Planul de afaceri pentru o firma de deratizare, dezinsectie si dezinfectie
Serviciile de deratizare, dezinsectie si dezinfectie vor fi la mare cautare indiferent ca locuiesti in orase mai mari sau mai mici sau in zone rurale. Firmele care se ocupa de deratizare vor fi afaceri profitabile si vor avea clienti mai mereu, mai ales in perioadele din an cand daunatorii sau insectele sunt mai activi/e. Ca sa pornesti la drum in business cu dreptul ai nevoie de un plan de afaceri foarte bine pus la punct pentru o astfel de firma.
Firma de deratizare, dezinsectie si dezinfectie e chemata mereu cand e o problema in locuinta, cladiri, scari de bloc sau ale zone unde diferite vietati reprezinta un pericol si pot sa afecteze siguranta si activitatea de acolo. O firma cu astfel de servicii va actiona imediat cu cele mai bune substante si cele mai utile instrumente si echipamente in asa fel incat pericolul sa fie indepartat rapid.
Functionarea firmei de deratizare, dezinsectie si dezinfectie va fi una fara probleme daca se porneste de la inceput de la un plan de afaceri bine redactat si gandit. Asa ai si bani de la investitori, stii in ce vei investi si vei avea sustinere permanenta de la partenerii tai. Iata ce va include planul de afaceri pentru firma de deratizare, dezinsectie si dezinfectie:
Sumarul Executiv. Desi are cuvantul sumar in denumirea sa, sumarul executiv se va scrie de abia la final, cand ai gata toate celelalte sectiuni ale planului de afaceri pentru firma de deratizare, dezinsectie si dezinfectie. In Sumarul Executiv vei discuta pe scurt despre firma ta, despre localizare, anul fondarii si alte detalii relevante pentru finantatori.
Adauga date despre cercetarea de piata, despre piata si nisa, despre marimea pietei, despre potentialul de crestere, despre tendintele din piata actuala. Scoate in evidenta si oportunitatile si modul in care poti sa le folosesti in avantajul tau. Nu uita de listarea serviciilor tale si de ceea ce te diferentiaza fata de competitori.
Strategiile de vanzari si de marketing sunt importante, deci vei avea o subsectiune cu ele, pe scurt, ce platforme de marketing si strategii folosesti, cum si cand, cum atragi clientii.
Proiectiile financiare vor incheia sectiunea dedicata sumarului executiv, vor fi despre capital, investitii, costuri asociate, venituri prognozate si profitabilitate. Se adauga un CTA pentru finantatori sa vina la o discutie despre o potentiala investitie.
Sumarul executiv va fi clar, concis, usor de inteles, fara cuvinte pretioase sau jargon.
Prezentarea afacerii. Aici incluzi numele afacerii, locatia, istoricul afacerii, daca exista, obiective viitoare, dar si descrierea afacerii, tipul ei, daca te specializezi in interventii rezidentiale, comerciale, management integrat al problemelor din diferite spatii etc.
Structura legala va face parte din prezentarea afacerii, ce fel de firma ai, SRL, SA, ai parteneriate etc. Explica unde e localizata afacerea si de ce ai ales acest loc. Aminteste proprietarii afacerii, ce parte au in conducere si ce functii, daca au si actiuni.
Misiunea si istoricul afacerii vor fi foarte importante si vor fi notate in sectiunea pentru prezentarea generala. Vei vorbi despre obiective, principii de functionare, valori, intr-o maniera memorabila, clara, concisa. Daca ai deja premii, recunoastere locala, nationala trebuie sa le mentionezi tot aici.
Obiectivele pe termen lung si scurt vor fi notate, tinta de venit, de market share, de profit, de extindere a serviciilor sunt in sectiunea de fata. Prezentarea trebuie sa fie la obiect, precisa, sa atraga atentia.
Analiza de piata. Dovedesti ca intelegi domeniul in care functionezi, piata, tendintele, competitorii, oportunitatile de dezvoltare. Vei defini clientii ideali, vei explica ce tip de servicii prefera, vei avea si un profil ideal al clientului, de exemplu proprietari de locuinte, hoteluri, case de oaspeti, birouri, cladiri, pensiuni.
