Marketingul local, cea mai buna strategie de marketing daca vrei sa devii relevant pe plan local

Marketingul local va fi de mare ajutor pentru afacerile mici sau mijlocii si chiar pentru cele mari, daca e facut cum trebuie si ai o strategie coerenta, eficienta.

Marketingul este un proces complex de care are nevoie orice afacere. El transforma in cel mai profitabil mod nevoile clientilor in vanzari, prin intermediul campaniilor de marketing sunt atrasi clientii si sunt gestionate mai usor relatiile profitabile cu acestia. O abordare locala a campaniilor de marketing si a strategiilor devine necesara indiferent de tipul de afacere sau de marimea ei.

Marketingul local cuprinde strategii de marketing care sunt folosite pentru a aduce produsele si serviciile intr-o anumita zona, cat mai aproape de clientii locali. De regula, marketingul local se va folosi in afaceri care au deja puncte de desfacere, de prezentare, magazine in comunitate, la nivel local. De ce e acest tip de marketing atat de important? Pentru ca nu ai cum sa ajungi la clientii care iti vor sustine afacerea fara sa utilizezi resursele locale si sa ajungi foarte aproape de clientii tai. Ce poti face insa pentru a implementa cele mai bune campanii si strategii de marketing local pentru afacerea ta?

Cauta comunitatile locale si fa parte din ele. Cheia promovarii afacerii si pe plan local este comunitatea. Cand faci parte dintr-un grup ai deja un avantaj competitiv urias fata de concurenta si ai si mai multe oportunitati deschise catre piete la care nu te-ai fi gandit pana atunci. Iti poti expune mai bine brandul, il faci cunoscut mai usor, gasesti parteneriate avantajoase pentru tine si pentru afacerea ta. Comunitatile locale joaca un rol foarte important in marketingul local, asa ca nu ar trebui neglijate si ar trebui identificate, cautate, pretuite mai mult pentru a obtine cele mai bune rezultate in privinta eforturilor de marketing deja initiate.

Organizeaza competitii si concursuri. Concursurile si competitiile sunt o modalitate excelenta pentru a avea o punte intre on-line si off-line, pentru a creste vizibilitatea brandului si a imbunatati tot ce tine de social media marketing. Social media te va ajuta enorm daca te gandesti la marketing local. Poti sa rogi clienti locali sa posteze fotografii cu un hashtag pe diverse retele de socializare si pentru postari sa fie oferite premii, beneficii, toate legate de brand si de promovarea afacerii pe plan local. Obtii asa si listele de e-mail-uri mai usor si ai o baza de posibili clienti noi mult mai usor de gestionat si de accesat la nevoie, cand vrei sa lansezi campanii noi de promovare.

Parteneriate cu afaceri locale si influenceri, oameni importanti pe plan local. Sunt foarte importante daca vrei sa ai un marketing local care da rezultate. Ai nevoie si de personalitatile importante din plan local, de cei la care se raporteaza clientii si potentialii clienti, de cei afacerile care te-ar putea sustine in incercarea ta de a avea o promovare locala care da rezultate indiferent de contextul economic pe care l-ai gasit acolo. E important de retinut ca nu orice fel de parteneriate te vor ajuta sa ajungi la rezultatul dorit, de aceea vei alege cu mare atentie fiecare afacere alaturi de care vei porni la drum si vei fi atent sa rezoneze cu valorile si idealurile tale, cu afacerea ta si cu ideile in care crezi si pe care vrei sa le promovezi.

Listeaza afacerea ta in orice fel de registre locale, liste cu firme. Dincolo de parteneriate si de gasirea celor mai bune metode de promovare locala e nevoie de vizibilitate pentru brand si pentru afacere. Asta inseamna ca trebuie sa fii oriunde cauta clientii si oamenii de afaceri locali. Vei lista afacerea peste tot pe unde poti in orice fel de liste, cu cat mai multe, cu atat mai bine pentru tine. E extrem de important sa alegi cu grija si locurile unde te listezi si sa vezi ce mai exista pe langa tine pe aceste liste in asa fel incat asocierea ta sa nu fie una care sa iti afecteze imaginea.

Sponsorizarea unui eveniment local. E cea mai simpla modalitate de promovare locala. Alegi un eveniment care are legatura si cu afacerea ta, care este apropiat de valorile si de scopurile tale si incerci sa te implici si sa il ajuti, sa il sponsorizezi. Asa afla lumea de tine pe plan local, ai vizibilitatea brandului mai buna si iti dai seama si de potentialul local. Daca primul eveniment e un succes continua sa il sustii si sa cauti si altele pe care le vei putea sustine in viitor ca sa fii cat mai aproape de oameni, de clienti si de ce isi doresc ei cu adevarat de la businessul tau.

Crearea de continut specific pentru comunitate, local. Odata ce te gandesti la marketing local si ai gasit deja comunitatea, grupul la care te raportezi e bine sa creezi continut targetat, doar pentru comunitatea respectiva. Personalizeaza campaniile de marketing, cauta cele mai bune modalitati de promovare si texte, imagini relevante pentru comunitate, incearca sa te inspiri din comunitate si din viata de zi cu zi, sa ai referinte la comunitate si la lucruri la care oamenii de acolo, de pe plan local, chiar rezoneaza.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.