Planul de afaceri pentru un studio/centru de fitness. Etapele redactarii corecte

Planul de afaceri pentru un studio de fitness este primul pas spre o afacere de viitor.

Sunt putine afaceri care merg chiar si pe timp de criza economica sau in vremuri ceva mai tulburi din punct de vedere socio-economic. Una dintre aceste afaceri este studioul/sala/centrul de fitness. Mai ales dupa luni de stat mai mult in casa si in lipsa exercitiilor fizice facute sub indrumarea unor profesionisti corpul nostru are nevoie de cat mai multa miscare. In studioul sau centrul de fitness vei avea clienti mereu, de toate varstele si afacerea se va dovedi foarte profitabila. Ca sa ai o afacere care se va dezvolta frumos si rapid trebuie sa pornesti intotdeauna de la un plan de afaceri bine redactat si conturat.

Cine nu isi doreste un corp care arata bine, mai multa pofta de viata, energie si o masa musculare aproape de perfectiune, calorii arse ceva mai rapid si un tonus general de invidiat? Mai toata lumea care tine la sanatatea ei si la corpul ei. Cu o afacere cu sali/studiouri/centre de fitness vei da lovitura indiferent de zona in care te afli. Evident, trebuie sa fie localizata la oras, intr-un oras unde puterea financiara a oamenilor si dorinta de a face sport de calitate sunt foarte mari.

Atragerea investitorilor si a partenerilor, furnizorilor de care ai mare nevoie la inceput va fi mult mai simpla si mai eficienta cand ai un plan de afaceri coerent si intocmit cu gandul la acestia si la banii de care ai mare nevoie, la oamenii de care vei depinde in viitor. Ce va cuprinde planul tau de afaceri?

Sumarul Executiv. Este poate partea cea mai importanta a unui plan de afaceri pentru studio/centru de fitness. Trebuie sa fie scurt, concis, interesant, sa atraga atentia investitorilor si potentialilor parteneri. Toate punctele importante din sumarul executiv vor fi detaliate si intoarse pe toate fetele in restul planului de afaceri. Incearca a fii clar in exprimare, sa ai fraze usor de citit si de inteles, sa raspunzi la intrebarile cine, cine esti si ce oferi, de ce, ce te astepti sa faci, cum, cum anume vei ajunge la scopurile si la obiectivele tale.

Prezentarea generala a firmei, a afacerii. Descrii in detaliu afacerea cu studioul/centrul de fitness. Amintesti despre clientii care vor veni la tine, de diferentierea fata de competitie, de scopuri, obiective. Explici cum te vei ocupa de afacere in detaliu, insa nu te lungi prea tare cu explicatiile si cu prea multe detalii pentru ca vei deveni plictisitor.

Sumarul executiv va vorbi despre misiune, explica gandurile tale legate de business la un nivel mai inalt. In contrast cu el, prezentarea generala va incerca sa lamureasca scopul afacerii, modelul de afaceri si structura, produsele si serviciile oferite, va exista si referinta la cercetarea de piata, piata tinta, de unde a pornit ideea afacerii, povestea din spatele brandului tau, structura legala.

Analiza industriei din care vei face parte cand lansezi afacerea. Analiza industriei sau a pietei e etapa obligatorie a planului de afaceri. Aici discuti despre piata locala mai mult. Nisa, trenduri, alinierea cu cererea de pe piata, cum te vei integra in piata actuala, despre statistici relevante legate de industrie si de viitorul pietei. Poti sa ai o parte unde amintesti despre dezvoltarea rapida a fitness-ului digital si despre viitorul pietei care va depinde din ce in ce mai mult de digital pana la urma.

Analiza clientilor. In toata industria fitness-ului sunt nise diferite si publicuri tinta diferite. Bazele de clienti si publicul tinta definit corect vor influenta afacerea, tipul de servicii oferite, modul in care te promovezi etc. Publicul tinta va fi definit in functie de criterii demografice, varsta, gen, nivel de venit, ocupatie, locatie, educatie sau de criterii psihografice, nevoi, interese, opinii, credinte si valori etc.

Cu cat iti petreci mai mult timp cu segmentarea publicului tinta si obtii o granularitate mai mare, cu atat vei avea si servicii si produse care vor ajunge la cei care au nevoie de ele si care vor reveni la tine mereu.

Analiza competitiei. Discuti aici despre competitia directa si indirecta, despre alte afaceri care vor intra in competitie cu tine. E vorba despre sali de fitness, de exemplu, care ofera deja servicii asemanatoare cu ale tale si au si experienta pe piata, un public tinta deja definit si fidel.

Competitia poate fi „in persoana” sau doar „digitala”. Cercetarea te va ajuta sa afli detalii relevante despre competitie si despre strategiile sale, despre reusite si esecuri. Ar fi de dorit sa ai mai multe sectiuni in aceasta etapa a redactarii pentru fiecare competitor identificat: servicii si produse oferite, public tinta, preturi si model de business, puncte tari si puncte slabe.

Strategia de marketing. In aceasta etapa ai nevoie de o detaliere cat mai minutioasa a planului de marketing si a strategiilor folosite pentru a aduce produsele si serviciile in fata publicului tinta. Include strategiile, descrierile lor, costurile, vorbeste despre cei care se vor ocupa de implementarea planului de marketing si a strategiilor creionate. Strategia de marketing va include detalii despre marketing social media, publicitate, e-mail marketing, program de recomadnari, sponsorizari, parteneriate, preturi.

Echipa de management. Intr-un scenariu ideal trebuie sa ai si sa aveti experienta in fitness. Vorbesti despre abilitati, expertiza, echipa de management care te va ajuta sa dezvolti proiectul tau.

Prezinta membrii cheie ai echipei tale, expertii, specialistii vanzari si marketing, cei de la relatii clienti, personalul care se va ocupa de mentenanta. Tot acum e bine sa amintesti despre structurarea afacerii si tipul de compensatii, beneficii ce le oferi ca sa atragi si sa pastrezi oameni talentati si muncitori in timp.

Planul financiar. In functie de dezvoltarea afacerii vei include in planul de afaceri tot ce tine de referinte contabile, financiare recente si proiectii financiare realiste. Venitul proiectat ar trebui sa fie baza pentru aceasta sectiune, vei face cercetare si vei veni cu date importante ca sa sustii proiectiile tale.

Proiectiile financiare nu vor fi pe o perioada foarte lunga, cinci ani e suficient, vei detalia castigurile anuale si lunare, costuri, castiguri, venituri curente si permanente, fluctuante etc. Nu omite niciun detaliu aici, dar incearca sa nu ai un plan financiar prea stufos si complicat de inteles, de parcurs.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.