Planul de afaceri pentru firma de curatenie

Astazi, cand nu mai avem timp de aproape nimic, o afacere cu servicii profesioniste de curatenie ar putea fi calea cea mai simpla spre succesul in business si spre profitabilitate si venituri foarte bune. Nu e suficient sa ai doar o idee buna pentru afacerea cu servicii de curatenie, va fi nevoie si de un plan de afaceri foarte bine pus la punct si suficient de detaliat si de obiect incat sa atraga investitorii si banii de care ai mare nevoie.
Firmele de curatenie sunt companii specializate in furnizarea de servicii de curatenie si intretinere a diferitelor spatii rezidentiale sau cladiri de birouri, de exemplu. Serviciile oferite sunt diverse, de la curatenie generala, regulata, la curatenie dupa renovari, evenimente, curatare de geamuri, mochete, tapiterii, intretinere, igienizare suprafete. Un plan de afaceri pentru businessurile cu firme de curatenie va fi extrem de important pentru a sti de la inceput ca esti pe drumul cel bun si ca poti atrage investitorii, sume mari de bani ca sa te poti dezvolta si sa ai un start excelent in afaceri. Care sunt sectiunile sale si cum se redacteaza in mod corect?
Sumarul Executiv. Este un rezumat al intregului plan de afaceri pentru o firma de curatenie, o prezentare generala, pe scurt, a companiei. Se redacteaza de regula la final, atunci cand ai deja toate sectiunile finalizate si poti oferi o privire de ansamblu asupra planului tau de afaceri.
Evidentiaza in sumarul executiv ce te diferentiaza fata de concurenta din industria curateniei si serviciilor de curatenie, descrie punctele slabe ale altor firme de acelasi fel, dar si cum intentioneaza firma ta sa rezolve problemele clientilor, problemele pe care le au alte firme la nivelul serviciilor prestate. Nu uita de referinte la experienta proprietarului, de misiune, locatie, echipa, obiective financiare si de dezvoltare pe termen lung.
Descrierea firmei, companiei. E o sectiune foarte importanta a planului de afaceri pentru firmele de curatenie. Vei discuta in aceasta sectiune despre motivul pentru care te-ai decis sa ai o astfel de afacere, despre problemele pe care le vei rezolva, abordarea pe care o vei avea, moduri de a fi peste competitie. Sectiunea este despre punctele tale forte si despre avantajele competitive.
Obiective. Prezinti si stabilesti aici obiectivele care iti vor permite sa ai o firma de curatenie care poate functiona fara probleme. Ce obiective vrei sa atingi, cati clienti, ce venituri vei avea, cum te vei dezvolta si unde anume. Doar asa poti dovedi ca stii ce vrei de la afacerea ta si ca iti doresti sa te dezvolti pe termen lung, sa nu stagnezi.
Analiza de piata. Cum ii spune si numele, e sectiunea despre piata si despre nevoi si cerere din partea clientilor, despre competitori. Vei prezenta industria, domeniul de activitate, problemele competitiei si ce poti sa faci pentru a rezista pe piata. Stii si ce fonduri ai nevoie si ce tip de finantari vor fi suficiente ca sa te poti mentine pe linia de plutire. E nevoie de cat mai multe detalii, date concrete in aceasta analiza ca sa ai investitori dispusi sa te ajute.
Structura organizationala. Definesti clar rolurile si posturile de care ai nevoie, unde se vor face angajari, discuti despre personalul calificat care te va ajuta sa iti indeplinesti obiectivele si eventualele servicii de externalizare a proceselor, marketing digital de exemplu. Evidentiezi si pregatirea de care e nevoie, oamenii pe care ii ai deja si calitatile lor, abilitati si pregatire ce ii ajuta sa fie mereu cei mai buni pentru afacerea ta.
Servicii de curatenie. Ce fel de servicii vei oferi clientilor tai? Scopul serviciilor va fi evidentiat, te adresei doar persoanelor fizice, vei ajuta si persoanele juridice, vei curata, igieniza spatii de birouri sau vei interveni si dupa renovari si finalizari constructii. Incluzi lista de servicii specifice de curatenie pe care le vei oferi, dar si lista de preturi, beneficiile serviciilor de curatenie, ce probleme rezolvi si de ce ar trebui sa apeleze clientii la serviciile tale de calitate.
Marketing si vanzari. Ca sa poti supravietui pe o piata extrem de complicata si cu o competitie acerba e nevoie de strategii de marketing si de vanzari foarte bine puse la punct ca sa fii mereu cu un pas inaintea competitiei. Cum promovezi serviciile, ce tehnici si strategii de vanzari si de marketing folosesti, cum ajungi la profitabilitate si cati clienti trebuie sa „cuceresti”, toate aceste intrebari vor avea raspunsuri concrete in aceasta sectiune. Nu uita de on-line marketing, de publicitatea off-line, de social media si de tot ce vei face pe aceste canale.
Cereri de finantare. E nevoie de aceasta sectiune daca ai nevoie de finantari in plus pentru cheltuieli cu operatiuni si functionarea afacerii zi de zi. Creezi un tabel in care evidentiezi cheltuielile de zi cu zi, lasi investitorii sa vada unde se vor duce banii si cum te vei mentine pe piata daca primesti ajutorul cerut.
Proiectii financiare si plan financiar. Proiectiile financiare si planul financiar se vor baza pe analiza de piata si pe obiectivele afacerii tale. Se vor face referiri la veniturile estimate, la cheltuieli, capital, plati, cheltuieli neprevazute, la un buget necesar. Proiectiile si planul vor fi pe un an sau trimestrial si dupa pe 5 ani. Se va discuta si despre profitabilitate in cadrul planului financiar si eventualele etape pana la atingerea profitului dorit, dar si despre analiza fluxului de numerar. Nu uita de costurile unice, specifice afacerii cu servicii de curatenie ca sa ai investitori dispusi sa te ajute si sa demonstrezi ca stii foarte bine ce vei face cu banii luati.