Gasirea inspiratiei pentru ideile de marketing ale afacerii tale. Cele mai bune surse de inspiratie
Eforturile de marketing se orienteaza de multe ori in directia gresita. Vrei neaparat sa ai succes si sa ai venituri foarte bune pe termen scurt si mediu si pierzi din vedere esenta marketingului: ideile bune si implementarea lor corecta. Ideile bune care iti paveaza calea spre succes sunt de altfel si cele care iti vor aduce o multime de satisfactii, dar ca sa ajungi la ele ai nevoie de surse de inspiratie si de o strategie foarte buna pentru a le putea scoate la suprafata si implementa mai tarziu.
Inspiratia in marketing se refera mai degraba la acea scanteie creativa, la idei inovative, la motivare si la strategii de marketing si campanii, initiative care pornesc de la ele in mod natural. Si mai e un detaliu important cand discutam despre inspiratia in marketing: conexiunea cu audienta la un nivel mai profund. Totul e despre intelegerea nevoilor, despre intelegerea aspiratiilor, problemelor clientilor si crearea de mesaje si de campanii la care sa rezoneze clientii la nivel emotional.
De la experiente personale la observatii, cercetare sau brainstorming, orice ar putea ajuta in gasirea ideilor inspirate si creative de marketing. Inspiratia in marketing duce la solutii noi, fresh, abordari fresh pentru depasirea obstacolelor si obtinerea de rezultate mai bune pe termen lung. Si tot inspiratia te indeamna la riscuri calculate, abordarile traditionale din marketing sunt date uitarii, tinta fiind captarea atentiei clientilor si dezvoltarea afacerii intr-un final.
Care ar fi principalele surse de inspiratie pentru idei de marketing de succes?
Brainstorming. O sesiune de brainstorming este poate calea cea mai simpla spre idei inspirate de marketing si idei creative. E de preferat sa ai cat mai multe departamente implicate si cat mai multi oameni, sa discutati despre fiecare idee, sa nu existe cenzura sau idei care nu sunt acceptate, toata lumea sa fie deschisa la dialog si sa se puna pe masa toate ideile care ar putea ajuta compania in eforturile de a ajunge cat mai sus in mintea consumatorilor, clientilor. Cele mai bune idei de marketing, creative, pentru afacere vor veni de unde te astepti mai putin, de la angajatii la care nu te-ai fi asteptat sa le aiba. Totul este sa existe cat mai multe idei si sa fie notate, sa fie documentata sesiunea de brainstorming ca sa poti reveni la ea ori de cate ori e nevoie.
Discutii cu personalul care interactioneaza direct cu fiecare client. Discutiile cu oamenii din „linia intai” a afacerii tale, cei care se ocupa de vanzari, asistentii, receptionistii poate. Ei stiu totul despre clienti, primesc intrebari, au raspunsuri, ei stiu cum sa situatia in teren, in realitate. Daca vrei idei de marketing fresh si abordari creative pentru urmatoarea campanie de marketing vei apela direct la ei, dupa ce ai trecut de brainstorming. Doar asa esti sigur ca ajungi sa fii cat mai aproape de client si de nevoile sale si ai de fiecare data un feedback real, de care ai mare nevoie cand iti construiesti urmatoarea strategie de marketing. Noteaza toate ideile, compara cu tot ce ai obtinut in urma unui brainstorming si vei reusi sa iti definesti mai bine incercarile de a avea idei creative de marketing si unele foarte inspirate.
Experimentare. Sa nu iti fie frica de experimentare si de esec. Strategiile de marketing pentru companii se pot testa acum foarte usor prin intermediul tehnologiilor de ultima generatie. Campaniile de marketing inovative pornesc de la idei creative si inspirate pe care le vei gasi mult mai usor prin experimentare. Experimentarea in marketing inseamna testarea unor tehnici si instrumente, strategii, generarea de rezultate, de scenarii si teste in lumea reala, pe anumite grupuri, esantioane in asa fel incat cat ai o idee de marketing si o pui in practica rezultatele sa fie unele perfecte de fiecare data.
Contactul cu lumea din afara biroului. E un aspect foarte important daca vrei campanii de marketing cu rezultate foarte bune si idei creative. Lasa computerul si sedintele interminabile pentru un moment si incearca sa te relaxezi, sa mergi in teren, sa vezi ce se intampla cu angajatii tai si in afara sedintelor si ordinelor. Asculta, invata de la ei, vezi ce nevoi au clientii si ce ai putea sa faci ca sa ii ajuti. Ideile creative si inspirate de marketing vin mult mai simplu atunci cand ajungi sa iti cunosti oamenii si esti mai relaxat.
Cercetare. Studiaza cat poti de bine si de mult publicul tinta. Vezi ce probleme au, ce asteptari au, ce comportamente de consum au. Foloseste intrumentele SEO moderne ca sa vezi si ce cuvinte cheie folosesc in cautarile pe motoarele de cautare. Totul este despre intelegerea arhetipurilor de marketing. Creativitatea vine si din consistenta in raport cu tot ce inseamna brandul, si aceasta consistenta va putea fi mentinuta doar daca exista cercetare facuta ca la carte si o intelegere mai buna a comportamentului clientului final. Citeste, urmareste videoclipuri ale specialistilor, expertilor, asculta podcasturi, vezi care sunt tendintele actuale si ce alte idei au ajuns sa fie implementate deja in piata.
Calatorii. Experimentezi alte culturi, vezi alte idei implementate, poti face schimburi de experienta cu alte companii din tari total diferite sau asemanatoare ca sa iti dai seama cum functioneaza lucrurile si acolo. Pe langa faptul ca vei incheia parteneriate importante poti avea idei de marketing creative si inspirate in urma discutiilor si experientelor traite acolo. Mergi in cat mai multe calatorii in interes de afaceri, cauta sa iti notezi tot ce vezi si iti place, s-ar potrivi implementat si in afacerea ta, dupa care organizeaza o sedinta de brainstorming si ideile creative de marketing vor fi dintr-odata mai interesante si mai usor de implementat.
Social media. E foarte important sa te indrepti si spre social media si sa intelegi dinamica din spatele sau, importanta ei pentru afacere si pentru marketing. Campaniile din social media iti vor aduce vizibilitate mai buna pentru brand, vor atrage atentia celor care sunt cu adevarat interesati de afacerea ta, ajungi la o audienta mai mare, influentezi usor deciziile de cumparare.
Poti sa creezi continut de calitate tip how-to pe YouTube, de exemplu, poti testa idei, produse, servicii si vedea reactii pe alte platforme de tipul TikTok, Instagram, X sau foarte bine poti sa fii mai aproape ce clienti si sa interactionezi direct cu ei pe canalele oficiale de pe toate platformele importante de socializare. Si tot de pe aceste platforme iti poti lua idei de marketing, pe care sa le testezi ulterior, vezi si ce face concurenta directa si indirecta si iti adaptezi ideile in functie de tot ce au reusit sau nu cei din industrie care sunt mai vechi decat tine.