30 septembrie, 2022

Cum scriem un plan de afaceri pentru restaurant ?

Planul de afaceri pentru restaurante este mai usor de realizat decat crezi.

Foarte multi patroni de restaurant se gandesc rapid la o idee de afacere, la un tip de restaurant, gasesc locatia si il deschid fara sa petreaca luni bune gandind un plan de afaceri foarte bine structurat si construit. Indiferent de afacere, un plan de business va fi vital ca sa intelegi cum vei putea dezvolta afacerea si daca va fi una fiabila. Mai ales la un restaurant, un plan de afaceri e obligatoriu daca nu vrei sa pierzi bani si timp si sa cauti dupa cateva luni alte surse de venit dintr-o afacere mai buna…

Te-ai gandit vreodata ca o afacere este exact ca un meci de fotbal? Asa cum inainte de meci iti faci o strategie, antrenorul isi face un plan cu jucatorii si incearca sa vada daca pot sa castige sau sa incurce adversarul, asa si in business, cand vrei sa ai un restaurant, ai nevoie de planificare. Nu e greu sa faci un plan de afaceri pentru un restaurant. E suficient sa ai un model sau sa respecti planul general de afaceri, structura sa si sa o aplici la nivelul tipului de afacere pe care il vei porni. Nu stii de unde sa incepi? Iata cum ar trebui sa arate planul tau de afaceri pentru restaurant.

Sumarul executiv. Aici poti sa explici pe scurt viziunea ta asupra afacerii, asupra restaurantului ce urmeaza sa fie deschis. Multi investitori si parteneri iti vor cere doar sumarul executiv si vor decide in baza lui daca te vor ajuta sau nu, deci trebuie sa fie foarte bine documentat. In el vei avea cateva detalii despre misiune, obiective, scopuri, informatii generale despre companie, restaurant, locatii, personal, data fondarii, categoriile si ce oferi, ce vei include in meniuri, de ce. Vei mai avea o sectiune context pentru succes, orice fel de realizari din trecut vor intra aici care demonstreaza ca esti deja pe cale sa ai o afacere de succes. Nu uita de cerintele financiare, ce fel de finantare vei avea, de la cine vei vrea bani, dar nici planurile viitoare, cum te vezi cu restaurantul peste trei sau cinci ani.

O privire de ansamblu asupra companiei/restaurantului tau. Aici intri in detalii despre restaurant si afacere, ce fel de restaurant vei avea, cine te ajuta, cum esti pregatit sa duci la final perioada de pregatire a deschiderii afacerii tale, ce vei face dupa ca sa te mentii pe linia de plutire. Vei vorbi despre scopul clar, ce fel de restaurant ai, ce fel de mancare servesti acolo, ce te astepti sa obtii pe viitor, ce nisa targetezi, ce tip de clienti vei avea. Vor fi incluse informatii despre zona in care vei deschide restaurantul sau restaurantele tale, clientii, cine va veni la tine, informatii demografice despre publicul tinta, structura legala, actionarii daca sunt, cine e patronul.

Echipa si managementul. Cine va lucra la tine, pe cine vei angaja, profilul angajatului, structura personalului angajat, sarcini. Vei discuta despre detaliile de management, cine conduce restaurantul, ce calificari si experiente sunt necesare, cine ce face in restaurant, ce fel de personal ai nevoie, pe cine vei aduce, ce procente vei detine din restaurant daca ai si asociati.

Meniu de proba. E de la sine inteles ca vei prezenta si un meniu complet, cu tot ce vei pune pe masa clientilor. Vorbesti despre servicii, bauturi, sezonalitate, preparate, bucatarii.

Analiza de marketing. E cazul sa oferi si mai multe amanunte despre afacere. Discuti despre informatii legate de industria in care activezi, descrii industria, marimea, trendul de crestere, despre piata pe care vei intra, despre bucataria pe care o vei aborda, despre modalitatile de targetare. Vorbeste despre clienti, nevoile lor, asteptarile, da detalii despre clienti si locatii relevante pentru ceea ce vrei sa obtii. Nu uita sa incluzi date relevante despre market share si potentialul sau, cat de mult va schimba prezenta ta piata pe care intri, cat de mult din piata va detine afacerea ta. Preturile sunt importante de amintit aici, modul in care le gandesti, cum te raportezi la competitie, ce face competitia.

Marketing si vanzari. E o extensie logica a analizei de piata. Discuti despre pozitionare, despre clienti si identitatea de brand, despre cea vizuala, despre cum te vei identifica pe piata, cum te vei diferentia. Se vor include detalii legate de promovare, tactici, instrumente, platforme, de vanzari, cum vei obtine bani, cum vei aduce mai multi bani-de exemplu prin apelearea la catering.

Operatiunile afacerii. Aici e vorba despre echipa de management, de structura si ierarhie, de responsabilitati, de ore in care restaurantul e deschis, de localizare, ce e asa de special la ea, de relatii, orice fel de relatii avantajoase vor fi discutat aici. Incluzi in aceasta sectiune orice fel de informatii relevante despre cum te vei implica in business si ce va afecta afacerea ta, succesul ei.

Finantele. Vorbesti despre cum stai cu banii si bugetul acum si faci proiectii pe trei sau cinci ani. Amintesti ce ai cheltuit, ce vei cheltui, de unde vei lua banii, costurile ce ar putea sa apara, ce vei castiga, cand vei avea si profit. Nu uita sa incluzi date despre alte afaceri de succes din trecut pe care inca le ai sau le-ai avut, despre buget, despre proiectii realiste, despre datorii. Poti sa mai spui in aceasta sectiune despre ce investitii ai nevoie si despre ce astepti sa gasesti, despre valoarea afacerii tale, scopul obtinerii banilor din investitii.

Anexe. Aici incluzi grafice, date importante, date legate de marketing si diverse analize, rapoarte care nu au incaput in alte sectiuni, mai putin importante, dar relevante.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.