Planul de afaceri pentru o covrigarie, lant de covrigarii

Le vedem la orice colt de strada, in orase mari sau mici, sunt foarte populare si au foarte multe produse de calitate si mirosuri pe care le simti de la cativa metri. Covrigariile sunt poate cele mai profitabile afaceri indiferent de contextul economic. O afacere cu o covrigarie va fi una de succes daca pornesti de la inceput cu un plan de afaceri redactat corect si cat mai clar.

Planul de afaceri pentru o covrigarie este baza pentru viitoarea ta afacere. Cu el atragi finantatorii, obtii banii de care ai mare nevoie ca sa cresti pe piata si sa poti deschide si alte puncte de lucru odata ce apare si profitul. Un finantator se va uita cu atentie la planul tau de afaceri si va decide pe loc daca te va ajuta sau nu, de aceea ar fi bine sa ii acorzi mare atentie si sa fie corect si complet.

Daca nu ai experienta inca in redactarea lui iti oferim in continuare toate sectiunile planului de afaceri pentru o covrigarie, pe care sa le personalizezi mai departe cu toate detaliile covrigariei tale in asa fel incat finantatorii sa fie interesati de business si sa contribuie cu bani si investitii la visul tau.

Sumarul Executiv. Apare la inceputul planului de afaceri pentru o covrigarie, ofera o imagine de ansamblu asupra afacerii, dar se redacteaza de abia la final, cand toate sectiunile au fost verificate si terminate. In sumarul executiv e vorba despre prezentarea afacerii pe scurt, despre numele afacerii, locatie, data „nasterii” afacerii, despre tipul de covrigarie ce urmeaza a fi deschisa.

Oportunitatile de piata intra si ele in sumarul executiv, cercetarea de piata va fi rezumata si prezentata, marimea pietei, potentialul de crestere si dezvoltare, tendintele din piata. Important este sa subliniezi cum poti fructifica aceste oportunitati.

Produsule oferite clientilor si tipurile lor vor fi amintite tot aici, cum te diferentiezi fata de alte covrigarii, ce oferi in plus, ce tipuri unice de covrigi vei vinde sau ce metode de productie noi aduci pe piata.

Strategiile de marketing si de vanzari rezumate nu ar trebui sa lipseasca din aceasta sectiune foarte importanta, prima parcursa de finantatori. Subliniezi ce platforme folosesti pentru promovare, cum atragi clientii etc. Impreuna cu ele aduci aminte despre partea financiara, proiectii, investitii, capital necesar, costuri cu deschiderea, venituri proiectate, profitabilitatea estimata.

Include si un CTA la finalul sumarului executiv, invita finantatorii la discutii. Sumarul executiv va fi clar, concis, usor de inteles, intr-un limbaj clar, fara jargon de niciun fel.

Privire de ansamblu asupra companiei. Oferi detalii despre afacere, tipul de covrigarie, in ce fel de produse esti specializat, nume, locatie, istoric, scopuri, obiective pe viitor. Structura legala e importanta si va fi amintita aici, la fel si locatia si alegerea ei, explicate pe scurt tot aici. Listeaza toti proprietarii si partenerii afacerii, responsabilitati, parti din actiuni detinute, daca aveti actiuni. Misiunea, cu obiective si principii de urmat, valori este importanta si ea si va face parte din sectiunea de fata, va fi memorabila, clara, concisa, usor de retinut si de inteles.

Istoricul afacerii, evolutia afacerii, daca esti mai de mult pe piata, ar fi bine sa existe in aceasta sectiune importanta. Orice fel de premii, aspiratiile, viziunea generala asupra afacerii, obiectivele pe termen lung si scurt nu trebuie sa fie uitate. Sectiunea va fi scurta, va atrage atentia, va fi la obiect, fara detalii inutile si „inflorituri” fara rost.

Analiza de piata. Demonstrezi ca intelegi nisa si industria in care activezi, piata tinta, competitorii, oportunitatile de crestere. Defineste clientul ideal al covrigariei sau covrigariilor tale, explica ce tipuri de servicii oferi, contureaza profilul clientului ideal, de exemplu rezidenti, cei care se afla in apropierea covrigariei, muncitori, oameni care merg la munca si vor o gustare rapida si buna, elevi, studenti, proprietari de business tip catering.

Dimensiunea pietei si potentialul de crestere, existenta unei nise sau marimea pietei vor fi foarte importante si trebuie incluse in aceasta sectiune. Analiza competitiei nu va lipsi nici ea, competitorii directi si indirecti vor fi indentificati usor, la fel si punctele tari si slabe, diferentele fata de concurenta.

