Cele mai neasteptate idei de marketing pentru un startup la inceput de drum

La inceput de drum ai nevoie de cati mai multi oameni care sa stie de afacerea ta, asa ca marketingul iti vine in ajutor.

Un startup este o idee de afacere foarte buna mai ales daca ai si ceva bani la inceput si poti investi intr-o idee foarte buna pe care vrei sa o pui in practica de ceva vreme. Doar primele luni va trebui sa iti faci o baza de clienti pentru a avea venituri cat mai bune si profit suficient pentru un inceput in business cat mai promitator. O campanie de marketing neasteptata si strategiile de marketing inedite ar putea sa te ajute sa ramai in topul preferintelor clientilor tai.

Cu cat o idee de marketing este mai neasteptata, cu atat vei avea si mai mare succes si vei ajunge sa ai o baza de clienti mai mare. Dar pana sa obtii o astfel de idee de marketing ai de asteptat mai ales daca nu ai experienta. Ca sa nu pierzi timp prea mult inca de la inceput ai putea sa iei in considerare urmatoarele strategii de marketing inedite pentru startup.

Programul de „referral”, recomandari. Strategia de marketing este foarte simplu, permiti clientilor sa iti promoveze afacerea sau produsul. In general, clientii vor avea incredere in recomandari mai mult decat in publicitatea obisnuita, in reclame aparute pe la televizor, la radio. Ideea este ca trebuie sa ai niste clienti care sa impartaseasca informatii relevante despre serviciile si produsele tale in asa fel incat cat mai multa lume sa stie de tine si de startup. Trebuie sa construiesti programul de recomandari sau referral de la zero, personalizat, pentru tipul tau de afacere. Gandeste modul de promovare si tehnicile de marketing pe care sa le poti implementa cat mai usor ca sa atragi rapid clientii doriti.

Transforma produsele tale intr-o provocare. Ai nevoie de videoclipuri virale care sa explice clar ce e cu produsul, care sa ii determine pe clienti sa cumpere de al tine. Afla care sunt nevoile clientilor, ce cauta ei, ce probleme ar putea rezolva produsul tau, transforma rapid produsul intr-o provocare pentru clienti si construieste toata campania de marketing viral in jurul sau. Incearca sa ii determini pe clienti sa rezolve problema cu ajutorul produsului si asa vei avea mereu clienti care revin la tine cand apare problema si produsul e de ajutor imediat.

Un beta exclusiv. Ofera clientilor si versiuni beta pentru servicii si produse cand ai un startup la inceput de drum, ai nevoie de exclusivitate in privinta produselor. Determina ce anume cauta clientii tai sau cei posibili la un produs pe care il ai si incearca sa le oferi acele caracteristici cat mai devreme spre testare. Asa nu vei cheltui foarte mult din bugetul de promovare si de marketing, ai timp sa iti dezvolti produsele si serviciile si stii ca toti clientii tai se vor bucura de cele mai bune experiente de vreme ce ai testat deja produsele si stii cum merg.

Participarea la targuri comerciale. Nu iti fie frica sa mergi si in off-line cu produsele si cu serviciile tale. Participa la astfel de targuri, expune produse si servicii, discuta despre ele, vorbeste si cu influenceri si cu alte companii care te pot ajuta sa te promovezi cat mai eficient cand ai un startup. Promovarea off-line se poate dovedi mult mai eficienta decat cea on-line de multe ori, ajungi la mai multi clienti si ai de fiecare data o multime de variante de promovare pe care in on-line nu prea le poti pune in practica.

Mai ales daca ai un startup incearca sa nu te bazezi doar pe promovarea mai simpla din on-line si sa testezi si tehnici si strategii de marketing cat mai neasteptate si creative in off-line, chiar si la targurile comerciale. Lasa clientii sa testeze, permite clientilor sa interactioneze cu tine si cu echipa din startup si fii pregatit sa ai vanzari mai bune pe viitor😊.

Contacteaza autorii postarilor de pe forumuri. E foarte simplu sa gasesti postari pe forumuri si sa postezi si tu despre produsele si serviciile tale, care sunt de mare ajutor atunci cand clientii tai au nevoie de ele. Dar nu e suficient daca vrei sa ai un marketing inteligent. Trebuie sa mergi mai departe si sa contactezi autorii postarilor, sa le vorbesti deschis despre ce faci, ce produse si servicii oferi in asa fel incat autorii sa discute despre tine si despre afacerea ta.

Comunitatile specifice pentru produsele si serviciile tale. Intai afla cum ar arata produsul ideal pentru clientii tai, dupa care incearca sa ajungi la o comunitate in care sunt membri si unde se discuta despre lucruri ce au legatura cu produsele si serviciile tale. Cu cat esti mai specific si targetezi mai bine comunitatile unde introdusi produsele si serviciile tale, cu atat vei avea si campanii de marketing mai eficient pentru startup. E de preferat sa intri in comunitati mari on-line cu produsele tale si sa fii mereu activ, sa discuti si sa aduci discutiile catre produsele si serviciile pe care le vinzi.

Devino cel mai infocat utilizator al produselor tale. E important pentru clientii tai sa interactionezi cu ei inca de cand lansezi un startup si produse si servicii. Dar nu e suficient. Testeaza chiar tu produsele si serviciile pe care le vei vinde, raspunde la multe intrebari la inceput, stabileste deja ce asteptari vor avea clientii de la tine, ce calitate trebuie sa aiba continutul. Nu te opri din testat nici cand merge bine pentru ca vei pierde asa din clienti.

Converteste utilizatorii unui produs competitiv. Gaseste utilizatorii care folosesc un produs similar de la competitie si incearca sa ii aduci spre produsul tau. Gandeste campanii de e-mail pentru strategiile de marketing „secrete” in asa fel incat sa ai clienti noi mereu si sa preiei din clientii concurentei. Doar asa te asiguri ca afacerea startup pe care ai pornit-o va functiona foarte bine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.