am tot auzit despre beneficiile creativitatii peste tot, despre cat de bine poate face creativitatea oricarei campanii. Marketingul are nevoie si el, mai mult ca oricand, de creativitate. Doar ca implementarea ei nu e asa de simpla.
In teorie, implementarea creativitatii in marketingul in afaceri presupune integrarea de concepte creative si idei in strategiile de marketing, cu scopul final de a vinde servicii si produse. De regula, obiectivele si scopurile marketingului creativ sunt la fel cu tot ce stiam deja la formele traditionale de marketing. Strategiile si abordarile difera, cu siguranta.
Utilizarea creativitatii in marketing poate oferi publicului o experienta care inspira, surprinde, il include, il implica. Bazele brandului si intelegerea sa depind de aceasta creativitate si de strategiile din spatele ei, poate imbunatati si consolida brandul.
Si pana la urma de ce e creativitatea atat de ceruta in marketingul in afaceri si de ce e cautata?
De la materiale de marketing pentru clienti la campanii de promovare, creativitatea poate sustine eforturile de marketing indiferent de marimea companiei. Creativitatea a devenit si mai importanta pe masura ce concurenta e tot mai acerba in piata.
De la inceput trebuie sa intelegem ca odata cu aceasta creativitate avem si originalitate. Ai idei noi de marketing daca gasesti un echilibru intre originalitate si creativitate, atragi atentia foarte usor publicului tau si depasesti competitia mai rapid. Ideile originale sunt mai usor de retinut, clientii isi vor aminti de brandul tau pe o perioada mai lunga de timp. Studiile de specialitate au aratat faptul ca retinem doar cateva mesaje, reclame din cele pe care le tot vedem si auzim, asa ca lupta pentru o memorizare cat mai facila a mesajelor transmise este foarte mare. Si doar originalitatea si creativitatea te vor putea ajuta sa fii mereu cu un pas inaintea concurentei directe.
Creativitatea inseamna si emotie mai multa transmisa in mod corect si nemijlocit catre publicul tinta. Emotiile sunt instrumente puternice folosite de toti oamenii din marketing pentru a influenta deciziile publicului tinta. Cam toate deciziile importante pe care le luam pe loc se vor baza pe emotii, asa ca orice emotii vor trebui exploatate la maximum. Creativitatea iti va permite sa creezin campanii de marketing noi si interesante care pot provoca reactii emotionale sincere.
Revenind la brand si branding, e bine de retinut ca marketingul inovativ si tot ce tine de creativitate, de strategiile creative vor ajuta la construirea identitatii de brand mult mai simplu si la recunoasterea acestuia. Cu cat brandul e mai puternic si mai usor de recunoscut, cu atat iti vei creste baza de clienti si vei avea mai multe vanzari.
Strategiile creative de marketing sunt si mai eficiente la capitolul costuri. Ai ROI mai mare in comparatie cu alte tipuri de marketing. Continutul si campaniile creative „vorbesc de la sine”, mesajul ajunge imediat si atrage atentia clientilor, publicului tinta. Creativitatea atrage si inovatie in marketing, imaginatia celor care lucreaza la campaniile de marketing este stimulata si ea.
Continutul de marketing va avea performante mai bune odata ce e diseminat publicului tinta daca e implicata si creativitatea. In timp, cu ajutorul analizelor detaliate, poti sa vezi care sunt si tipurile de continut creativ care te-au ajutat sa ajungi mai repede la public si cum poti sa imbunatatesti toate mesajele creative si strategiile de marketing pentru rezultate excelente pe termen lung.
Comunicarea cu publicul tinta, deosebit de importanta in marketingul in afaceri, se va realiza intr-o modalitate inovativa. Acest aspect poate fi cel mai important mai ales cand esti pe o nisa foarte „stramta” sau pe o piata in care te descurci cu greu printre atat de multe afaceri asemanatoare.
Cum poti folosi creativitatea in marketingul in afaceri. Doar doua exemple: guerrila marketing, folosesti elementul-surpriza pentru a trece cu mult peste asteptarile publicului tinta si „social trends”, adaptarea uni trend popular in socil media la piata existenta pentru un produs. Ai si implicarea publicului tau si vei castiga pe termen lung din aceasta strategie.
Acum ca ai vazut care e importanta creativitatii in marketingul de afaceri poti sa o aduci discutie la urmatoarele sedinte si sa iti multezi toate strategiile de marketing in jurul ei pentru cele mai tari campanii de pe piata.