Alegerea locatiei, zonei francizei. Top 9 sfaturi de respectat pentru succes garantat

Succesul francizei tale depinde de foarte multi factori. Printre acestia, poate cel mai important este cel legat de locatia, zona in care va fi amplasata franciza. Ea poate sa iti aduca clienti si profit rapid sau poate sa iti ingreuneze dezvoltarea pe termen mediu si lung. Doar de tine depinde cum faci aceasta alegere si cat de bine stii sa apreciezi anumite locatii, zone.

Alegerea unei locatii pentru franciza nu se va face niciodata pe repede-inainte. Specialistii recomanda o perioada de pana la 6-12 luni alocata documentarii si gasirii unei zone care sa bifeze cat mai multe dintre criteriile obiective si subiective pe care le are fiecare francizor. Important este inca de la inceput sa fii realist si sa evaluezi totul cat mai obiectiv si mai riguros, cu gandul la viitorul afacerii, dar si la clientii tai.

Cum alegi locatia perfecta pentru franciza ta si pentru succesul care astepti sa apara cat mai repede? Iata cele 9 criterii sau sfaturi esentiale care te vor ajuta sa nu gresesti niciodata:

Caracteristicile francizei si publicul tinta. E primul lucru la care ar trebui sa te gandesti cand vrei sa alegi locatia francizei si sediilor in care isi vor desfasura activitatea francizatii. Depinde foarte mult de tipul francizei, de tipul de model de business la care te-ai gandit, unele vor functiona mai bine in anumite locatii, altele nu. De exemplu, daca ai un restaurant in sistem franciza sau o patiserie, ai nevoie de o zona circulata, aproape de orase mari sau in orase mari, insa chiria sau spatiul respectiv va costa mult. Traficul mai mare si profitabilitatea mai buna inseamna si vizibilitate mai buna, deci vei investi in locatie daca vrei sa ai multi clienti.

Dar daca ai o afacere cu servicii de curatenie, igienizare si nu ai nevoie neaparat de trafic foarte mare si de un numar mare de oameni care sa treaca pe langa locatia ta, atunci vei putea sa alegi o zona unde nu e atat de mult trafic si cu o chirie mai mica, pret mai mic pentru spatiul unde iti vei desfasura activitatea. Vezi ce cauta publicul tinta, din cine e format, ce isi doreste si unde isi desfasoara activitatea, unde il gasesti in cursul unei zile si doar asa vei avea siguranta faptului ca ai ales bine locatia.

Demografia chiar e importanta. Inainte sa iei o decizie legata de locatia unei francize te gandesti bine la demografie si la o analiza demografica a zonei. Daca nu vrei sa te ocupi tu de colectarea datelor si de prelucrarea lor poti apela la firme specializate care iti vor oferi toate explicatiile si rezultatele analizelor facute pentru tine. Vanzarile si profitabilitatea vor fi mai bune odata ce intelegi demografia zonei unde vei avea sediile francizei tale si unde vor lucra francizatii. Structura sociala si statisticile legate de oameni, de populatia de acolo vor fi aur curat indiferent cat de noua sau de veche e franciza ta. Asa stii ce oameni din publicul tinta vor fi acolo, daca sunt cei de care ai nevoie, daca vei avea clienti si nu doar simpli „vizitatori” in locatiile francizei tale. E bine sa tii cont de anumite particularitati ale zonei respective si ale oamenilor de acolo pana sa iei orice decizie definitiva legata de zona in care va activa franciza ta.

Documentare serioasa legata de locatie. Cand ai deja in minte o locatie si o zona incepe documentarea minutioasa. Ai nevoie de spatiu fizic, cat de mare, in ce scenarii, ai nevoie de trafic mult, ai nevoie de o locatie in afara orasului sau in oras, pe o strada circulata, ce costuri implica locatia? Raspunsurile la toate aceste intrebari te vor ajuta sa faci cea mai buna alegere pentru franciza ta si sa ai de fiecare data cele mai bune cifre de vanzari pe respectiva locatie. Vezi ce caracteristici are respectiva locatie, aduna informatiile despre ea din cat mai multe surse, cerceteaza studii deja facute acolo pentru a sti concret daca e sau nu locatia potrivita pentru franciza ta.