Tendintele din piata vor include o analiza a tendintelor din domeniu, industrie, schimbari de comportament la nivelul consumatorilor etc. Explica si cum afacerea ta va face fata tuturor schimbarilor, cum vei aborda oportunitatile de dezvoltare.

Include tot aici si toata legislatia si problemele de licentiere care ar putea afecta covrigaria.

Toate detaliile prezentate vor fi sustinute de cifre, de grafice, de ilustratii pentru a putea convinge investitorii. E foarte important sa redactezi sectiunea cu gandul la clientii tai si la publicul tinta.

Produse si servicii. Descrii produsele si serviciile oferite clientilor tai, servicii aditionale, poate oferi si vanzari on-line, servicii catre firme de catering cu produse speciale. Fii precis, orienteaza-te mereu spre client, include si o lista de preturi. Doar asa finantatorii vor intelege adevarata valoare a covrigariei tale. Daca ai produse unice, retete unice, vechi poate, pe care le faci doar tu sau metode unice de preparare nu uita sa le incluzi aici.

Vanzari si strategii de marketing. Aici e doar despre strategiile folosite ca sa atragi si sa pastrezi clientii. Amintesti cu ce te diferentiezi pe piata, ce echipamente folosesti, ce servicii unice oferi. USP-ul tau poate fi aroma unica, ingredientele de calitate superioara, tipuri complexe de covrigi, ingrediente autentice.

Strategia de pret e descrisa aici in detaliu, cum vei gandi preturile si cum vei ramane si competitiv pe piata. Orice fel de reduceri ca sa atragi clientii si campanii e bine sa le incluzi in aceasta sectiune.

Strategiile de marketing sunt cele mai importante, la fel si canalele pe care te vei promova, social media, brosuri, content marketing, printuri etc. Lor li se vor adauga descrierile strategiilor de vanzari, cum vei face ca sa iti maximizezi vanzarile, parteneriate diverse, de exemplu. Nu uita sa amintesti aici despre programe de loialitate dezvoltate, despre oferte foarte bune, servicii personalizate ca sa retii clientii castigati.

In functie de feedback si rezultate iti vei adapta strategiile pentru a avea un profit cat mai bun si poti interveni asupra sectiunii in timp.

Planul operational. E despre procese si proceduri, tot ce faci zi de zi ca sa functioneze afacerea ta, covrigaria. Mentionezi ce nevoie de personal ai, calificarile, training de care e nevoie, ce vor face angajatii, rolurile lor. Procesul operational va fi descris pe scurt, productie, management inventar, pregatire meniu, control calitate, management personal.

Include lista cu echipamente si instrumente folosite la pregatirea covrigilor deliciosi, explica cum anume te ajuta toate tehnologiile din unitatile tale sa mentii calitate si sa imbunatatesti experienta si eficienta afacerii.

Echipa de management. Descrii in detaliu fiecare membru al echipei tale, ce face, ce calificari are, vechime, responsabilitati, roluri asumate. Amintesti CEO-ul, managerii importanti, structura organizationala, cu linii de raportare si ierarhia in caz de decizii importante sau in cazul celor de zi cu zi.

Planul de compensatii pentru personal si management, salarii, alte beneficii va fi integrat in sectiunea de fata. Important este sa demonstrezi ca ai o echipa perfecta pentru a reusi in afaceri. Daca ai si consultanti e bine sa ii aminesti si pe ei, alaturi de experienta lor valoroasa pentru businessul tau.

Planul financiar. Include pe scurt proiectii financiare pentru primii ani. Vei discuta despre profit, pierderi, costuri, veniuri, incasari pe o perioada data si estimate, bilant contabil clar, detaliat, active, datorii, capital propriu, pragul de rentabilitate, cand costurile vor fi egale cu veniturile. Doar asa poti sa demonstrezi cat de multi bani vei avea nevoie ca sa sustii afacerea si sa ai profit bun pe termen lung.

Nu uita de nevoile financiare realiste, calculeaza costuri cu deschiderea covrigariei, covrigariilor, cu dezvoltarea afacerii pe termen lung. Fii specific legat de cerintele financiare pe termen lung si scurt mai ales cand discuti despre capital de investitii sau imprumuturi diverse.

Ofera mereu informatii relevante si date clare, specifice, pentru a sustine estimarile facute, fii realist si obiectiv cand faci orice fel de proiectii financiare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.