Cum sa te dezvolti si pe alte piete cand ai o afacere stabila si de succes?

Extinderea afacerii si pe alte piete terte este urmatorul pas dupa ce obtii stabilitatea unui business intr-o piata.

Din momentul in care ai ajuns sa ai o afacere stabila si sa te bucuri de succesul dorit pe o piata locala, nationala e cazul sa te gandesti si la alte piete internationale poate. Procesul de trecere de la o piata pe care o cunosti la alte piete pe care nu le stii prea bine si de unde pot sa apara surprize este unul destul de anevoios, dar merita fiecare minut petrecut pentru extinderea pe alte piete. Ce presupune extinderea pe alte piete si ce poti face ca sa o faci mai eficienta?

Extinderea pe alte piete poate sa nu fie o optiune pentru multe afaceri, asta desi acestea se descurca excelent pe piata unde au aparut si unde s-au dezvoltat. E multa munca, mult stres, se pot intampla multe lucruri care nu ai cum sa le controlezi. Multi patroni de afaceri prefera confortul unei piete si nici macar nu au curajul sa se gandeasca la alte piete. Si pierd foarte mult printr-un astfel de comportament. Daca te extinzi si spre alte piete ai din start mai multi clienti, poti sa vinzi mai bine produse si servicii, poti sa ai parteneriate durabile cu alte companii locale, de exemplu. Ai doar de castigat. Cum ajungi sa te extinzi si pe alte piete? Iata ce ai de facut, pe scurt:

Localizarea site-ului. Cam toata lumea care cauta produse on-line prefera sa le cumpere cand sunt descrise si prezentate in limba nativa. Deci e foarte important sa ai un site „localizat”, tradus in engleza, poate franceza sau spaniola, si sa te adresezi direct celor care vor cumpara de la tine de pe alte piete. Iti vei adapta toate textele la gusturile locale, atitudini, obiceiurile de consum locale. E un concept deja in marketing care se numeste „transcreare” si ar trebui sa il pui in practica indiferent de cat de mare sau de mic e site-ul si cati clienti vei avea de pe piete terte.

SEO multilingvistic. Ca sa ramai competitiv si pe noile piete unde vrei sa intri si sa te dezvolti ai nevoie de o optimizare pentru motoarele de cautare excelenta pentru companie, produse, servicii, ca sa ai expunere cat mai buna. In functie de fiecare tara se vor folosi si motoare de cautare diferite, deci cauta mai intai sa vezi unde te poate gasi lumea on-line acolo indiferent de limba in care se vor face cautarile. E nevoie de consistenta, de acuratete mare cand vine vorba de traducerea cuvintelor cheie, de o abordare multilingvistica a SEO. Targetarea cuvintelor cheie potrivite, in limba potrivita va fi extrem de importanta daca vrei sa te extinzi rapid si pe alte piete si sa ajungi la potentiali clienti in cel mai scurt timp posibil fara prea mare efort.

Localizarea marketingului „colateral”. Marketingul colateral e doar o colectie de media folosite pentru a sustine vanzarile de produse si servicii. Mesajul si brandul pot sa se piarda usor cand vine vorba de traduceri daca nu exista localizare exacta pentru marketingul colateral. E foarte important sa lucrezi alaturi de un specialist in LSP (language solutions provider) pentru a comunica adecvat si cu o acuratete mare cu pietele tinta pentru rezultate excelente. Foloseste un newsletter ca sa fii mereu alaturi de clienti, sa anunti produse, servicii, mutari cheie pe noile piete, creeaza versiuni localizate ale publicatiilor de pe pietele cheie unde vrei sa te dezvolti. Asa te poti conecta mai usor cu noul tau public, cu noii clienti si poti sa ramai concentrat si sa investesti in regiunea, tara respectiva.

eLearning multilingvist. Daca ai si produse si ai si un demo e nevoie de module localizate on-on-line de eLearning. Modulele de training localizate pot sa asigure o promovare adecvata pe noile piete. Cauta cele mai bune variante de implementare pentru acest concept complex si vino mereu in intampinarea nevoilor clientilor tai cu servicii de calitate si idei geniale.

Fructifica orice oportunitate. Dezvoltarea pe alte piete nu implica mereu investitii mari si efort, timp pierdut. E suficient sa ai o localizare eficienta si sa gasesti oportunitatile din pietele existente, ce anume nu au reusit inca firmele asemanatoare cu tine sa faca. Dupa va fi nevoie de munca, da, dar iti va fi mult mai usor sa te dezvolti pe alte piete daca pornesti din start cu o abordare inteligenta a fiecarei oportunitati. Fa o documentare sumara, vezi cum e piata, ce e pe piata respectiva, mergi si la clienti si vezi ce isi doresc, ce au deja, ce ar vrea sa aiba in viitor de la tine.

Ce alte lucruri mai e de pus la punct pentru a te extinde rapid pe alte piete si a avea campanii de marketing eficiente cand vine vorba de extinderea pe alte piete:

  • Un program, plan bine pus la punct pentru a penetra rapid pe piete multiple;
  • E nevoie sa te decizi pe ce piete vrei sa intri-vrei sa fie la fel, sa fie diferite, sa fie din parti indepartate ale globului, mai aproape de tine?;
  • Foloseste-te de localnici-creeaza o echipa din oameni din piata unde vrei sa te extinzi pentru ca ei cunosc cel mai bine nevoile clientilor si iti pot indica si oportunitatile pe care le poti fructifica;
  • Planifica lansari simultane pe piete multiple-asigura-te ca departamentul de marketing si oamenii din el pot sa faca fata la asa ceva;
  • Global sau local?-un anumit tip de marketing se poate extinde si la nivel global, altul poti sa il faci doar local. Discuta cu specialistii in marketing si vezi care abordare e mai buna pentru afacerea ta;
  • Ia-ti timp sa inveti totul despre cultura in care ajungi;
  • Gandeste o campanie de marketing pentru alte piete precisa, organizata ca la carte, controlata pas cu pas ca sa iasa cat mai bine;
  • Tine cont si de fusul orar de pe pietele terte pe care vrei sa te lansezi;
  • Tine cont de zilele speciale si de sarbatorile din cultura unde ajungi;
  • Dovedeste flexibilitate in abordare-fii pregatit sa te misti si in alte directii si sa faci schimbari in marketing daca ai probleme cu extinderea pe alte piete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.