Campanii de marketing in afaceri din care ai cu siguranta ce invata

Campaniile de marketing in afaceri sunt cele mai bune exemple de bune practici si de creativitate.

La un moment dat, Al Ries spunea in felul urmator: “Marketingul nu e o lupta de produse, e o lupta a perceptiilor”. Campaniile de marketing de succes care mai reusesc sa schimbe si perceptia oamenilor din publicul tinta sunt o raritate. Dar ele exista si trebuie sa le vedem si sa le gasim ca sa intelegem cat de important e marketingul in afaceri si pentru branduri.

Comportamentul de consum si modul in care gandeste consumatorul de astazi i-au determinat pe cei din marketing sa isi regandeasca strategiile si sa se bazeze mai mult pe idei foarte bine documentate si testate si pe storytelling. Sunt multe canale pe care le poti folosi ca sa transmiti un mesaj, o idee in prezent, dar fiecare in parte implica o anume finete in abordare.

Lupta pentru captarea atentiei consumatorului si pentru banii sai e una apriga astazi, asa ca marketingul in afaceri, daca se vrea a fi de succes, trebuie sa faca mult mai mult decat era obisnuit in trecut. Iata cele mai tari idei de campanii de marketing in afaceri recente care ne demonstreaza ca putina imaginatie si abordarile serioase, bazate pe date concrete, chiar au efectul asteptat in randul publicului tinta.

Dove-video marketing „Selfie inversat”. S-a constatat recent ca peste 80% din fetele de pana in 13 ani au tendinta sa denatureze, sa deformeze modul in care arata on-line. In social media ai tendinta sa iti compari viata ta, asa cum e ea, cu a altora si sa incerci sa fii si tu cat mai aproape de perfectiune pe retelele de socializare. Asta e o realitate destul de dura, dar e realitatea pe care o vedem zi de zi si trebuie sa o acceptam. De multe ori se folosesc filtre speciale on-line doar ca sa arati mai bine si sa fii si tu in randul lumii. In privat, tinerii din ziua de astazi incearca sa sa vada ce pot face pentru a arata mai ceva ca idolii lor sau la fel de bine ca x si y.

Asa ca Dove a fost de parere ca e nevoie de o discutie despre acest fenomen si de o constientizare a fenomenului. Chiar si fara a promova produsele, Dove a reusit sa aduca in prim-plan aceasta problema printr-o campanie de marketing si de publicitate excelenta.

In reclamele Dove pornite de la ideea de „Selfie inversat” urmarim o fata care se pregateste de un selfie si si-l face. Dupa care se apuca de editat fotografiile, le incarca pe retele de socializare. Pana aici nimic neobisnuit, numai ca totul este in sens invers… Si se termina cu fotografia simpla a unei fete, fara niciun fel de editare.

Sloganul de la final e genial: „Presiunea social media afecteaza stima de sine a fetelor noastre”. Tot mai multa lume cauta autenticitatea si incluziunea, multe companii mari anunta deja ca nu mai lucreaza alaturi de influenceri care editeaza cat pot de mult ca arate cat mai bine. Dar filtrele din social media devin si mai comune si mai simplu de aplicat, asa ca fotografia needitata este ca o gura de aer mereu. Si Dove pune punctul pe i foarte bine in campanie de marketing gandita extrem de inteligent.

Duolingo si strategia de marketing aplicata pe TikTok/social media. Daca nu ai auzit deja de Duolingo trebuie sa stii ca e o aplicatie si un site foarte populare de invatare a limbilor straine in ritmul tau. In februarie 2022 Duolingo avea deja aproape 3 milioane de urmaritori pe TikTok, asta dupa ce in septembrie 2021 avea de abia 50.000 de urmaritori. Toate postarile echipei din spatele Duolingo au milioane de Like-uri deja. Mascota, bufnita verde, a inceput sa fie obsedata de Dua Lipa😊. Filmuletele postate nu au legatura neaparat cu aplicatia si cu ce ofera ea, dar atrag si sunt foarte bine targetate.

De altfel, continutul de marketing in afaceri de succes nu trebui neaparat sa promoveze produsele la modul explicit; stimularea interesului pentru produse, servicii, branduri e esentiala aici. Scopul campaniei este sa distreze utilizatorii interesati de Duolingo, nu sa vanda vreun produs, si e fix ce vor utilizatorii TikTok. Creativitatea si umorul sunt foarte valoroase pe TikTok si pot aduce venituri foarte bune din vizualizarile facute de toate videoclipurile postate.

Comunitatea din jurul Duolingo a reactionat imediat si au aparut filmulete ca raspuns la campania de marketing si de promovare pana la urma de pe TikTok si aplicatia sau site-ul au ajuns sa fie si mai accesate si mai folosite intre timp.

CPB London si campania „Imagine”. Daca ar fi sa definim cu un singur cuvant aceasta campanie acesta ar fi perfectiune. In 2022 Ziua Internationala a Femeii a avut ca slogan „Rupe prejudecata”, cu alte cuvinte sa terminam cu prejudecatile si cu partinirea. CPB London a facut fix lucrul asta. Dupa ce a aflat dintr-un studiu ca aproape 40% din copiii din clasele primare tot cred ca mamicile trebuie sa fie la cratita si cu fratiorii in brate CPB London s-a decis sa treaca la actiune.

A lansat o campanie de marketing inteligenta prin care invita publicul sau tinta sa isi imagineze o lume in care genul nu aduce niciun fel de diferenta in privinta la ce esti si ce vrei sa faci. Au fost folosite doar postere cu texte precum „imagineaza-ti pe cineva care se afla intr-o sedinta a consiliului de administratie” sau „imagineaza-ti o sora medicala”. Sub fiecare text de acest fel era si o intrebare: „este un barbat?” sau „este o femeie?”. A fost lansata pe piata si o carte de colorat pentru copii care aduce in atentie discutia foarte importanta despre rolul genurilor in societatea moderna.

Toata lumea are prejudecati inconstiente pana la urma. Singurul mod de a le schimba si a le aduce la lumina este sa discuti despre ele si sa incepi sa iti pui intrebari. Din Generatia Alpha, fetitele cu varste intre 12-15 ani, cam 50 de procente, cred ca pot face fata oricarui job pe care si-l doresc. Dar mai avem 50 de procente care trebuie sa invete ca pot face tot ce vor chiar daca sunt femei in devenire si nu sunt barbati…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.