4 decembrie, 2022

Branduri care au stiut sa se foloseasca de conceptul de marketing local in afaceri

Succesul la nivel national tine si de campaniile de marketing local reusite si corect implementate.

O campanie de marketing locala nu inseamna sa adaugi si o componenta locala la o campanie nationala. Trebuie sa intelegi pietele locale, sa stii ce se intampla in piata, ce vor clientii dintr-o anumita zona, sa iti cunosti clientii din zona unde vei lansa campania de marketing. Localizarea produselor si raspunsul la evenimente locale tin tot de marketingul local. Doar brandurile care inteleg aceste aspecte si stiu cum anume sa realizeze aceasta localizare a campaniilor de marketing vor avea succes.

Avantajele utilizarii componentei locale in cadrul campaniilor de marketing sunt numeroase. Penetrarea pietelor locale va fi mult mai rapida si mai eficienta, achizitiile locale vor creste, la fel si succesul afacerii pe termen lung, clientii vor fi multumiti si loialitatea fata de brand va creste.

Plus ca se va adauga si un avantaj competitiv important, vei fi mereu in fata competitiei inca de la intrarea pe o noua piata. Brandul si afacerea devin mai atractive pentru investitori, simpatia fata de brand va fi mult mai mare, clientii vor cauta brandul respectiv in locul altora care nu stiu cum sa isi castige noi clienti pe piata locala.

In continuare vei descoperi cateva dintre cele mai bune campanii de marketing local cu un succes nesperat de mare si motivele pentru care au fost atat de populare si de bine primite in comunitati.

Nike-Nimic nu bate un londonez. Nike a ales o altfel de abordare pentru marketingul local si a gasit si un public tinta foarte bine… tintit pentru campania din Marea Britanie: tinerii londonezi. La baza campaniei era un spot publicitar care arata tineri londonezi practicand diverse sporturi imbracati, desigur, in echipamente Nike. Pentru ca a aparut si umorul tipic londonez, cele mai cunoscute locuri din Londra, fiecare londonez s-a recunoscut in personajele din campanie. Campania de marketing local si-a atins scopul: au crescut cautarile pentru produsele Nike cu 54% in Marea Britanie si cu 93% in Londra.

Si pana la urma de ce atat de mare succes? Pentru ca Nike a renuntat la sportivi cunoscuti si a introdus omul de rand in reclame, a filmat in locatii „reale” din Londra, pe strazi, pe terenuri sportive. Asa ca s-a ajuns rapid si mai usor la publicul tinta, tinerii din orasele mari. Toate cladirile si locurile tipice care tot apareau in campanii cand venea vorba de Londra au fost omise.

H&M-campania din Amsterdam. H&M a venit cu o „formula” inedita de magazin local in Amsterdam ca sa tina pasul cu noile tendinte de pe piata si cu dorintele cumpatorilor locali. S-au facut studii si analize legate de comportamentul de consum al cumparatorilor din Amsterdam. Ce isi doreau locuitorii din Amsterdam? Sa aiba un magazin unde hainele sa fie reciclate, reparate, inchiriate, vandute, sa vada si branduri locale in magazinele H&M. Asa ca H&M Amsterdam a dat curs dorintelor publicului sau tinta. O campanie de marketing local a fost demarata doar in Amsterdam. Campania li se adresa doar locuitorilor din Amsterdam. H&M Amsterdam a fost si primuk magazin care avea propriul sau cont de Instagram.

Si in restul Europei se va extinde conceptul, dar doar dupa ce vor fi intrebati si clientii locali.

IKEA-folosirea dialectului pentru promovarea si campaniile de marketing local din Malaezia. IKEA a deschis un nou magazin in Penang, Malaezia. Ca sa aduca si ceva nou in materie de campanie de marketing, IKEA a dezvoltat o campanie de marketing local care celebra cultura orasului prin jocul de cuvinte.

Dialectul orasului este Hokkienn si a fost folosit integral in cadrul campaniei de deschide, de marketing local. Multe cuvinte din dialect se termina cu „Kia”, asa ca exista si o similaritate fonetica daca ne gandeam la IKEA. Imaginile folosite la promovare si in campania de marketing erau dragute si cu siguranta atrageau atentia: de exemplu, doua imagini una langa alta cu o gaina si un dulap insotite de cuvintele „Nu suntem Kay Kia. Noi suntem IKEA”. In alta imagine era un baiat inalt si o biblioteca alaturi de textul „Nu suntem Lo Kha Kia. Noi suntem IKEA”.

Executia campaniei de marketing a fost inteligenta si a avut o abordare excelenta. Cultura locala si aspectele sale inedite au stat la baza campaniei. Asa am avut si asocierea fireasca dintre clientii din oras si brandul IKEA.

Supermaketurile Morrisons si sustinerea producatorilor locali. Daca mergi intr-un supermarket mai mare asta nu inseamna ca vei rata si produsele locale chiar mai bune decat cele din alte parti ale tarii. Lantul de magazine alimentare britanice si cu produse pentru viata de zi cu zi Morrisons a gandit o campanie de marketing local pentru a sustine comunitatile si a oferi producatorilor o sansa sa isi expuna produsele in supermaket. Asa puteai cumpara produse de la producatori mici, care puteau livra rapid produse pentru ca se aflau in apropierea supermarketului. Producatorii locali erau incurajati sa vina la targuri ca sa isi promoveze produsele, pe care mai apoi le puteau trimite si in magazine. In supermaketurile Morrisons sunt deja peste 1.000 de produse noi de la 240 de producatori locali. Adaptarea produselor de pe rafturi si din ladite la cerintele clientilor si permiterea producatorilor locali sa vina cu marfa la supermarket, iata ce inseamna un marketing local modern.

Bavaria, berea din Tarile de Jos si carnavalul local. Evenimentele locale sunt oportunitati excelente sa lansezi o campanie de marketing local. Bavaria, un brand celebru de bere olandeza, a creat o campanie de marketing pentru Carnavalul Olandez. Carnavalul are lor doar in doua provincii din sudul Tarilor de Jos, Brabant si Limburg. Da, e un eveniment local, dar e unul foarte mare si foarte important.

Ce s-a gandit brandul Bavaria? Ce ar fi daca locuitorii din zonele respective ar avea liber sa se bucure de bere si de carnaval? Asa ca a lansat campania #carnavalvrij si o petitie on-line pentru cei care doreau sa participe la carnaval. Au aparut tot felul de mesaje si campanii pentru social media, dar si la tv. A avut loc si un mars spre Haga, unde au fost depuse semnaturile din petitia lansata la inceputul campaniei de marketing local. Brandul a avut de castigat, a reusit sa iasa in evidenta si sa ajunga la sufletele oamenilor… si pe masa lor.

Bavaria a devenit cu siguranta cea mai ceruta si mai consumata bere de la eveniment, toate materialele campaniei de marketing local au fost vazute de peste 4 milioane de oameni si au fost distribuite cu frenezie in social media.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.