Proximitatea. Uneori vrei ca locatia francizei sa fie mai aproape de tine, de anumite zone de interes. Proximitatea conteaza daca vrei sa iti ajuti francizatii rapid, sa ai acces rapid la locatie, sa poti gestiona imediat orice fel de probleme. Alege locatiile care sunt in zone pe care le poti accesa la orice ora fara probleme sau cele aproape de casa, ca sa te descurci foarte usor indiferent de scenariile si situatiile care mai apar.

Competitia. Va conta enorm de mult sa fii atent si la competitia din zona unde va fi franciza. Daca ai prea multi competitori directi si indirecti in zona e bine sa o eviti. A nu se intelege gresit ca prea multa competitie va avea un impact negativ, asta inseamna ca zona respectiva e buna si ca ai „vad”. E bine nici sa nu fii primul in zona care ai o franciza cu servicii diverse pentru ca va fi greu sa ajungi la clienti, sa ii faci sa cumpere de la tine, sa te cunoasca mai bine. O locatie unde ai doar cateva afaceri asemanatoare care oricum nu sunt atat de puternice e cea mai buna alegere daca vrei sa te dezvolti rapid si sa ai siguranta ca in zona respectiva va merge businessul si vei avea clienti inca de la inceput.

Costurile. Succesul comercial si profitabilitatea primei locatii a francizei sau majoritatii locatiilor vor fi cruciale pentru dezvoltarea afacerii. Gandeste-te ce costuri implica o anumita locatie, o anumita zona, daca merita investitia si ce impact va avea totul asupra profitabilitatii tale. Foarte important de notat aici ca atunci cand vine vorba de costuri ne referim si la cele cu angajatii, cu serviciile de care depinzi, pe langa cele legate de proprietate, poate de teren. Cu cat costurile sunt mai mici si mai usor de tinut „in frau”, cu atat locatia aleasa va fi mai buna si iti va garanta succesul.

Accesibilitatea si vizibilitatea. De la inceput locatia in care este franciza sau locatiile francizei tale, unde vor lucra francizatii, trebuie sa fie accesibila/accesibile. Daca viitorii clienti nu te gasesc rapid nu vor veni la tine si nu vei exista pentru ei. Tine cont de proximitatea fata de strazi principale, cai de acces, transport public, de traficul din zona. Ideea este sa fie cat mai simplu sa gasesti locatiile francizei si sa le vezi si pe harti, sa le ai in Google afisate impreuna cu detaliile afacerii. Vizibilitatea devine si mai importanta, sa ai firma care sa iasa in evidenta, toate detaliile locatiei sa fie cat mai bine puse in evidenta, sa te promovezi si sa ai indicatoare care vor trimite catre tine in zona in care esti.

Dezvoltarea viitoare a zonei, orasului in care e franciza. Trebuie sa vezi si sa te documentezi ce perspective de dezvoltare sunt in zona, daca te vor afecta sau nu, daca te vor ajuta. Vezi ce proiecte se dezvolta deja, ce santiere exista, discuta cu autoritatile locale si stabileste de la inceput daca zona in care vei avea franciza va fi una care iti va garanta si profitul pe viitor si una care se va dezvolta in jurul tau si poate si cu ajutorul tau. Dezvoltarea locala, zonala e foarte importanta pentru succesul unei afaceri, asa ca ar fi bine sa petreci ceva timp cautand toate informatiile necesare despre dezvoltarea viitoare pana sa iei orice decizie finala.

Cerintele francizorilor. Unele francize au niste specificatii clare legate de zona din jurul locatiilor, pe care va fi musai sa le respecti. Incearca sa te asiguri ca locatia aleasa va fi una perfecta pentru toate cerintele francizorilor si ca este aprobata de francizor. Nu incerca sa alegi locatii fara sa te sfatuiesti in prealabil si cu francizorii, iar daca esti francizor si cauti locatii pentru franciza nu iti ramane decat sa verifici chiar tu locatia respectiva si caracteristicile ei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.