Planul de afaceri pentru un magazin cu articole pentru copii

Copiii au nevoie mereu de hainute, de jucarii, de articole diverse. Un magazin cu articole si produse pentru copii va fi o idee buna de afaceri in orice perioada si in orice context economic. Succesul unei astfel de afaceri depinde insa de redactarea planului de afaceri si de atragerea investitorilor dispusi sa ofere bani si acces la resurse financiare si nu numai pentru a sustine businessul.

Magazinul cu articole pentru copii difera fata de alte tipuri de magazine din piata prin varietatea de produse si prin adresarea unui public destul de pretentios si greu de convins de cele mai multe ori, copiii. Pentru ca ai in practica doua publicuri tinta, parinti si copii de toate varstele, planul de afaceri trebuie sa fie inca de la inceput unul foarte bine pus la punct si corect redactat pentru a ajunge cat mai repede la profit si a avea clienti multumiti si investitori la fel de multumiti de alegerile facute. Cum va arata planul de afaceri pentru magazinele cu articole si produse pentru copii? Iata cele mai importante sectiuni ale planului:

Sumarul Executiv. E poate cea mai importanta sectiune din planul de afaceri pentru magazinul cu articole pentru copii. Rezuma tot ce ai scris deja in planul de afaceri, discuti despre concept, strategie, costuri, proiectii financiare, pe scurt, si incerci sa atragi atentia investitorilor, partenerilor de afaceri. Un sumar executiv redactat corect va cuprinde misiunea afacerii tale, descrierea conceptului din spatele brandului, planul concret de dezvoltare a afacerii, de executie, costuri estimative, castiguri si recuperarea investitiei initiale. Nu ai nevoie de detalii prea multe aici, vei avea sectiuni dedicate pentru fiecare element in parte.

Descrierea afacerii, companiei. Prezinta afacerea ta, nume, localizare, cine o detine, informatii despre tine, experienta, structura afacerii, obiectivele pe termen lung si scurt, avantajul competitiv si cateva detalii despre piata si nisa pe care vei intra. Explica ce individualizeaza afacerea ta, de ce e unica, si ce ii asigura succesul pe mai departe. Structura si partea legata de proprietate vor asigura o privire de ansamblu asupra structurii legale a afacerii. Nu uita sa adaugi amanunte legate de densitatea populatiei din zona unde va fi localizat magazinul pentru copii, popularitatea zonei in care te afli cu magazinul, vizibilitatea lui. Conteaza si potentialul zonei, de dezvoltare intr-un viitor apropiat, proiecte de infrastructura existente sau in curs de a fi incepute.

Echipa de management va fi prezentata si ea, explica rolul fiecarui membru, experienta, studiile si cunostintele detinute.

Produse si servicii. Descrii pe scurt ce vinzi clientilor, ce fel de produse pentru copii, articole pentru copii vei avea pe rafturile magazinului tau. Dincolo de orice fel de accesorii, jucarii, articole vestimentare, echipamente pentru copii vei discuta si despre serviciile oferite, despre oferte, preturi, facilitati, instalari, montari incluse in preturile de achizitie etc. Fii precis in descrierea ta cand vine vorba de produse si servicii, clientii care vor cumpara de la tine, pe cine ai in vedere, canalele targetate.

Analiza de piata. Aici este doar despre demografica, date demografice, segmentarea publicului, piata si competitie. Cine citeste aceasta sectiune trebuie sa isi dea seama imediat de potentialul pietii, de atractivitatea ei si de marimea sa, demonstrand in acelasi timp investitorilor ca intelegi si esti familiarizat cu industria. Vorbeste despre tendintele din piata, despre diferite tipuri de clienti carora li te vei adresa, dar si despre preferintele legate de obiceiurile de consum si de bugetul publicului tinta. Explica pe larg cum anume produsele si serviciile tale pot sa vina in ajutorul unor cerinte si nevoie specifice pentru clientii tai.

Subsectiunea legata de competitie se va referi la competitia directa si indirecta si la ce faci sau vei face ca sa te diferentiezi in raport cu ea. La finalul sectiunii te vei referi la reguli aplicabile in privinta magazinelor cu articole pentru copii.

Strategia. Foarte importanta, aceasta sectiune va contine detalii despre avantajul competitiv, despre strategia legata de preturi, despre vanzari si planul de marketing, despre ce vrei sa obtii pe termen mediu si lung si despre riscuri si oportunitati. Discuti aici despre cum anume mentii profitabilitatea afacerii oferind preturi competitive ca sa atragi clienti, despre planul de vanzari si de marketing, despre cum anume ajungi la clienti noi si cum ii fidelizezi pe cei pe care ii ai deja. Explica ce masuri iei ca sa minimizezi riscurile si sa dovedesti incredere pentru investitorii care sunt interesati de afacerea ta.

Planul operational, operatiuni. Se va prezenta in detaliu. Amintesti membrii echipei, rolurile lor, planul de recrutari pentru a sustine dezvoltarea afacerii. Nu uita sa amintesti de calificari, experienta, expertiza, studii, de modalitatile de recrutare, on-line sau off-line, de orarul de functionare pentru magazinul cu articole pentru copii. Activele principale vor fi listate si ele aici, vei vorbi despre recunoasterea brandului, loialitatea si programele de loializare clienti. Furnizorii vor fi amintiti in planul operational pentru a sti investitorii daca se vor impaca sau nu cu ei si daca sunt furnizorii agreati de investitori.

Planul financiar. Prezinti prognoza financiara si situatia financiara din prezent si din viitor. Detaliezi costuri, profit, venituri, cheltuieli fixe si care ar putea sa apara din senin si la care te astepti. Cifrele trebuie sa insoteasca orice fel de afirmatii, sa ai mereu date de prezentat si tabele clare. Se bazeaza pe analiza de piata si obiectivele deja prezentate in planul de afaceri. Proiectiile financiare vor fi pe un an, trimestrial la inceput, dupa pe 5 ani. Se analizeaza fluxul de numerar in detaliu, se discuta despre costuri unice, specifice afacerii. Demonstrezi asa ca stii foarte bine ce faci cu banii luati de la investitori si investitorii vor avea incredere in tine de la inceput.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.