Planul de afaceri perfect pentru un salon de infrumusetare
Vrei sa iti deschizi o afacere si nu stii care ar merge foarte bine aproape in orice fel de context, situatie economica? Salonul de infrumusetare s-a dovedit o afacere deosebit de rezistenta indiferent ca e criza economica, ca e o perioada foarte buna economica sau apar instabilitati economice de la o zi la alta. Dar ca sa ai un salon care va functiona fara probleme si va rezista ai nevoie de un plan de afaceri adaptat acestui tip de business.
Sa redactezi un plan de afaceri nu ar trebui sa fie asa de greu. Ai exemple suficiente peste tot, iar daca ai si ceva experienta si studii in domeniu va fi floare la ureche, nu? In practica e foarte dificil sa ai un plan de afaceri bun si relevant pentru businessul tau, mai ales cand ai un salon. Cum ar trebui sa arate planul de afaceri pentru un salon si ce va contine el? Vei descoperi in randurile ce urmeaza.
Incepe cu viziunea si cu misiunea afacerii tale. Vorbeste despre valoare, care e valorea salonului in piata, cum poti ajuta clientii cu produsele si serviciile tale, despre inspiratie, de ce vor dori oamenii sa vina la salonul tau. Misiunea salonului trebuie sa fie plauzibila si rezonabila, concisa si specifica, sa fie cat mai clara, cu o clarificare a scopurilor, obiectivelor pe termen scurt.
Viziunea este si despre cum vezi tu cresterea salonului in urmatorii cinci ani. Vezi care sunt obiectivele tale pe termen lung, include-le in viziune, analizeaza cu atentie ce vrei sa faci si sa obtii, ce impact va avea. Spune si despre beneficiile clientilor daca apeleaza la serviciile tale, despre viziunea ta adaptata nevoilor lor.
Sumarul executiv. Suna destul de ciudat, dar e ceva simplu in realitate. Aici faci un scurt rezumat a tot ceea ce ti-ai propus si vrei sa atingi, sa obtii in urmatoarea perioada. Ce intentii ai cu salonul tau, nu te complica prea tare aici pentru ca ai unde sa detaliezi la alt punct din planul de afaceri. Obiectivele cuprinse in sumar trebuie sa fie realiste si cat mai… obiective. Vorbeste si despre pozitionarea salonului pe piata, despre valoarea sa raportat la piata.
Poti sa iti faci o schita de la inceput, pana sa il scrii si sa raspunzi la diverse intrebari: care e motto-ul salonului, cum ajungi sa fii recunoscut in piata, cum va creste salonul financiar vorbind in primele sase luni, cui se adreseaza salonul, detalii de demografie, cum se aliniaza serviciile salonului cu piata, competitia, cine este, cum te diferentiezi tu de ea.
La final poti incheia sumarul executiv cu asteptarile financiare si prognoze, cat te va costa sa ai solanul, ce bani vei avea, ce profit, de ce are nevoie de finantare si ce tip de finantare va putea accesa.
Analiza si identificarea pietei tinta. Vezi ce public ar veni la salonul tau, ce servicii ar cauta, ce e la moda in domeniul in care vei activa, vezi ce obiceiuri de consum au clientii tai, de unde provin si cat de des ajung la salon. Poti sa afli multe informatii relevante cu ajutorul studiilor de piata sau instrumentelor din on-line, de pe retele de socializare. Trebuie sa stii foarte clar care e publicul tau tinta si ce poti face ca sa il atragi si sa il faci sa revina la tine dupa ce te-a descoperit.
Analiza competitiei. Scrie despre competitia directa, cine este, cum reuseste sa se descurce pe piata. Ce servicii are, ce preturi, ce produse are, ce fel ofera serviciile, ce miscari a facut in ultima perioada ca sa atraga clientii. Vezi ce face bine competitia si unde greseste, incearca sa vezi si cum gandeste si ce strategii a folosit, de ce clientii prefera salonul concurent si ce vor cauta la tine cand nu vor mai merge la competitie. Vezi si cat de rentabil este salonul concurent si cat de plina este nisa pe care vrei sa intri, cate saloane mai sunt in zona ta si ce fel de servicii au.
Descrierea afacerii. Ce servicii oferi, in ce esti specializat, in ce se specializeaza salonul, cum segmentezi serviciile pentru clientii tai, ce servicii vei avea si la ce sa se astepte clientii de la pachetele de servicii, ce tema vei alege pentru ambianta si interior, cum va fi salonul diferit. Despre toate vei scrie la descrierea salonului tau viitor.
Strategii de marketing, publicitate. Listezi salonul, afacerea on-line, te asiguri ca apare la cautari in zona ta, iti creezi un site si aplicatie de mobil eventual, gandesti mesaje pentru social media, creionezi campanii de publicitate, marketing, promovare, incerci sa ai relatii cu alte afaceri mici din zona de pe nisa ta, gandeste oferte, reduceri de inceput, ofera servicii de calitate si nu face rabat de la calitate niciodata.
Planul financiar. Incepe cu analiza financiara serioasa, cu analiza costurilor, tipurilor de costuri, cheltuieli pentru diverse produse ca sa poti asigura servicii de calitate, cheltuieli cu facturile la utilitati, gandeste si cat vei putea oferi reduceri, vezi si cat de multi oameni vei angaja ca sa iti poti desfasura activitatea asa cum trebuie. Scrie despre toate astea si gandeste-te si la finantari.