Propunerea de marketing. Ce este, cum te ajuta si redactarea corecta

Propunerea de marketing este doar primul pas spre o colaborare de succes cu fiecare client-companie care vine la tine pentru ajutor

Discutiile despre strategie si despre buget nu au cum sa demareze si sa continue fara a exista si o propunere de marketing. Ele devin cele mai bune “arme” pe care le poti folosi usor ca sa convingi factorii de decizie interni sau sa vinzi servicii unor clienti.

In aceste propuneri incluzi tot ce poti ca sa fii sigur ca ai tai clienti vor intelege cum anume va arata proiectul la care se va lucra, stabilindu-se si asteptarile realiste pentru client. Cum redactezi corect propunerea de marketing si la ce sa fii atent? Raspunsul la aceasta intrebare il afli in randurile ce urmeaza.

Propunerea de marketing este un document oferit partilor interesate prin care se comunica scopul proiectului de marketing si bugetul. Ideea din spatele propunerii e simpla: se incearca obtinerea unei aprobari necesare pentru a putea sa se ajunga la un plan schitat.

In loc sa incerci de fiecare data sa recreezi propunerea de marketing mai bine descoperi nevoile clientilor, partilor interesate interne, iti creionezi un plan de actiune, ce ai de facut ca sa iti atingi obiectivele. La final e bine sa ai si un sablon de propunere de marketing pe care sa il adaptezi in functie de nevoile tale.

De regula in propunerea de marketing vei avea idei de strategii, deadline-uri si costuri estimative. Pe baza lor se va semna contractul si se vor stabili si finaliza si termenii intelegerii. Prin propunerea de marketing obiectivele afacerii unui client sunt vizate, ea poata fi specializata intr-un anumit tip de marketing-de exemplu, putem avea propunere de marketing pentru social media.

Cum ajungi sa ai o propunere de marketing perfecta? Sunt cativa pasi simpli de parcurs pentru rezultate excelente.

  1. Fa o documentare serioasa despre client-ai deja un profil al publicului tau, al clientilor, deci poti foarte usor sa gandesti tonul, limbajul, alte componente ce tin de comunicare la nivelul propunerii de marketing. Vezi care e publicul tinta al clientului, industria, produse si servicii vandute, rezultatele financiare trecute si prezente, cuvinte cheie, subiecte, competitia. Planul tau de marketing se va centra pe client si pe imbunatatirea performantelor companiei, veniturilor, ratei de conversie si vizibilitatii brandului prin folosirea strategiilor de marketing;
  2. Incepe cu enuntarea problemei-dupa ce ai o idee clara despre client si nevoile lui e nevoie de enuntarea problemei pentru comunicarea cu acuratete a provocarilor pe care le au clientii tai in industria, sectorul lor de activitate. Problema trebuie descrisa in detaliu, vorbesti despre natura ei si despre impactul asupra afacerii;
  3. Propune o solutie eficienta si descrie strategia avuta-ai problema enuntata urmeaza sa arati cum anume o renunti, ce metode ai si ce strategii. Trebuie sa ai beneficii aduse clientilor daca tu vei fi cel ales pentru depasirea problemelor organizationale si a celor din industrie. In aceasta sectiune recomanzi si un set de servicii pe care le vei oferi odata ce clientul te-a ales deja ca sa isi atinga scopurile si dorintele asteptate;
  4. Gandeste-te cat de mult vei lua pe serviciile prestate-daca ai propunere de marketing care include strategie pe termen lung, sectiunea de preturi trebuie sa fie legata de anumite obiective si deadline-uri. E bine sa fii explicit si usor de inteles in aceasta sectiune, sa arati cum anume preturile sunt adaptate la calitatea serviciilor oferite;
  5. Stabileste un timeline si deadline-uri pentru echipa ta-pentru proiecte pe termen lung trebuie sa ai mai multe faze de punere in practica a proiectului, fiecare cu deadline-ul sau. Asa clientii vor avea acces mereu la informatii si vor sti ce se mai intampla cu progresul proiectului, se vor primi aprobari rapide pe fiecare etapa;
  6. Fa o cercetare legata de studii de caz si aduna unele relevante, cauta introduceri pentru echipa-cu fiecare studiu de caz oferit arati si cat de bine te descurci in marketing si ce echipa buna ai. Toate studiile de caz vor avea probleme similare cu problemele clientilor tai in asa fel incat sa inteleaga mai bine cum poti rezolva eficient problema. La final nu uita de demonstrarea rezultatelor si efectelor asupra performantei clientilor, afacerilor, dar si de biografii si de cateva cuvinte despre membrii echipei tale;
  7. Crearea copertei si cuprinsului-spre final, cand ai deja propunerea gata te apuci si de cuprins, de coperta propunerii de marketing. De la titlul proiectului, descriere, nume, job, functie, numele companiei, numele clientului, jobul, functia sa, numele companiei sale, data curenta, pe toate le vei avea redactate corect si verificate;
  8. Redactarea si prezentarea sumarului executiv-ar fi bine sa fie convingator, sa detaliezi pe scurt despre toata munca depusa si cum anume reusesti sa rezolvi problemele si nevoile clientilor tai. Incepi sumarul executiv cu o fraza sau doua in care spui cum anume ceea ce faci tu si vei putea face va raspunde nevoilor clientilor. Dupa care vii cu o propozitie sau doua despre cum anume serviciile tale pot fi de ajutor. Este obligatoriu sa ai si un rezumat al propunerii de marketing, dar si un indemn la actiune ca sa te asiguri ca vei avea un client care te alege pe tine;
  9. Include semnatura si o sectiune de acord-ultima sectiune din propunerea de marketing va detalia la ce se va astepta clientul de la tine in timpul proiectului, dar si asteptarile tale de la clienti, cum se vor executa toate sarcinile si codul de conduita asupra caruia veti cadea de acord in timpul colaborarii. Data si semnatura de la tine si de la client si propunerea de marketing e gata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.