Planul de afaceri pentru un after school. Ce va cuprinde si cum se redacteaza corect?
Afacerile de tip after school au cunoscut o popularitate uriasa in ultimii ani. Iti lasi copilul acolo, stii ca se afla in grija cuiva, e supravegheat, invata lucruri si isi face si temele, se distreaza si tu nu mai trebuie sa te ocupi de el si de munca in fiecare zi. Daca vrei si tu sa iti deschizi un after school o poti face foarte usor daca ai un plan de afaceri bine pus la punct.
In cadrul unor programe after school copiii primesc suport educational, indrumare, se pot relaxa si au numeroase oportunitati de dezvoltare. Practic copilul ramane la scoala, daca asigura scoala un after school, sau e dus la un centru special, si acolo primeste ajutor si sprijin la teme, poate face lectii suplimentare, se odihneste si are si mese asigurate de multe ori. Plus multa distractie si recreere dupa scoala.
De la ideea de after school la afacerea lansata si care functioneaza, care aduce si profit e cale lunga. Totul incepe insa cu un plan de afaceri foarte bine redactat si detaliat. Cum il poti redacta fara greseli? Iata etapele redactarii corecte a unui plan de afaceri pentru un after school.
Sumarul Executiv. In sumarul executiv pentru un after school rezumi practic tot ce ai atins in planul de afaceri. Discuti pe scurt despre afacerea ta, despre problemele pe care le vei rezolva si despre piata tinta, despre date financiare nu foarte detaliate, cele mai importante. Cine citeste sumarul executiv, oamenii care te vor ajuta cu bani, trebuie sa fie interesati sa parcurga si restul planului, deci aceasta sectiune trebuie sa atraga atentia asupra afacerii tale, sa capteze atentia si sa determine cititorul sa mearga mai departe.
Desi se plaseaza la inceputul planului de afaceri, sumarul executiv se scrie ultimul, dupa ce ai terminat de redactat intreg planul de afaceri. Sumarul Executiv va cuprinde numele si locul in care iti desfasori activitatea, serviciile oferite, misiunea si viziunea, obiectivele si scopurile de atins. La partea de servicii oferite trebuie sa detaliezi cat poti de bine, dar pe scurt, programele si curricula, abilitatile pe care micutii le vor putea perfectiona, ce vor invata, ce impact vor avea lucrurile invatate la after school asupra dezvoltarii copilului.
Misiunea si viziunea vor fi despre ce iti propui sa faci, sa obtii, ce scopuri precise ai, ce poti face pentru copii, dar si pentru afacere. Viziunea se refera la locul in care te vezi peste n ani in viitor, unde iti doresti sa ajungi cu afacerea. Nu uita sa detaliezi putini obiectivele, nu doar sa le enumeri si atat.
Descrierea companiei/afacerii. Redactarea acestei sectiuni e simpla. Vorbesti clar despre tine, despre afacerea ta in speta, ce fel de programe vor fi la after school, ce obiective ai de atins in perioada urmatoare. Amintesti de structura legala, de istoric, de cererea existenta in comunitate. Descrie putin serviciile oferite, cum sunt, discuta despre dezvoltarea afacerii cu referinte la piata si la detalii financiare relevante. Sectiunea nu trebuie sa fie prea „stufoasa”, cauta sa fii concret si sa atingi cat mai bine toate detaliile esentiale. Descrierea afacerii ii va face pe cei care parcurg planul de afaceri sa isi doreasca sau nu sa investeasca in ideea ta.
Produse si servicii. Enumeri toate serviciile oferite, cu ce se diferentiaza ele fata de restul serviciilor oferite de alte afaceri tip after school din zona. Te vei concentra pe beneficiile copiilor de pe urma unor astfel de programe. Ce aduce nou abordarea ta in privinta afacerii pe care vrei sa o deschizi pentru comunitate? Ce rol va juca ea in piata? Ai si servicii in plus fata de concurenta? Cum vor fi ele primite si cat de bune sunt pentru copii, cum ii ajuta concret? Raspunde la toate aceste intrebari si vino cu detalii despre tot ce oferi ca sa ai o imagine clara a afacerii tale in ochii celor care sunt dispusi sa te ajute cu bani.
Analiza de piata. Aici e nevoie de cercetare, de studii, de sondaje poate. In functie de cum arata si cum e scrisa aceasta sectiune finantatorul isi va da seama de nivelul tau de experienta in domeniu, industrie. Vorbeste despre publicul tinta, despre segmentare, despre marimea lui si despre demografice. Adolescentii si copiii vin la after school, deci va fi foarte simplu sa ai publicul tinta definit corect. Include descrierea domeniului si o privire generala asupra lucrurilor care se intampla in el. Adauga date concrete din trecut, prezent, vino cu proiectii asupra operatiunilor afacerii tale pentru a fi cat mai relevant in fata investitorilor.
Nu uita de concurenta, aminteste de ea, de cea directa si de cea indirecta, adu in discutie punctele lor slabe si cele pozitive si explica in mod concret cum vei organiza afacerea in asa fel incat sa fii mai bun decat afacerile concurente, ce aduci nou pana la urma.
Strategie si implementare. Explici cat poti de bine si detaliat aici cum vrei sa lansezi afacerea, cum vei promova afacerea, pe ce canale, ce fel de strategii vei folosi. Aici incluzi detaliile legate de preturi, costuri, promovari, oferte. E important sa nu uiti si de serviciile de care ai nevoie, de angajatii de care ai nevoie acum si in viitor ca sa iti atingi obiectivele de promovare si de marketing.
Organizare si team management. Daca tu esti patronul include in aceasta sectiune detalii legate de nume, biografie, abilitati, background, studii etc. Daca sunt mai multi actionari, patroni include toate detaliile despre ei. Adauga profilul echipei de management pe care te bazezi, scoate in evidenta oamenii buni pe care ii au si pregatirea lor-nu uita de responsabilitati si de experienta relevanta a oamenilor din subordine. Completeaza lista de angajati cu orice fel de consilieri sau oameni care te ajuta concret in afacere. E foarte important sa ai clar o structura a echipei tale si toate detaliile despre membrii ei in asa fel incat sa finantatorii sa stie ca ai pe cine te baza odata ce lansezi afacerea.
Planul financiar si proiectii financiare. Aici e nevoie si de un expert contabil daca vrei sa iasa bine sectiunea. Incluzi date financiare din trecut, daca ai deja o afacere pe care poate o relansezi. Perioada de referinta e de cinci ani, vorbesti despre costuri, venituri, cheltuieli, profitabilitate, cifra de afaceri. Proiectiile financiare vor fi realiste si concrete, usor de atins, de bifat. Se pot include date cat mai multe si tot ce poti ca sa demonstrezi ca vei sta bine din punct de vedere financiar si ca afacerea cu after school e rentabila si vei putea sa te dezvolti, finantatorii tai nu vor pierde timpul si banii cu tine.