Franciza de conversie. Ce este si ce avantaje ofera?

Franciza de conversie, un tip de franciza care iti poate aduce succesul in afaceri.

Pentru un proprietar de afacere independenta perioada prin care trecem cu totii la nivel economic este poate cea mai dificila. Toata lumea cauta solutii pentru a rezista si a trece cu bine si peste criza majora care ne asteapta. O solutie de compromis ca sa nu ajungi la faliment ar fi franciza de conversie.

Sunt doua scenarii in care s-ar putea folosi termenul de franciza de conversie. In primul, un francizor merge la cineva care are deja si ii sugereaza o conversie adoptand brandul francizorului. E un avantaj major pentru francizati, pentru ca isi vor imbunatati afacerea si cifra de afacere de pe urma brandului atasat de business, operatiunile vor merge mai bine, vor avea suport permanent. In al doilea scenariu, o afacere existenta se decide sa se converteasca tot ce are sau o parte din ce are intr-o franciza. Si aici castiga si francizorii, si francizatii.

Franciza de conversie, in termeni generali, se va referi la o afacere independenta care e convertita intr-o franciza. Acest hibrid permite cresterea si dezvoltarea sistemului francizei pe masura ce se convertesc afaceri din afara sistemului. Francizatul are acces la numele companiei mari, a francizorului, la marketing, publicitate, sisteme de training, protocoale legate de servicii clienti. Potentialul de dezvoltare imediata e urias la francizele de conversie mai ales pentru afacerile mici. Afacerile cu flori, cele legate de instalatii, de componenta electrica vor prefera franciza de conversie. Orice franciza de conversie va fi o alegere excelenta in vremuri economice tulburi.

Francizorii vor fi cei care castiga cel mai mult pentru ca au echipe de proprietari de afaceri motivate si dedicate dezvoltarii intregii francize, va fi o optiune mai buna decat un simplu manager motivat doar de salariu si de promovari. Odata ce a trecut printr-un proces de conversie, noul business franciza de conversie va prelua decorul si tot modul de gestionare al operatiunilor asa cum dicteaza francizorul.

Uneori se pastreaza si numele vechii afaceri daca e un brand puternic pe langa numele francizei. Promovarea e asigurata de francizor de la inceput, deci nu iti vei face probleme cu ea. Francizatii vor continua sa isi construiasca si dezvolte brandul sub umbrela francizorilor atenti la tot ce se intampla.

Cum are loc implementarea francizelor de conversie? Sunt doua modalitati. Fie oferi brandul unei afaceri independente existente din industrie, fie oferi brandul unor proprietari de afaceri care vor diversitate in contextul economic actual, afacerile mici vor cauta aceasta gura de aer.

Primul pas spre franciza de conversie va fi identificarea industriei in care va fi nevoie de francize. Dupa acest pas oferi brandul francizei unor afaceri mai mici independente care au aceleasi servicii de calitate si acelasi public precum francizorul. Va fi foarte usor dupa implementarea francizei de conversie sa ai capital pe care sa te bazezi si venituri bune, profituri bune. E foarte important sa existe si o analiza atenta a metodelor de marketing necesare pentru a ajunge la proprietarii de afaceri independente, promovare si campanii pe orice canale care sa anunte intentia de a gasi astfel de proprietari de afaceri mici. Va fi nevoie si de o echipa pentru franciza de conversie si de oameni cu experienta care sa identifice corect si sa ajute la realizarea francizelor de conversie.

Care ar fi marile avantaje, dar si dezavantaje ale francizei de conversie?

Avantajele francizei de conversie:

  • Marketing mai bun-afacerile independente vor avea de castigat de pe urma francizei de conversie de vreme ce clientii vor fi mai constienti de importanta si de existenta brandului. Daca brandul francizorului este deja in mintea clientilor francizatii vor avea un avantaj competitiv pe partea de marketing si efortul de promovare si de a ajunge la clienti nu va mai fi atat de mare. Plus ca ai acces pe mult mai multe piete, bugetul de marketing la care ai acces este mult mai mare si el;
  • Sistem operational testat-ai garantia ca functioneaza operatiunile in cazul unei francize de conversie, succesul e garantat, nu mai pierzi timpul cu testarile si nu pierzi nici bani incercand sa iti dai seama care e cea mai buna directie pentru operatiunile francizei;
  • Training si suport, ajutor mai bune-francizorii vor oferi suport permanent si training pentru a putea face fata cerintelor francizei de conversie. Dezvoltarea si cresterea afacerii independente care face parte din programul de francizare de conversie va fi mai rapida, francizorul e dispus sa investeasca in aceste doua directii pentru a avea succes si intreaga franciza, brandul mare sub umbrela caruia intra afacerea mica;
  • E mai simplu sa incepi o afacere noua-franciza de conversie garanteaza un inceput excelent daca vrei sa treci de la un business obisnuit la unul tip franciza si sa nu trebuiasca sa investesti foarte mult sau sa iti bati capul prea tare;
  • Nevoia de capital e mai mica-ai deja infrastructura necesara pentru operatiuni, nu mai ai nevoie de capital substantial si de acces la el mereu mai ales in situatii mai complicate din punct de vedere financiar;
  • Venituri mai bune pe termen lung-din momentul in care accepti franciza de conversie vei avea si venituri bune, chiar daca parte din ele vor merge si la francizorul care te tot ajuta si te indruma, care te-a primit in afacerea lui pana la urma;
  • Scalabilitatea si profitabilitatea sunt imbunatatite-potentialii francizati au deja locatii fizice, experienta in business si clientii, baza de clienti, deci trebuie doar sa respecte un manual de brand, al francizei si sa asculte de francizori si de echipele lor.

Dezavantajele francizei de conversie:

  • Taxele de platit francizorului-va trebui sa platesti destul de mult francizorului, din ce vei castiga vei da si francizorului mereu. De la inceput trebuie sa te asiguri ca tot ce vei castiga si vei mai economisi din profit va fi suficient cat sa traiesti si tu ca francizat;
  • Scade profitul-in functie de modelul francizei poti sa platesti multe taxe francizorului, din profitul castigat vei lua si vei da francizorului, astfel ca profitul intreg nu va intra niciodata in buzunarul tau;
  • Mai putina flexibilitate-din momentul in care alegi calea francizei de conversie nu vei mai putea sa faci tot ce iti doresti in interiorul afacerii, vei depinde de tot ce iti dicteaza francizorul. Strategiile de iesire din afacere, din franciza de conversie s-ar putea schimba din momentul in care intri intr-un sistem tip franciza. Perioada de adaptare, obisnuire cu noua situatie economica, cu noul sistem in care ai intrat va dura ceva timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.