22 mai, 2022

Cum sa asiguri o administrare eficienta pentru un business?

Un business va functiona mai bine daca ai un management perfect.

O afacere odata lansata va avea nevoie in permanenta de o administrare cat mai eficienta si mai serioasa pentru a putea avea atat profitabilitatea dorita, cat si dezvoltarea pe care ai preconizat-o de la inceput. Dar un management eficient nu este atat de usor de pus in practica. Iti trebuie timp, rabdare, intuitie si poate si experienta ca sa poti avea o administrare cat mai buna a noii tale afaceri.

In teorie, managementul afacerii este destul de simplu. Respecti niste reguli de baza, ai grija ca toata lumea sa isi faca treaba cat mai bine si incerci sa ai rezultate cat mai bune la fiecare pas. In realitate e mai greu decat iti inchipui si va fi nevoie de ani buni si de experienta serioasa pentru a putea ajunge al rezultatul dorit, un managament eficient al afacerii. Ce e de facut pentru o eficienta cat mai mare si mai buna a administrarii afacerilor?

Comunicare eficienta. In orice afacere comunicarea este foarte importanta. Ai nevoie de o comunicare foarte buna daca vrei sa ai si rezultate la final. Mesajele care circula in cadrul afacerii si in afara ei trebuie sa fie coerente, consistente, comunicarea sa fie mereu supravegheata, sa fie directa, nemediata de terte parti. In business comunicarea e un proces in doua trepte. Discuti planurile, trasezi responsabilitati, ca toata lumea sa stie ce are de facut si sa inteleaga ce are de facut, te asiguri ca toata lumea intelege mesajul si are aceeasi perspectiva asupra planului si asupra implementarii.

Brainstorming oricand e nevoie. E foarte usor sa ai un brainstorming oricand doresti sa vii cu abordari fresh in afaceri. Toti angajatii isi vor spune ideile in jurul unei mese, intr-o sala de conferinte. Se pot face echipe, se poate lucra pe departamente, se pot respecta ierarhiile. Tot ce conteaza este sa ajungi sa ai mereu o lista de idei de la care sa pornesti si sa o gasesti pe cea mai buna cu ajutorul echipei tale de angajati. Toti cei implicati vorbesc liber, fara sa se teama de repercusiuni, isi sustin ideile si incearca sa o aduca la „lumina” pe cea mai potrivita pentru viitoarele proiecte. Un brainstorming poate sa fie realizat in orice moment al parcursului afacerii, poate sa fie la inceput de drum, cand ai o problema, cand vrei sa mergi in alta directie cu afacerea.

Mediu dinamic. E imperios necesar ca orice afacere sa se adapteze din mers la toate schimbarile, indiferent care ar fi ele. Un management eficient va incuraja aceasta adaptare si va sustine orice efort de modificare a parametrilor de functionare ca sa aiba loc dinamizarea mediului in care se lucreaza. Cei de la resurse umane vor trebui incurajati sa gaseasca mereu solutii pentru a aduce personal care asigura aceasta dinamica interna, dar si tehnologiile necesare incorporate in business pentru a fi posibila modificarea dorita.

Autoritate si responsabilitate. Un business nu va fi eficient daca nu exista autoritate si responsabilitate. Mereu trebuie sa tintim echilibrul dintre autoritate si responsabilitate in companie. Cei care au autoritate in domeniu in companie trebuie sa aiba si responsabilitati la pachet cu autoritatea in asa fel incat sa ai un management cat mai inteligent si bine construit pentru compania ta. Plus ca vei avea libertatea si increderea sa iei decizii si vei avea si angajati care isi fac treaba mai bine.

Planificare eficienta. Este foarte important sa ai cel putin trei planuri foarte bune ca sa poti apela la ele in caz ca altele nu functioneaza. Definirea unei strategii pentru business iti va asigura o planificare mai eficienta si mai rapida, cu rezultate bune de fiecare data. O planificare excelenta va duce la productivitate imbunatatita, la acuratete mai mare, la rezultate mai rapide. Apar si costuri reduse, o intelege mai buna a obiectivelor de indeplinit.

Lucrul in echipa, colaborarea in interiorul afacerii. Intr-o companie vei avea oameni cu o pregatire diferita, cu sarcini diferite, dar toata lumea trebuie sa lucreze impreuna, sa colaboreze pentru binele afacerii. Administrarea eficienta a afacerii inseamna si gasirea unui numitor comun in asa fel incat toata lumea sa poata sa colaboreze indiferent de sarcinile pe care le au de indeplinit. O comunicare buna intre angajati, gasirea unor scopuri si obiective comune, toate sunt utile atunci cand iti doresti lucrul in echipa si colaborarea.

Cei 4M ai afacerii. Oameni, materiale, bani si utilaje. Acesti sunt cei 4M ai oricarei afaceri, ep care se va baza orice afacere. Oamenii se refera la angajati si colaboratori, clienti, parteneri, materialele se refera la produse finite si cele care sunt necesare pentru finalizarea produselor, la servicii. Banii inseamna aici fondurile necesare, finantele alocate si gestionarea lor cat mai corecta printr-un management eficient, utilajele se refera in special la tehnologie. Trebuie sa ai mereu cele mai noi tehnologii la dispozitie si sa faci un upgrade oricand e nevoie de el.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.