Tehnici de marketing foarte populare pe care afacerile mici le pot utiliza oricand

Tehnicile de marketing alese cu grija vor ajuta afacerile mici.
Campaniile de marketing si tehnicile de marketing pentru afacerile mici au doua scopuri importante: sa genereze interes pentru afacere si sa dezvolte, mareasca baza de clienti. Se vor folosi metode traditionale si moderne, tehnici de marketing interesante pentru dezvoltarea campaniei de marketing. Tehnicile de marketing clasice si cele moderne vor functiona cu siguranta si pentru afacerile mici, mai ales daca te implici si stii de fiecare data sa le alegi pe cele mai bune si mai eficiente pentru tine.
Care ar fi cea mai eficienta campanie de marketing si care ar fi cele mai eficient tehnici de marketing pentru afacerile mici? Marketingul pentru afacerile mici combina social medica, cu networking-ul, cu metodele traditonale. Reclamele si promovarea, publicitatea in social media vor avea cel mai mare impact de departe, ajungi mai usor la un numar urias de potentiali clienti.
Tehnicile de marketing pentru afacerile mici cele mai eficiente le vei gasi in randurile ce urmeaza.
Pliante. Chiar daca par depasite, pliantele sunt o tehnica excelenta de marketing pentru afacerile mici. Nu te costa mult, sunt foarte usor de distribuit si impactul lor e mai mare decat te astepti. Informatia din pliante trebuie sa fie concisa si la obiect, mesajul sa fie foarte bine directionat si adaptat la publicul tinta. E bine sa amintesti pe scurt toate serviciile sau produsele pe care le oferi si sa ai si informatii de contact pe pliante neaparat.
Atragi clienti noi daca ai si cupoane, oferte atasate de pliante si asa iti dezvolti baza de clienti mult mai usor. A nu se confunda cu postere. Pliantele sunt materiale si tehnici de marketing in afaceri informative, in care gasim toate informatiile necesare pentru clientii care vor produse si servicii si vor sa ne contacteze cat de curand.
Postere. Sunt folosite in mai toate afacerile mici pentru promovare eficienta indoor si outdoor. Fiecare poster si locatie unde apare trebuie sa fie diferite pentru ca mesajele sa ajunga rapid la clienti si potentiali clienti. In postere trebuie sa ai imagini cat mai interesante, mesaje scrise cu un font cat mai mare, sa ai si elemente de identificare a brandului ca sa le permiti clientilor care te vor cauta sa isi aminteasca de tine ori de cate ori vad aceste postere.
Retele de referinte, recomandari. Se pot incuraja clientii sa lasa referinte, recomandari, sa faca parte din reteaua de oameni care recomanda afacerile prin cupoane, reduceri. Mai avem si referinte business-to-business. E important sa ai referinte si oameni care vor vorbi despre afacerea ta mica si o vor recomanda cu un anumit statut si cat mai aproape de valorile brandului tau. Mai importanta este calitatea si e foarte usor sa tii mult la ea cand vine vorba de referinte, continut, modalitati de recomandare si formele in care vine recomandarea. Competitia nu e intotdeauna cel mai mare dusman al tau. Daca ai deja prea multe pe cap poti sa mai trimiti un client, doi la competitie si vei avea cu siguranta favoruri din partea sa la un moment dat.
Follow-up-ul. Publicitatea si reclama te ajuta sa atragi clienti, dar ceea ce faci dupa ce acestia ajung la tine este de multe ori un tool si o tehnica de marketing in sine, mult mai importante. Te poti folosi de chestionare pentru a vedea cum reactioneaza clientii si ce au avut in cap cand te-au ales. In chestionare vei include intrebari legate de alegerile lor, de locul in care au auzit de tine, de ce alte companii au mai luat in considerare, ce le ofera cea mai mare satisfactie si cea mai slaba satisfactie. Nu uita de pliante daca mergi la clienti si vrei sa iti largesti rapid bazele de clienti.
Telefoane date clientilor si discutii door-to-door. Sunt niste instrumente de marketing in afaceri si tehnici excelente. La telefon trebuie sa te vinzi si pe tine, si sa iti vinzi si afacerea. E incurajata creativitatea la telefon, dar si adaptabilitatea, mularea pe fiecare tip de client pe care il ai la celalalt capat al conexiunii. Spre deosebire de „telefoanele reci”, cele „calde” iti permit sa suni oameni, potentiali clienti, pe care i-ai intalnit deja si pe care vrei sa ii cunosti si mai bine in cadrul unor evenimente sociale sau vrei sa ajungi la ei mai bine prin campanii de emailing.
Folosirea internetului si a tuturor tehnologiilor, instrumentelor oferite gratuit sau contra cost. Nu ai cum sa faci abstractie de internet si de noile tehnologii cand e vorba de afaceri mici. Internetul te ajuta sa ajungi mai rapid la oameni, sa iti pui planurile in practica mai rapid si sa ai si website-uri de prezentare relevante pentru clientii tai sau magazine on-line unde sa iti vinzi produse si servicii de calitate fara prea mare bataie de cap. Te mai poti promova on-line si ai costuri mai mici, ai o multime de tehnici moderne in marketingul digital, asa ca posibilitatile de consolidare a imaginii si a brandului afacerii tale mici sunt infinite.