Promovarea afacerii si produselor in randul clientilor mai in varsta

Strategiile de marketing si de promovare pentru un public in varsta sunt diferite de cele gandite pentru publicul tanar
Orice afacere are un public tinta. Il definesti inainte sa lansezi afacerea, te ajuta sa iti definesti mai bine si obiectivele si planul de afaceri. Plus ca ai o abordare mult mai buna si mai bine structurata daca stii de la inceput cui te adresezi si cine face parte din publicul tau tinta. Strategiile de marketing vor fi diferite in functie de publicul tau tinta si de segmentarile facute, orice fel de campanii adaptandu-se tipului de public vizat.
Publicul tinta format din persoanele in varsta este mai dificil de abordat. Spre deosebire de tineri, la care ajungi usor si stii rapid ce vor si de ce au nevoie, ai date multe despre ei, in cazul persoanelor in varsta trebuie sa afli ce doresc, de ce au nevoie si cel mai important la ce vor reactiona. Daca folosesti aceleasi strategii si tehnici de marketing pentru toate tipurile de public pe care le ai deja, inclusiv pentru cei mai in varsta, nu vei reusi sa iti atingi obiectivele din nicio campanie. Fiecare tip de public are un tip de campanie de marketing la care reactioneaza si anumite mesaje care ar fi mai potrivite de inclus in campanii.
Cand ai si persoane in varsta in publicul tinta abordarea campaniilor si strategiilor de marketing in afaceri ar trebui sa fie urmatoarea:
Foloseste un limbaj familiar celor carora li te adresezi. Da, fiecare mesaj trebuie sa fie clar, dar claritatea e o notiune relativa. E bine sa te asiguri ca folosesti un limbaj comun, inteles de cei mai in varsta, referinte pe care acestia le cunosc deja, exemple care sunt deja cunoscute. Nu se vor folosi cuvinte din sfera internetului pentru ca s-ar putea sa indepartezi publicul tinta format din persoane mai in varsta. Incearca sa simplifici totul si sa utilizezi cuvinte fara prea multe sensuri, cuvinte clare intr-un mesaj si mai clar si usor de descifrat pe loc.
Intelege ce isi doresc cei din publicul tau tinta mai in varsta. Poate ca vor acelasi tip de produse si servicii, dar motivele din spatele dorintelor lor vor fi diferite de ale tinerilor. De exemplu, daca avem un brand care produce incaltaminte vom putea vinde si tinerilor, dar si celor mai in varsta. Tinerii vin la tine ca sa cumpere incaltaminte la moda, in tendinte, care arata „cool” si care poate fi purtata peste tot. Cei mai in varsta vor veni la tine pentru confort si pentru rezistenta incaltamintii si mai putin pentru moda si tendinte. E recomandat sa descoperi ce isi doresc cel mai mult persoanele mai in varsta carora li te adresezi si sa incerci sa incorporezi toate aceste dorinte in strategiile de marketing pentru afaceri.
Ofera garantii in fiecare punct al strategiilor tale de marketing si campaniilor. Persoanele mai in varsta din publicul tau cauta un brand care sa fie de incredere. Increderea e foarte greu de obtinut si mai greu de pastrat. Ramai constant in abordarile tale si ofera mereu asigurari, garantii in fiecare etapa a implementarii planurilor tale de marketing pentru publicul in varsta. Doar asa poti castiga increderea rapid si poti evita neintelegeri si probleme legate de imagine.
Alege cu atentie platformele social media pe care vei posta mesajele pentru publicul in varsta. Cel mai bine ar fi sa mergi spre Facebook si sa renunti la X (fostul Twitter) sau la TikTok pentru ca nu vei gasi prea multe persoane in varsta pe acolo. E foarte important sa ai o segmentare a publicului tinta foarte buna de la inceput. Asta te va ajuta sa vezi din cine e format publicul tinta si asa vei sti si pe ce platforme sa incepi sa lucrezi. De exemplu, daca la segmentare ai vazut ca ai mai multe femei in publicul tinta poti sa iei in considerare si Pinterest, dar poate si Instagram, cel putin pentru o perioada, cat sa incerci sa vezi cum merg campaniile de marketing in on-line, pe social media.
Nu te limita doar la marketingul on-line. Pentru persoanele in varsta din publicul tinta campaniile de marketing vor functiona mai bine daca sunt implementate in off-line. Poti sa le combini cu unele on-line, dar e bine sa pui accent pe off-line de prima data. Foloseste tot ce inseamna mass-media si promoveaza idei, mesaje, campanii de marketing pentru a ajunge la vanzari cat mai bune chiar si in cazul publicului tinta mai in varsta.
Personalizeaza fiecare experienta. Totul s-a schimbat si cum era firesc s-a schimbat si interactiunea. In trecut nu aveai cum sa oferi ajutor sau sa vii cu produse noi in fata publicului atat de repede si atat de usor, dar acum totul e extrem de simplu si chiar automat. Invata sa raspunzi si la telefon, ofera suport cu ajutorul persoanelor reale, mai renunta la e-mail si la internet daca vrei sa cuceresti si publicul mai in varsta. El va aprecia foarte mult personalizarile si interactiunea directa, de asta are nevoie si cu asta a fost obisnuit o viata.
Simplifica procesul de vanzare. Mai ales pentru afacerile care vand mai mult on-line sau doar on-line, care au site-uri dezvoltate pentru a vinde mai rapid si mai usor, este esential sa ai un proces de cumparare si de vanzare cat se poate de simplu pentru persoanele in varsta. Navigarea pe site trebuie sa fie simpla, tot ce se va cauta pe site trebuie sa poata fi gasit imediat, sa existe si instrumente de filtrare si de cautare avansata extrem de simple, categorii si toata arhitectura site-ului extrem de bine gandita si optimizata. Orice client mai in varsta trebuie sa ajunga la ce isi doreste in doar cativa pasi, fara nimic complicat.
Si la final cel mai important lucru: asigura-te ca mesajul tau este inteles si primit la timp. Stabileste de la inceput modalitati clare si simplificate de livrare, explica de fiecare data cum le va face viata mai usoara un produs sau serviciile tale, de ce au nevoie de el si cat de util le va fi. Repeta daca e nevoie de mai multe ori in mesajele din campaniile de marketing pentru ca publicul mai in varsta sa constientizeze importanta produselor si serviciilor tale pentru viata lor de zi cu zi.