Cum sa comunici cu investitorii pentru a obtine finantarile de care ai nevoie?

Comunicarea e importanta in afaceri. Fara comunicare nu ai cum sa te dezvolti, sa stabilesti o directie corecta de evolutie pentru business. Ea devine si mai importanta cand e vorba despre investitori. Comunicarea cu investitorii poate face diferenta intre o afacere care are o investitie importanta la inceput sau intr-un moment cheie al dezvoltarii ei si una care inca mai cauta investitori. 

Comunicarea cu investitorii nu este deloc simpla. Se deosebeste de comunicarea in afaceri prin personalizare, printr-un ton cu totul diferit, mai putin formal, printr-o abordare ceva mai lejera pentru a convinge investitorii ca afacerea respectiva este cea care merita finantarea, banii. E nevoie de repetitie, de ani de experienta ca sa ajungi sa stii sa comunici corect cu investitorii gasiti.

Un plan de afaceri nu va fi niciodata suficient pentru a putea discuta despre comunicarea cu investitorii. Intr-o comunicare reala si eficienta cu investitorii ar fi bine sa parcurgi urmatoarele etape pentru a ajunge rapid la rezultatul dorit, obtinerea finantarilor:

Demonstreaza ca iti cunosti competitorii. Daca le dovesti investitorilor ca ai facut inainte o cercetare de piata, stii care e competitia ta directa si indirecta, din start vei fi privit ca un profesionist care stie foarte bine ce are de facut si ce vrea si care e determinat sa execute ideile de la care porneste o afacere. Nu te limita doar la a arata ca iti cunosti competitia, demonstreaza investitorilor si discuta despre cum anume poti sa depasesti competitia cu produse, servicii de calitate.

Arata investitorilor si discuta despre modul in care acestia pot aduce plus valoare pentru dezvoltarea companiei. De la inceput investitorii trebuie sa stie de ce sunt importanti pentru afacerea ta, ei trebuie sa mai stie si unde te afli, in ce faza a dezvoltarii esti deja. Arata cum te vei dezvolta, ce planuri ai, unde se vor duce banii primiti de la investitori. In planul de afaceri prezentat investitorilor vei explica totul in detaliu.

Discuta despre nevoile pietei. Aici e despre clienti, despre piata, despre ce probleme au clientii si ce poti face tu sa le rezolvi cu ajutorul investitorilor care te vor ajuta. Vino cu date clare, cu o cercetare de piata, discuta despre nisa ta, despre marimea sa si expansiune, dezvoltarea. Dovedeste investitorilor ca iti cunosti bine piata si poti aprecia si tendintele acesteia in viitorul apropiat.

Prezentari clare, concise. Daca dai de investitori care nu prea sunt convinsi ca trebuie sa investeasca in afacerea ta ar fi bine sa vii cu prezentari clare, la obiect, cu date si detalii care pot atrage atentia. Investitorii nu prea au timp sa te asculte foarte mult timp, deci incearca sa rezumi orice fel de prezentari, trimite pe e-mail si planul de afaceri ca sa le oferi si mai multe detalii daca sunt interesati de afacerea ta.

Fii onest de la inceput. Fii autentic si onest de la inceput, nu incerca sa vii cu cifre care arata prea bine si sa incerci sa pacalesti investitorii. Ei au deja experienta suficient de mare ca sa te prinda rapid, stiu prea bine ce fel de trucuri ai putea folosi ca sa obtii banii de la ei. Daca nu ai raspunsul la intrebarile pe care ti le adreseaza investitorii recunoaste acest lucru si vei avea de castigat. Nu renunta la raspunsuri, spune investitorilor ca vei face o cercetare amanuntita si vei reveni cu raspunsuri clare. Important este sa stii totul despre afacerea ta si despre mediul de afaceri si sa dai raspunsuri pe loc, fara sa te afli in situatii neplacute.

Renunta la e-mail-uri date in loc de conversatii directe. Investitorii primesc sute, daca nu mii de e-mail-uri, pe multe nici macar nu le deschid. E important sa discuti fata in fata si sa ai de fiecare data cele mai bune abordari directe in asa fel incat la final sa ai investitorii de partea ta si sa le oferi totul pentru a primi totul. Investitorii vor aprecia mai mult o intalnire cu oamenii de afaceri care au nevoie de bani, decat un e-mail sec si doua sau trei atasamente aruncate in fuga.

Detaliaza valoarea produselor, serviciilor tale. Investitorii cauta afaceri, idei in care sa investeasca si care sa se dovedeasca oportunitati de neratat. In orice discutie cu investitorii ar trebui sa amintesti de oportunitate, de valoarea produselor si serviciilor tale pentru investitori, despre publicul tinta si depsre ce te diferentiaza pe piata. Valoarea produselor trebuie raportata la clienti si la ce faci pentru ei, ce probleme rezolvi si cat de repede.

Spune o poveste. Daca pentru a demonstra valoarea produselor ai nevoie de cifre si tabele, pentru a convinge investitorii sa iti ofere fondurile necesare va fi nevoie si de o poveste, poveste care sa fie sustinuta de datele puse la dispozitie. Investitorii trebuie sa simta o legatura cu produsele, serviciile pentru a putea fi dispusi sa ofere si banii necesari.

O astfel de poveste poate fi despre originea produselor, serviciilor oferite, despre ce ai facut pentru clienti si cum le-ai imbunatatit viata. Ideea e simpla: in poveste discuti despre problema, despre cum anume produsele si serviciile tale s-au transformat in solutia pentru respectiva problema.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.