Nu uita de date despre marimea pietei si oportunitatile de dezvoltare, de crestere, de competitia directa si indirecta, de punctele lor tari si slabe, de diferentele fata de ei. Competitia directa e forma din alte firme cu servicii asemanatoare, cea indirecta din producatorii se substante care pot indeparta daunatorii, care se pot folosi si acasa, fara echipa la dispozitie, pentru deratizari rapide, dezinfectii si dezinsectii.
Tendintele din piata si provocarile vor fi scoase in evidenta, cu punctarea modalitatilor in care firma va putea face fata acestor modificari importante. Listeaza toate problemele legate de legislatie si licentiere, cum ar afecta firma. Toate datele oferite trebuie sa fie clare, precise, usor de urmarit, vei avea un grafic, scheme, tabele.
Tot timpul vei avea publicul tinta in minte cand redactezi aceasta sectiune.
Produse si servicii. Discuti ce servicii si produse oferi clientilor tai, de la cele pentru daunatoare si insecte la cele pentru dezinfectie si dezinsectie. Nu uiti de serviciile de inspectie la clienti, de preventie, de servicii aditionale. Oferind o imagine clara si concisa despre ce fel de servicii si produse ai vei avea sanse mai mari sa poti sa obtii finantarea la care speri de ceva timp.
Vanzari si strategii de marketing. Aici e vorba doar despre strategiile tale targetate pentru a atrage cat mai multi clienti. Discuti despre USP, despre servicii diferite, despre anumite modalitati de exterminare a daunatorilor si dezinsectie, dezinfectie eco-friendly etc.
Preturile si mentinerea pe piata, mentinerea competitivitatii vor fi importante, deci le vei include si pe ele in aceasta sectiune. Listezi preturile, ofertele, reducerile care vor atrage clientii ca un magnet.
Strategiile de marketing vor fi enumerate si explicate, indiferent ca e vorba despre social media marketing, despre Google Ads, despre brosuri, e-mail marketing, content marketing, print marketing.
Strategiile de vanzari despre care vorbesti vor include vanzari directe via telefon, parteneriate cu alti dealeri, agenti, reduceri substantiale oferite la un moment dat. Si retinerea clientilor si fidelizarea e importanta si trebuie discutata aici cu referire la programe de loialitate, discount, abonamente, servicii personalizate.
In functie de feedback si raspunsul clientilor fii pregatit sa aduci modificari acestei sectiuni.
Planul operational. Scoate in evidenta procedurile si procesele implicate in functionarea afacerii, ce nevoie de personal e, ce procese operationale concrete sunt.
Amintesti nevoia de personal, cati oameni ai nevoie si pe ce posturi, ce calificari sa aiba, ce training va fi necesar, ce vor face. Descrii tot ce vei face intr-o perioada data, trimitere de preturi si servicii, oferte, programari, training, punerea in practica a comenzilor etc.
Nu uita de echipamente, tot ce ai nevoie pentru a putea sa iti desfasori activitatea, explica si cum tehnologiile moderne te ajuta sa mentii un anumit standard pentru serviciile oferite si sa fii mai eficient.
Echipa de management. E o detaliere cat mai bine realizata despre toti membrii echipei tale, posturile ocupate, pregatire, calificare si ce fac ei concret. Amintesti aici despre CEO, fondatori, manageri, arati structura organizationala, planul de compensatii, salarii, alte beneficii, consultantii ca sa ai credibilitate in fata finantatorilor.
Ideea este sa demonstrezi cu aceste detalii ca ai o echipa perfecta care iti va garanta succesul in afaceri.
Planul financiar. E ultima sectiune a planului de afaceri si cea mai importanta. Proiectiile financiare pe cinci ani cel putin sunt de dorit aici. Descrie in detaliu si cu cifre concrete profitabilitatea si pierderile estimate, costuri operationale, costuri servicii, profit net si brut.
Include facturi, plati, credite, orice fel de fluxuri de numerar din firma. Mentioneaza active, datorii si capital propriu, punctul in care veniturile si costurile, cheltuielile vor fi la egalitate. Vei vedea asa si va vedea si finantatorul cand vei ajunge la profitabilitate reala.
Nevoile financiare, costurile cu afacerea si cu dezvoltarea sa vor fi importante si vor face parte din planul financiar-se vor face proiectii pe termen scurt si lung.
Fii realist in proiectiile financiare facute, ofera informatii relevante si sustine orice fel de afirmatii despre estimarile tale.