30 septembrie, 2022

Strategii de marketing utile in impulsionarea dezvoltarii afacerii tale pe componenta on-line

Strategiile de marketing te ajuta sa ajungi mai repede la obiectivele propuse cand ai demarat afacerea.

Sa dezvolti si sa “cresti” o afacere nu e deloc usor. La inceput e nevoie de o idee foarte buna, care sa iti asigure si succesul pe piata, pe nista ta. Dupa care trebuie sa ai o targetare perfecta, sa descoperi publicul tinta si sa te gandesti la cele mai bune mesaje si strategii pentru a ajunge cat mai repede si mai des la el. Ce mai lipseste ca sa ai o afacere care functioneaza ireprosabil? O strategie de marketing in afaceri care te va ajuta sa te dezvolti in directiile dorite, sa ai profit si sa ai un echilibru la care tanjesc toti oamenii de afaceri. Insa identificarea strategiilor corecte pentru a intra pe piata si a si rezista acolo este foarte complicata pentru multi antreprenori aflati la inceput de drum…

Marketingul in afaceri este de multa vreme cheia unui business de succes. Stii sa il pui la punct, sa gandesti si sa dezvolti, sa pui in aplicare strategii de marketing in afaceri eficiente, ai castigat din start si ajungi la publicul tinta.

Nu orice campanie de marketing va functiona, asta e o alta realitate. Ar fi bine sa ai strategii de marketing foarte bine construite si gandite mai ales pentru componenta on-line, acolo unde “batalia” este si mai mare pe masura ce apar tot mai multe oportunitati facile de dezvoltare in mediul virtual. Ce strategii de marketing in afaceri ai putea sa creionezi si sa implementezi in on-line pentru un business profitabil si de succes?

Social media, arma ta secreta. Nu ai cum sa eviti sau sa ignori avantajele pe care le poate aduce social media in orice fel de campanie de marketing in afaceri. La inceput poate fi destul de intimidant, dar e bine de stiut ca multe firme mari au ajuns sa se dezvolte doar bazandu-se pe retele de socializare si cu diverse campanii gandite pentru cei care sunt pe reteaua respectiva. Ai nevoie si de un social media manager cu experienta vasta, de autenticitate in tot ce faci si postezi, de postari despre produse si servicii care sa atraga, de campanii de marketing in afaceri care sunt gandite doar pentru publicul tau tinta real. Foloseste tot ce ofera fiecare platforma, inclusiv Chat-ul si aplicatiile de mesagerie, ca sa ajungi la clienti si la alte afaceri din domeniul tau care te vor ajuta sa cresti in cel mai scurt timp pe nisa ta.

Tutoriale video. Ca sa ajungi si mai rapid la clientii tai si la publicul tinta te poti folosi foarte bine de tutoriale video. Fiecare tutorial va invata oamenii care il privesc ceva util si va vorbi si despre serviciile si produsele tale. Ai vizibilitate mai buna, ai si vanzari mult mai bune daca iti faci timp si concepi tutoriale video care chiar sunt de folos pentru clientii tai si pe care acestia le vor urmari pana la capat. Fii autentic, foloseste tot ce ofera YouTube si alte platforme asemanatoare si posteaza doar atunci cand ai ceva de calitate si autentic, original, ceva care va fi si pe placul clientilor si va oferi acces la informatii importante despre produse si servicii.

SEO si intelegerea lui. Discutam ceva mai sus despre o „arma secreta”, social media. Acum ai si o a doua de care poate nu stiai, optimizarea pentru motoarele de cautare. E destul de inspaimantator la inceput acest SEO, daca nu prea ai avut tangente cu el, dar daca il intelegi si inveti sa il folosesti in avantajul tau vei avea in mana cea mai puternica „arma” pe care o vei putea utiliza in campaniile tale de marketing in afaceri. Vei avea nevoie de timp, de rabdare ca sa vezi rezultate, va trebui sa planifici excelent campaniile SEO si sa gasesti tehnici si metode, strategii SEO care sa functioneze pentru tine. Nu folosi in exces cuvintele cheie, construieste continut pentru oameni, nu pentru motoare de cautare si algoritmi. Tot ce transmiti, mesajele, trebuie sa fie unice, sa aiba valoare, sa fie importante pentru clienti si sa determine un raspuns, o reactie, de preferat una in favoarea ta.

Foloseste-te de influenceri. Unii ii urasc, altii raman indiferenti la prezenta lor si la avantajele pe care le-ar putea aduce afacerii. Insa daca stii sa ii folosesti in avantajul tau si sa ii incluzi si pe ei cand gandesti strategii de marketing vei avea doar de castigat. Obtii vizibilitate mai buna in on-line, mult mai usor, ajungi la public foarte simplu, increderea in produsele tale si in servicii va fi una mult mai buna daca ai un influencer care vorbeste despre tine comunitatii din jurul sau. Nu ai nevoie neaparat de influenceri cu milioane de urmaritori, ai nevoie de micro-influenceri care au zeci de mii de urmaritori sau sute de mii de urmaritori. Asa ai sanse mai mari sa gasesti un influencer care te va ajuta sa oferi mesajul tau catre publicul tinta din nisa corecta. Ideea este ca mesajul tau sa ajunga la publicul tinta vizat si nu sa „imprastii” mesajul in cat mai multe parti. Testeaza la inceput sa vezi daca ai influencerul potrivit pentru ce vrei tu sa transmiti si cui vrei sa transmiti si de abia dupa ce vezi ca merg lucrurile poti sa te dezvolti in directia dorita.

Construieste un program de afiliere bine gandit. Multi oameni de afaceri nu inteleg puterea marketingului afiliat. Afiliatii pot sa te ajute sa te dezvolti mult mai rapid, insa e foarte greu sa gasesti partenerii de drum lung potriviti. E nevoie de timp, de ceva inspiratie si de experienta ca sa gasesti afiliatii perfecti pentru rezultatele pe care vrei sa le obtii. Important este sa ai mereu langa tine persoanele potrivite care ar putea sa contribuie la atingerea scopurilor tale si la gasirea celor mai bune modalitati de diseminare a mesajelor tale. Cu cat programul cuprinde mai multi afiliati, cu atat mai bine pentru tine si pentru afacerea ta. Atentie insa, nu oricine poate fi afiliat, asa ca cerceteaza cu atentie inainte de a opta pentru o persoana care va deveni afiliat, daca nu vrei sa ai probleme de imagine si dificultati in campaniile de marketing in afaceri construite cu greu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.