30 septembrie, 2022

De ce e atat de important marketingul in afaceri?

Marketingul pentru business este ca apa pentru organism; fara el nu se poate.

Marketingul este unul dintre cele mai importante aspecte ale unei afaceri. Daca nu stii cum sa folosesti marketingul pentru a promova brandul si a ajunge la publicul tinta afacerea va esua cat de curand. A intelege importanta sa de la inceput inseamana a avea o sansa in plus spre o dezvoltare a afacerii in directia dorita.

Marketingul nu inseamna doar publicitate si vanzari, bugete pentru aceste doua componente. Componenta de marketing a unei afaceri e mult mai complexa, implica producerea unui produs superior care rezolva o problema prevalenta a consumatorilor, gasirea celei mai bune strategii pentru preturi, distribuirea produsului ca sa fie disponibil in locul potrivit, la momentul potrivit. Si totusi de ce a ajunge sa fie marketingul atat de important pentru un business? Nu se poate si fara el? Nu, cu siguranta.

Marketingul iti ofera din start o piata mai extinsa pe care poti intra. Prin marketing reusesti sa ajungi la tot ce isi doresc clientii, sa ii intelegi, e vital pentru orice fel de afacere si creeaza cerere, permite vanzarea mai simpla de produse noi si zonele inca neexploatate pentru vanzarea lor. Producatorii castiga mai mult, piata e dintr-odata mai mare, productia creste si pe termen lung afacerea va merge din ce in ce mai bine. Componenta de marketing a oricarei afaceri va fi cu atat mai importanta cu cat astazi totul se bazeaza pe marketing si publicitate daca vrei sa vinzi si sa ajungi cat mai rapid la un public tinta cat mai larg.

Marketingul imbunatateste posesiunea de bunuri si servicii si proprietatea. Marketingul va crea timp, loc pentru bunuri si servicii. Este in avantajul producatorilor si consumatorilor, producatorii stiu ce vor clientii, clientii stiu ce produse pot oferi producatorii. Pana la urma asta e cel mai important pe piata, sa existe cerere si oferta realista si asteptari care sunt atinse de catre cei care produc bunuri si servicii. Doar prin strategii de marketing bine gandite si optimizate poti sa te astepti sa ai de fiecare data cele mai bune rezultate si o dezvoltare a afacerii in directia dorita.

Marketingul optimizeaza folosirea resurselor in afaceri. Poti folosi resursele disponibile mult mai bine, le gasesti pe cele care nu au fost utilizate asa cum trebuie si le exploatezi la maximum. Costurile cu productia scad daca stii cum sa utilizezi marketingul in favoarea ta, ai si profit mai mare pe termen lung, resurse pe care le vei folosi la adevaratul lor potential si de care poate nu stiai pana atunci. Cu o strategie de marketing bine pusa la punct si un departament de marketing mereu pe faza afacerea va fi mereu pe plus.

Marketingul accelereaza alte activitati ale afacerii tale. Vei avea nevoie de tot mai multe activitati pe care le desfasori in mod curent ca sa iti atingi tintele de marketing, asa ca marketingul va accelara activitati precum transportul, asigurarile, partea de banking. Si asta e o veste imbucuratoare pentru afacerea ta pentru ca nu ai cum sa evoluezi daca nu ai activitati cat mai alerte si mai bine integrate in domeniul in care activezi.

Marketingul ofera oportunitati de angajare. Ai mai multe produse si servicii, ai nevoie si de oameni care sa se ocupe de productie. Asa ca esti nevoit sa angajezi si sa incerci sa iti cauti cei mai buni oameni pentru a putea ajuta si partea de marketing din afaceri si a avea o cifra de afaceri cat mai buna pe termen lung. Marketingul este un mecanism complex care implica un numar mare de functii si subfunctii, e nevoie de personal calificat pentru aplicarea lor in practica, deci angajarile sunt necesare, nu optionale. Cam 30-40% din populatia totala este deja angajata in activitati de marketing direct sau indirect.

Marketingul stabilizeaza situatia economica. Marketingul iti ofera stabilitate economica mai mare, predictibilitate pe termen mediu si lung, umple practic golul dintre producatori si consumatori si facilitatea o relatie mai stransa intre acestia. Cu ajutorul sau ajungi la echilibru intre productie si consum si ai preturi stabile, angajari mai bune si mai eficiente, iar economia va fi mai puternica.

Marketingul contribuie la luarea deciziilor corecte in afaceri. Ca antreprenor nu prea stii ce sa produci, cat sa produci, cum sa produci la inceput. Marketingul modern e complex si greu de gestionat, este deja o noua activitate specializata pe langa productie. Producatorii au devenit dependenti de mecanismul de marketing si de aceea deciziile lor depind de el. Dar sunt mai simple cand ai marketingul de partea ta, stii cand sa produci si cat sa produci, nu irosesti resurse si bani fara rost. Doar te uiti la analize si rapoarte de marketing si iei din start cele mai bune decizii in privinta afacerii tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.