Strategii de marketing pentru brandurile de jucarii si firmele producatoare de jucarii
O afacere cu jucarii si un brand puternic care si-a propus sa vanda cat mai multe jucarii destinate tuturor grupelor de varsta au nevoie de o strategie bine articulata pentru a-si atinge obiectivele propuse. Strategiile de marketing generale nu prea vor functiona daca nu sunt adaptate si personalizate si nu vii si cu multa creativitate si originalitate in abordarea campaniilor tale.
Firmele si brandurile producatoare de jucarii au o misiune aparent imposibila: produc multe jucarii si trebuie sa le vanda unor copii si unor parinti care si asa sunt satui de atatea jucarii. Ce faci daca esti o firma mare cu stocuri mari si vrei vanzari mai mari intr-un timp scurt? E simplu. Apelezi la strategii de marketing dintre cele mai creative si mai eficiente si mergi dincolo de marketingul clasic pentru ca ai un public tinta care e mult mai atent la ce cumpara si mai pretentios, mai greu de convins…
Colaboreaza cu influencerii on-line. Potrivit unui sondaj realizat in 2018, mai bine de 80% dintre parintii isi lasa micutii sub 11 ani cu ochii in YouTube ore bune in fiecare zi. Si ce urmaresc cei mici pe Internet? Influencerii. Colaborarile cu influencerii sunt obligatorii daca vrei sa vinzi bine si ai firma care produce jucarii.
Ajungi mai rapid la publicul tinta, iti cunosti publicul, poti interactiona cu el, te ajuta si influencerii si plasezi produse si sa le promovezi mult mai usor, cu impact mai mare asupra clientilor tai, copiii. Accesul la comunitati mari de oameni care graviteaza in jurul unui influencer se poate dovedi o mina de aur atunci cand esti la inceput de drum si vrei sa pornesti cu dreptul in tot ce inseamna industria jucariilor si vanzari de jucarii.
Colaboreaza cu industria de divertisment. Cel mai bun exemplu este LEGO, un brand pe care il cunoaste orice copil. Daca tot ai un brand de jucarii si produci si vinzi jucarii de ce sa nu te folosesti de toate instrumentele pe care le ai la dispozitie ca sa poti avea o expunere publica excelenta. Poti investi in filme, in fel de fel de materiale multimedia distribuite pe toate canalele aflate la dispozitie, la seriale, la emisiuni de divertisment pornite de la ce vinzi si de la brandul tau.
Foloseste in folosul tau nostalgia parintilor. Multe jucarii clasice si jocuri revin si sunt la moda din nou. Asa ca ar trebui sa te folosesti de nostalgie si de tot ce tine de o anumita jucarie pentru a avea vanzari si mai mari. Amintirile si sentimentele care revin vor fi cei mai buni catalizatori ai vanzarilor viitoare. Decizia de cumparare va veni mai repede daca ai grija sa ai si elementul surpriza, nostalgia, de fiecare data cand implementezi noi campanii de marketing.
Cauta colaborari cu industria jocurilor video. Poti sa colaborezi cu branduri importante din industria jocurilor video ca sa dezvolti produse noi si sa ai si produse promovate mult mai usor. Copiii se joaca mereu pe fel de fel de jocuri on-line, asa ca ai sanse mari, daca ai produsele afisate sau introduse cumva in jocuri, sa le vinzi foarte repede. Plasezi reclame in-game, iti faci propriile jocuri in care ai incluse jucariile si asa vei avea strategii de marketing coerente si de succes pe termen lung.
Optimizarea continutului legat de produse. O banala fotografie si o descriere oricat de detaliata nu te mai ajuta in 2023 daca esti brand de jucarii si vrei sa ai vanzari cat mai mari. Ai nevoie de grafica de calitate, de fotografii 360, de diagrame, informatii usor de comparat, de „rich media” si chiar de AI. Cumparatorii din prezent, copii sau parinti, vor avea mereu nevoie de mai multa informatie si de foarte multe referinte pozitive pana sa faca o alegere. Videoclipurile care inlocuiesc descrierile banale, insiruirile de specificatii, caracteristici, vor conduce la decizii informate si la mai putin timp pierdut cand se doreste o achizitie noua. Se imbunatateste si experienta utilizatorilor, cumparaturilor la interactiunea cu site-ul, increderea in brand e mai mare, la fel si cota de piata.
Concursuri. Se pot organiza in-store sau on-line, nu te costa mult sa le organizezi, poti avea si genera liste adrese de e-mail pentru promovari viitoare. Ajungi sa cunosti si mai bine publicul, sa interactionezi, sa promovezi produse mai vechi, mai noi, sa testezi produse foarte simplu. Cei care participa si castiga vor vorbi despre tine si vei avea si cea mai rapida si mai eficienta promovare, cea de la client la client, in comunitatea din care fac parte.
Crearea de magazine, de livrare locale/locala.E foarte important sa fii prezent cat mai aproape de clientii tai si sa reusesti sa livrezi rapid jucariile. Vei castiga in fata brandurilor mari care nu se incurca cu asa ceva si vei reusi sa vinzi mai bine toate produsele pe care le ai deja si pe cele viitoare. Cu cat promovezi mai bine partea locala a afacerii, cu atat vei avea de castigat pe termen lung si vei avea campanii de marketing care vor merge din ce in ce mai bine.
Evenimente de unboxing pentru jucarii. Le poti organiza in-store sau chiar on-line, poti face live pe platforme de socializare si poti prezenta produse noi si caracteristici noi ale unor produse pe care le ai de ceva vreme si pe care, poate, clientii tai nu le cunosc. Dupa ce au loc aceste evenimente poti sa oferi niste jucarii cu reducere sau poti sa le dai si gratuit la primii x clienti care cumpara si y produs alaturi de respectivul produs promovat. Intotdeauna e bine sa nu presupui ca parintii si copiii stiu ce ai tu si sa le atragi atentia ca la tine gasesc x jucarie de care chiar au nevoie.