Planul de afaceri pentru o firma de pompe funebre

Afacerile cu pompe funebre sunt printre putinele care merg bine si au profit indiferent de situatia economica si de marimea oraselor, zonelor deservite. O investitie in firme de pompe funebre este una inteligenta si se amortizeaza rapid.

Mai ales dupa pandemia de COVID-19, care a marit enorm decesele inregistrate anual si a schimbat radical imaginea demografica la nivelul tarilor, oraselor, judetelor, firmele de pompe funebre au fost la mare cautare si vor fi mereu pentru ca decesul e inevitabil si poate sa apara oricand si in acel moment ai nevoie de astfel de servicii, nu le poti evita. Planul de afaceri bine redactat pentru o firma de pompe funebre e garantia succesului in afaceri daca e tratat cu seriozitate de la inceput.

Asa cum se intampla si in cazul altor afaceri, si la o afacere cu servicii de pompe funebre planul de afaceri este primul care se redacteaza si e si cel mai important document pe care il poti prezenta investitorilor, partenerilor. Fiind o afacere cu mai multe servicii si cu o complexitate mai mare fata de alte businessuri, planul de afaceri pentru firmele de pompe funebre va trebui redactat cu mare atentie daca vrei sa atragi rapid investitorii si banii de care ai mare nevoie. Iata ce va cuprinde un plan de afaceri bun:

Sumarul Executiv. Incepi planul de afaceri cu el, insa de regula te vei ocupa de el dupa ce ai terminat toate celelalte sectiuni. Asa vei oferi o imagine de ansamblu asupra afacerii tale si asupra nevoilor tale. El trebuie sa atraga atentia, sa il faca pe investitor sa isi doreasca sa parcurga planul de afaceri pentru firma de pompe funebre pana la final.

Explica ce fel de firma de pompe funebre vei avea, care e statusul sau in momentul de fata. De pilda, poti discuta despre tipul afacerii, daca e o firma de pompe funebra singulara, startup, sau e vorba de un lant de firme, o afacere care se va dezvolta in mai multe orase, zone. Completeaza sectiunea cu o vedere de ansamblu asupra industriei, domeniului pompelor funebre, discuta despre competitori, clienti, strategia de marketing, membrii echipei tale, despre planul financiar. Rezuma toate sectiunile si evidentiaza ce e mai important pentru investitorii tai, ce trebuie ei sa stie.

Prezentarea generala a firmei, companiei. Aici vii cu detalii despre tipul firmei de pompe funebre. Poate fi vorba de firme de pompe funebre care ofera servicii full, tot ce ai nevoie la inmormantari, despre case funerare independente si firme independente, care ofera toate serviciile sau doar anumite servicii, case funerare si cimitire, case funerare si crematorii.

Ofera detaliile despre background, despre afacere, de unde ai inceput, ce ai reusi sa faci pana acum, ce fel de structura legala ai.

Analiza industriei, nisei, domeniului tau. E vorba despre analiza de piata sau a industriei in care vei intra cu afacerea ta. Intelegi si tu piata pe care vei intra, le arata investitorilor care vor parcurge planul de afaceri ca esti expert in domeniul tau, iti imbunatatesti si strategia de marketing, stii care sunt tendintele in piata.

Cine sunt furnizorii si competitorii? Ce tendinte vor afecta si afecteaza, au afectat industria? Cat de mare e piata pe care vei intra? Cum se va dezvolta industria in urmatorii ani, 5-10 ani? Ce marime are piata, ce potential are pentru afacerea ta? Raspunde la aceste intrebari pe scurt si ai gata sectiunea dedicata descrierii afacerii.

Analiza clientilor. E o sectiune importanta unde vorbesti despre clientii pe care ii ai deja sau cei pe care ii vei avea. Clientii pot fi familii, clienti individuali, organizatii religioase. Segmentarea publicului tau va fi facuta in functie de profiluri demografice si psihografice. Discuti despre varsta, gen, localizare, venituri, dar si despre nevoie si ce vor clientii din grupul tinta. Cu cat stii mai multe despre clienti, cu atat vei avea sansa sa ii atragi mai usor si sa ii retii odata ce au devenit clientii tai.

Analiza competitiei. Identifici competitorii directi si indirecti. Cei directi sunt, fireste, alte firme de pompe funebre, cei indirecti poti fi alte variante la care apeleaza clientii, alte companii cu servicii private, firme care se ocupa de evenimente si planificare, etc. Fiecare competitor va avea o mica fisa cu puncte tari, puncte slabe, o mini analiza SWOT, dar si cu informatii despre afacere, despre clienti, tipul afacerii, preturi, servicii.

Ultima parte din analiza competitiei se va referi la avantajul tau competitiv. Ai servicii pe care alte companii nu le ofera, ai si aranjamente florale, servicii premium, vii cu preturi bune si reduceri mereu? Gandeste-te cum iti depasesti competitia si vei avea o sectiune redactata corect si eficient.

Planul de marketing. In sectiunea despre planul, de afaceri vei discuta despre cei patru P din marketing: Produs, Pret, Plasare, Promovare. Pentru o afacere cu servicii pompe funebre produsul se va referi la tipul de afacere, despre servicii si produse oferite. Pretul e despre oferte si despre cum se compara ele cu ale competitorilor. Plasarea in cazul firmelor de pompe funebre se va referi la localizarea firmei, unde e situata, unde va fi situata, cum va afecta localizarea succesul afacerii tale.

Daca e aproape de cimitir, de spitale, de un crematoriu cu siguranta vei gasi mai usor investitori. Discuta si despre locatia ideala pentru clienti, unde ar fi bine sa fie amplasata afacerea. Promovarea va fi o subsectiune unde vei vorbi despre cum anume atragi clientii in locatie, despre ce fel de canale folosesti, cel fel de promovare alegi, una agresiva sau nu, una centrata mai mult pe anumite materiale etc.

Planul de operatiuni. Discuti modul in care iti vei atinge obiectivele. Doua sectiuni importante va cuprinde planul de operatiuni: referinte la procesele de zi cu zi, ce ai nevoie ca sa functioneze afacerea, obiective pe termen lung, ce vrei sa obtii, cand vei avea clientul numarul x, cand vei amortiza costurile de inceput cu firma, cand vei ajunge la valoarea y la nivel de venituri. Nu uita si de planurile de dezvoltare, de extindere poate in alte orase, zone.

Echipa de management. Echipa firmei care ofera servicii funerare complete este importanta. Amintesti de cei mai importanti membri, de pregatirea si de experienta, expertiza lor, ideal ar fi sa fi avut experienta in servicii funerare, sa fi lucrat in trecut in domeniul pompelor funebre. Poti alege si mentori sau consilieri pentru afacere si vei discuta si despre ei in aceasta sectiune importanta.

Planul financiar. E ultima sectiune a planului de afaceri si poate cea mai importanta. Aici e doar despre planul pe cinci ani, impartit in trimestre si luni pentru primul an, pentru restul anilor impartirea e anuala. In planul de afaceri incluzi veniturile, pierderile, profitul, bilantul, situatia fluxului de numerar, activele si pasivele afacerii. E foarte important sa subliniezi de cati bani ai nevoie ca sa pornesti si sa sustii afacerea cu pompe funebre. De la taxe, costuri cu echipamente si personal, salarii, asigurari la orice alte cheltuieli ale afacerii, pe toate le vei detalia in planul tau de afaceri pentru firma de pompe funebre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.