Planul de afaceri pentru un cabinet/firma de avocatura. Etapele redactarii corecte

Planul de afaceri pentru cabinetul de avocatura este mai simplu de redactat daca stii exact punctele pe care trebuie sa le atingi.

Daca ai nevoie de copii legalizate mergi la firmele de avocatura, daca ai nevoie sa vinzi o proprietate ajungi iar la notar, la cabinetul de avocatura, daca ai probleme in casnicie te adresezi tot unui cabinet de avocatura. Orice ai face ajungi mai devreme sau mai tarziu la un cabinet de avocatura. Serviciile sunt cautate indiferent de onorarii, toata lumea, persoane fizice sau juridice, vor avea nevoie de firmele de avocatura cu servicii complete si de calitate. Asa ca o astfel de afacere va fi una de viitor si merita sa ai un plan de afaceri bine pus la punct pentru succesul garantat pe termen lung.

Esti avocat cu experienta si vrei sa iti deschizi o afacere? O firma de avocatura va fi o afacere ideala mai ales daca ai deja si o idee clara despre cum ai vrea sa te dezvolti in afaceri si poti sa ajungi rapid la o baza de clienti suficient de mare pentru a avea si profitul dorit. Dar pana sa iti vezi afacerea si in realitate, daca nu ai deja un cabinet de avocatura, ai nevoie de un plan de afaceri ca sa atragi finantarea dorita si sa gasesti oamenii care sa creada in ideea ta de afacere. Iata cum ar arata un plan de afacere pentru firma de avocatura:

Sumarul Executiv. Sumarul Executiv este ca un fel de introducere pentru planul de afaceri si desi este la inceputul documentului, planului de afaceri, acesta se va redacta intotdeauna la final, dupa ce ai deja toate sectiunile planului puse la punct. Cu Sumarul Executiv trebuie sa atragi atentia investitorilor si sa ii determini sa fie curiosi sa citeasca mai departe si sa descopere detaliile planului tau. Vei explica pe scurt tipul de cabinet de avocatura, firma de avocatura la care te gandesti, statutul sau, cam ce planuri ai pentru firma respectiva, vrei sa iti creezi o retea poate.

Mai departe treci in revista, pe scurt, tot ce e esential din fiecare sectiune a planului de afaceri pentru cabinetul de avocatura, vorbesti despre industria, nisa in care vei intra, despre tipul de firma, despre competitia directa sau indirecta, despre publicul tinta, amintesti si de planul tau de marketing, despre membrii cheie ai echipei tale, dar si despre planul financiar al cabinetului de avocatura.

Analiza companiei/cabinetului de avocatura. Aceasta sectiune este doar despre tipul de firma/cabinet de avocatura pe care il vei avea, descrii ce fel de servicii vei oferi, cel fel de probleme juridice poti rezolva. Nu uita si de detalii legate de background, despre ce ai reusit sa obtii pana atunci, daca ai deja cabinetul de o vreme, despre ce iti doresti sa obtii, daca ai un startup, despre structura legala a firmei sau a cabinetului de avocatura.

Analiza Industriei/domeniului in care vei activa. Vei oferi o imagine de ansamblu asupra domeniului, nisei in care intri. Afli si tu, proprietarul, multe informatii relevante despre domeniul in care activezi, intelgi mai bine piata, faci cercetare de piata si iti imbunatatesti strategia, vezi tendintele din piata, dovedesti clientilor ca esti un expert in domeniul tau. Aici ai putea sa raspunzi la intrebari precum: cat de mare e industria/domeniul, cat de important este, care e tendita pe piata, de crestere, de stagnare, de descrestere, cine sunt competitorii tai, care tendinte iti vor influenta activitatea, care va fi cresterea vizibila in domeniul tau, evolutia in urmatorii 5-10 ani, cat de mare e piata pe care va opera firma.

Analiza clientilor/publicului tinta. Detaliezi ce clienti vei ajuta sau ajuti deja. Te adresezi afacerilor, clientilor persoane fizice, organizatiilor guvernamentale? Segmentarea publicului tinta poate fi prezentata si ea aici, te poti referi la impartirea demografica, poti include referinte psihografice. Cu cat vei intelege mai bine nevoile clientilor, cu atat vei putea sa te dezvolti mai usor pe piata/nisa.

Analiza competitiei. Te intereseaza competitia directa si indirecta si o vei prezenta in aceasta sectiune. Competitia directa sunt celelalte firme/cabinete de avocatura, competitia indirecta sunt celelalte optiuni pe care clientii le au la dispozitie, de exemplu companiile ce activeaza in domeniul resurselor umane. Discuti despre puncte tari si puncte slabe legate de competitorii directi, despre clientii lor, onorarii, evolutie pe piata.

Nu uita sa amintesti despre avantajele tale competitive, servicii mai bune, servicii unice, interactiuni mai bune cu toti clientii tai, onorarii mai bune, despre cum vei fi mai bun decat competitia ta.

Planul de marketing. Aici e foarte simplu, te referi la cei patru P: produs, pret, plasare, promovare. La produs discuti despre tipul de firma de avocatura, despre produsele oferite, tipuri de consultatii, intalniri, servicii, la pret documentezi onorariile practicate, pentru plasare/loc amintesti de locatie, despre impactul sau asupra succesului afacerii. La promovare discuti despre cum anume vei atrage clientii si ii vei face sa vina la tine in locatie-publicitate, site-uri web locale, flyere, marketing pe retele de socializare, reclame la radio local etc

Planul de operatiuni. Planul operational este despre cum anume reusesti sa iti atingi obiectivele deja fixate. Te referi la operatiunile de zi cu zi, pe termen scurt, dar si la obiectivele pe termen lung si operatiunile necesare ca sa le indeplinesti. Incearca sa fii cat de clar poti pentru aceasta sectiune pentru ca vei avea sanse mari sa atragi investitori daca dovedesti ca stii ce ai de facut si stii ce vrei sa obtii si cum anume o vei face.

Echipa de management. Ca sa demonstrezi ca firma de avocatura va avea succes ai nevoie de o echipa de management puternica. Enumera toti membrii cheie ai firmei, ce abilitati ai, cunostinte, backgroun important, experiente, specializari care vor ajuta la dezvoltarea afacerii. Ideal ar fi ca toti angajatii cheie sa aiba experienta in management si sa fi lucrat multi ani in domeniu pana sa ajunga in firma ta. Nu uita sa amintesti si de consilieri, daca ai o echipa puternica in spate.

Planul financiar. E ultima sectiune importanta din planul tau de afaceri pentru cabinetul sau firma de avocatura. Trebuie sa includa proiectii financiare realiste pe cinci ani, defalcate pe luni si trimestre pentru primul an, dupa care restul anilor vor avea ca referinte situatii anuale preconizate. Te referi la venituri, la cash flow, la cheltuieli/costuri de orice fel, pierderi, profitabilitate, tot ce tine de partea financiara-contabila.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.