Care sunt cele mai profitabile francize din lume la ora actuala?

Cele mai profitabile francize din lume sunt si cele mai populare si cele care pun clientul pe primul loc.
In fiecare tara avem o multime de francize, afaceri francizate care continua sa fie unele de succes chiar si in vremuri ceva mai dificile precum cele pe care le traim. Nu toate sunt profitabile si de succes, asta e sigur. Unele ajung la faliment mai repede decat iti inchipui, altele rezista si dupa zeci de ani de activitate si se reinventeaza mereu, ajung sa fie si mai atractive pentru clienti in timp. Cele mai profitabile francize din lume sunt cu siguranta francizele in care s-a investit si care reusesc sa atraga multi clienti cu strategii si tactici de marketing interesante, cu publicitate inteligenta…
Cum determini profitabilitatea unei francize? E simplu. Te uiti la evidenta contabila, la cifra de afaceri, la venituri si la profit, evident. Daca ai venituri mari, profit in crestere mereu, investitii facute in permanenta pentru a genera profit mai bun si venituri, vanzari mai mari anual stii ca ai in fata o afacere francizata profitabila. Cu aceste criterii in minte vei avea usor un top al celor mai profitabile francize din prezent, multe extrem de cunoscute, cu servicii si produse excelente.
Subway. Desi te astepti sa ai in lista celor mai profitabile francize doar lanturi de fast-food cu foarte multe sortimente disponibile, meniuri complexe si restaurante, afaceri uriase, Subway dovedeste ca se poate si altfel. Subway are cel mai mare lant de restaurante tip fast-food care serveste clientilor… sandvisuri. Inainte de pandemie, in 2019, Subway era franciza cu o crestere extrem de rapida, cu o retea de retail ce cuprindea peste 41.500 de locatii.
Cu operatiuni in peste 100 de tari, jumatate dintre locatiile sale se afla pe teritoriul SUA, Subway se mentine in topuri chiar si dupa o pandemie care a nimicit tot ce inseamna afacere cu restaurante, fast-food, orice. De altfel, Subway este cel mai mare lant de restaurante aflate sub un singur brand. In medie, veniturile anuale generate de o singura unitate Subway depasesc lejer 400.000 dolari, cu o scadere evidenta in pandemie, dar tot discutam despre cifre uriase comparabil cu veniturile altor afaceri asemanatoare, care nu sunt francizate insa.
Taco Bell. Toata lumea cunoaste franciza de succes Taco Bell. Ca sa iti deschizi un outlet Taco Bell ai nevoie de aproape doua milioane de dolari, investitie initiala destul de mare, si asta spune multe despre brandul din spatele francizei. Lantul de restaurante este recunoscut international pentru mancarea mexicana variata servita in fiecare zi, mereu proaspata, din cele mai bune ingrediente mexicane.
Aici poti manca tacos, burritos, nachos si te bucuri de o atmosfera tipica pentru Mexic. Veniturile generate anual depasesc 900 milioane de dolari, in interiorul lantului sunt peste 6.000 francize. Cei care detin brandul Taco Bell sunt Yum Brands, care mai au si KFC si Pizza Hut. E un business tip franciza de succes, e multa munca in spatele acestor cifre uriase, dar brandul a dovedit ca a rezistat chiar si atunci cand au fost vremuri mai dificile.
Ace Hardware. Alta franciza de succes este Ace Hardware. Cum iti dai seama din numele brandului, e vorba despre o afacere cu hardware, o cooperativa cu operatiuni in retail axata pe hardware. A fost fondata in 1924, compania s-a dezvoltat imediat si are cartiere generale in China, Panama, Emiratele Arabe Unite, plus 17 centre de distributie in SUA. Cu peste 5.200 de locatii, compania reuseste sa genereze anual venituri de peste 4 miliarde de dolari. Toate locatiile au de cam tot ce ai avea nevoie in materie de hardware, calitatea este excelenta de fiecare data, angajatii sunt suficient de bine pregatiti ca sa te ajute sa faci mereu alegerile corecte.
Hertz. Numele brandului acestei francize foarte populare s-ar putea sa nu iti spuna nimic. Insa Hertz are operatiuni in peste 150 de tari, Hertz Global Holdings Inc. Este una dintre cele mai mari companii globale cu activitate bazata pe inchirierea de masini.
Hertz are operatiuni pe aproape orice continent, este cea mai profitabila franciza din lume pe nisa sa, se bazeaza pe nu mai putin de 30.000 de angajati in toata lumea, portofoliul sau fiind estimat la peste 20 miliarde de dolari. Vanzarile anuale si veniturile anuale din inchirieri ajung si depasesc lejer suma de 8 miliarde de dolari, cu 40 milioane de apeluri si 30 de milioane de rezervari pe an.
KFC. Nu e nicio surpriza sa vezi pe lista celor mai profitabile francize si KFC. Are peste 15.000 locatii, KFC este o franciza extrem de profitabila, asta desi are concurenta puternica in materie de restaurante fast-food. Puiul prajit este „piesa de rezistenta” a KFC. Peste 12 milioane de clienti sunt serviti in fiecare zi intr-un KFC, acestia provenind din peste 100 de tari. Veniturile anuale sar bine de 6 miliarde de dolari. Peste 100 de milioane de oameni vad reclamele KFC cel putin o data pe saptamana, asa ca se justifica si popularitatea si succesul sau, incasarile uriase pe care le are in fiecare zi si in fiecare an.
The UPS Store. Franciza extrem de populara in strainatate se ocupa cu livrari retail si servicii postale, este operator servicii postale. Subsidiara a United Parcel Service, Inc., UPS Store are peste 5.000 de locatii independente in Canada si SUA. Locatiile francizei ofera servicii business birourilor si afacerilor mici si afacerilor corporate, consumatorilor corporate. Serviciile postale si livrarile sunt oferite in special centrelor comerciale si complexelor comerciale. E o franciza care va continua sa functioneze si sa ramana profitabila atat timp cat livrarile vor fi la baza functionarii multor afaceri.
McDonalds. Am lasat la final o franciza la care te asteptai sa fie in toate topurile francizelor profitabile, mereu pe primul loc. E vorba, evident, despre McDonalds. Este la ora actuala cea mai mare si cea mai de succes franciza din lume. Are venituri de peste 80 de miliarde anual, continua sa creasca si sa se dezvolte an de an, asta desi e concurenta foarte mare pe nisa restaurantelor si lanturilor de restaurante, locatii fast-food.
Cu peste 30.000 de unitati, restaurante in toata lumea, McDonalds a reusit sa castige mai mult de 20-30 de miliarde de dolari din 2005. Franciza e mai mare si mai profitabila decat KFC si Burger King la un loc. Cu toate ca nu ofera cele mai sanatoase meniuri si esti constient ca e vorba tot de fast-food brandul si calitatea produselor oferite te vor atrage ca un magnet odata ce te afli in preajma unitatilor francizei.