Strategii de marketing in afaceri mai putin “ortodoxe” pentru o promovare eficienta

Strategiile de business marketing cele mai bune, cu rezultate excelente, sunt cele de gherila marketing

Cand te gandesti la promovare in on-line te gandesti de cele mai multe ori la strategii clasice si la campanii de marketing obisnuite, cele la care oricum se asteapta toata lumea. Dar daca vrei sa fii eficient si sa iti faci cunoscuta afacerea rapid si fara mari batai de cap apelezi la strategii de marketing mai putin “ortodoxe” cu rezultate rapide si efort aproape zero din partea ta.

Prin strategii de marketing in afaceri “mai putin ortodoxe” intelegem, desigur, acele strategii de “marketing de gherila” care au ca scop sa accelereze drumul de la brand la client, de la produs necunoscut la un produs pe care il stie toata lumea si, cel mai important, despre care se discuta in on-line. Foarte multe astfel de strategii se folosesc deja si poate le-ai descoperit si le-ai vazut in multe locuri din mediul virtual. Daca nu activezi in marketingul digital nu ai de unde sa le cunosti si poti sa “treci” pe langa ele fara sa iti dai seama de ce potential ar avea chiar si pentru afacerea ta. Iata care ar fi cele mai bune pentru promovare profesionista in on-line si pentru imbunatatirea vizibilitatii brandului si a vanzarilor.

Review-uri pentru afaceri locale. Poti sa lasi review-uri pentru alte afaceri din zona ta pornind de la profilul tau de pe social media. Asa demonstrezi ca in spatele afacerii se afla si o persoana si publicul tau tinta va avea mai mare incredere in tine. Trebuie doar sa intrebi afacerile locale daca au nevoie de review-uri de la compania ta si cam atat. Nu te costa nimic, nu pierzi timp mult si ai si expunere si un plus la capitolul imagine. Cauta si comunitatile din jurul brandurilor locale si incearca sa fii acolo, ai grija sa ai si logo-ul de la afacere in toate postarile, review-urile tale ca sa ai o asociere cat mai eficienta intre vocea brandului tau si toate valorile si brandul ca atare.

Organizeaza concursuri pentru clientii implicati, fideli. Recompenseaza oamenii care iti distribuie postarile despre concursuri, care dau Like, care urmaresc conturile de pe retelele de socializare, care adauga un tag. Si cei care recomanda brandul unui alt prieten trebuie recompensati cu fel de fel de lucruri gratuite, oferte. Poti sa ai reduceri, cupoane, beneficii in plus pentru cei care te ajuta sa te promovezi fara efort si in on-line, sa ai vizibilitate mai buna si vanzari excelente. Articolele promotionale de calitate sunt o alegere la fel de buna pentru orice fel de giveaway.

Gandeste ghiduri pentru cadouri. Ai vazut deja postari de felul asta cand vin sarbatorile, cand e vorba de o zi speciala. Ai grija sa vii cu ghiduri originale pentru clientii tai si sa fii inclus si in oferte locale. Cresc vanzarile, clientii au impresia ca au acces la ceva la care nu au acces si altii. Si daca le creezi tu, si daca faci parte din ele tot e bine, poti ajunge sa iti cresti rapid expunerea pentru produse si servicii.

Daca nu ai ce sa oferi la nivel de produse poti sugera cupoane cadou de reduceri, pachete de servicii speciale ca parte din ghid-asa atragi trafic mai mult pe site, organic, cresc iar vanzarile, afla mai multa lume despre tine si despre ce oferi.

Videoclipuri din campanii de marketing on-line. Videoclipurile vor fi urmarite, ajungi foarte usor la publicul tau, vizibilitatea brandului e mai buna, le arati celor interesati ce produse si servicii ai deja pe piata. Clientii pot „digera” informatiile din videoclipuri mai usor, videoclipurile se pot distribui usor si rapid. Cel mai bun tip de videoclipuri ramane cel explicativ sau educativ, ajungi la audienta ta rapid, eficient, fara prea mari batai de cap si fara costuri mari pentru campania de marketing.

Videoclipuri de tipul How-to. Cand clientii tai au nevoie de produsele si de serviciile tale vor merge pe YouTube ca sa caute materiale explicative, detaliate despre ele. Gandeste tutoriale de tip How-To plecand de la produsele si serviciile tale, toate videoclipurile trebuie sa fie interesante si sa ofere informatii valoroase. Clientul descopera prin intermediul videoclipurilor cat de multe poate face cu produsele si serviciile tale si va fi tentat sa cumpere de la tine si sa revina ori de cate ori are nevoie de ceva ce tu, compania, poti sa ii oferi imediat.

„Bariere” virtuale la nivel de zona geografica sau locatii digitale. E vorba despre conceptul de geofencing, foarte popular in marketingul modern pentru afaceri. Poti sa te promovezi intr-o anumita zona, intr-o locatie digitala cu ajutorul GPS-ului sau RFID-ului. Cum toata lumea foloseste dispozitive mobile complexe e foarte usor sa te folosesti de acest concept ca sa ajungi mai rapid la clientii care ar fi interesati de produsele tale.

Cand telefonul clientului intra in zona in care tu te promovezi automat va primi si mesaje promotionale de la tine. Daca oferi reduceri si ai promotii pentru clientii dintr-o anumita zona, geofencing-ul chiar e eficient si te ajuta enorm. Creste expunerea brandului si cresc si vanzarile exponential.

Parteneriatele cu alte afaceri. Da, suna destul de ciudat sa faci asa ceva, mai ales daca discutam si despre concurenta. Nu oferi aceleasi produse si servicii, dar „impartasesti” clientii. Ai un restaurant? Te gandesti la parteneriate cu produatorii de vin, de bere, de legume proaspete. Oferi cupoane si reduceri celor care cumpara si bere si vin la mancarea comandata, adaugi reduceri care ti se recomanda afacerea unui prieten care vine la tine si face consumatie.

Sau poate ai o afacere in amenajari de tot felul. Ai parteneriate cu firmele care vand tot ce ai nevoie pentru gradini si oferi reduceri clientilor care cumpara plante, orice au nevoie de la partenerii tai. Atentie la un aspect: alegi parteneriate cu firme care nu sunt competitori directi si doar asa poti creste vizibilitatea brandului si te poti astepta la vanzari mult mai bune.

Intra in grupurile de pe Facebook. Cauti utilizatori si posibili clienti care sunt interesati de industria in care activezi, de domeniul tau si de produsele tale. Oferi in grupuri sugestii si sfaturi, esti recunoscut ca o autoritate in industrie si ai recomandari pentru afacere de la membrii grupului. Cauta sa atragi utilizatori pe site-ul afacerii tale, sa le oferi reduceri si sa le prezinti oferta existenta. Vino cu actualizari despre orice fel de promotii on-line, noutati, lansari de produse exclusive, orice fel de giveaway interesant si vei avea doar de castigat pe toate planurile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.