Viitorul marketingului in afaceri. Tendintele cele mai importante

Viitorul marketingului in afaceri este usor de intuit

Marketingul in afaceri a cunoscut o evolutie interesanta in ultimii ani. De la un marketing bazat pe strategii si tehnici generale, care isi propuneau sa atraga clienti si sa ajute compania sa ajunga la clienti mai repede, s-a trecut la modalitati inedite de a interactiona cu fiecare client in parte si la personalizari pentru a fi cat mai aproape de clientul final in toate modurile posibile. Tehnologia este la loc de cinste in strategiile si campaniile de marketing in afaceri, ne bazam pe ea din ce in ce mai mult si avem de fiecare data cele mai bune rezultate pe masura ce o integram si o intelegem mai bine in activitatea de marketing. Viitorul marketingului in afaceri se contureaza deja si e unul care promite, mai ales ca schimbarile vizibile din marketingul pentru afaceri sunt deja o constanta.

Cand se discuta despre viitorul marketingului in afaceri sunt doua elemente importante in jurul carora se vor „invarti” toate campaniile si strategiile de marketing: clientul si satisfactia lui si tehnologia implementata cat mai creativ pentru rezultate excelente. Atat timp cat se va intelege clientul si se vor intelege nevoile sale mult mai bine si atat timp cat tehnologia nu va ramane neintegrata in campaniile de marketing in afaceri viitorul va fi cu siguranta unul roz. Ce e de facut pentru un viitor in marketingul in afaceri fara obstacole si probleme?

Marketingul conversational. Oriunde am fi avem cu noi telefonul smart sau telefoanele smart. Asa ca oamenii din marketing pot sa ne gaseasca foarte usor pe telefon. Se vor folosi si mai mult mesajele trimise pe telefoane, aplicatiile pentru mobil dedicate. Marketingul conversational va fi cu atat mai important cu cat el prioritizeaza conversatiile fata in fata cu fiecare client in parte pentru personalizarea interactiunilor cu baza de clienti.

Live Chat-ul, chatbotii asistati de oameni, conexiunea om-om va fi si mai importanta in viitorul marketingului conversational. Ca sa implementezi rapid marketingul conversational si la nivelul afacerii tale poti lua drept exemplu programele de loialitate si comunicarea lor, newslettere, si astfel vezi cum reactioneaza clientii. Daca ai succes in aceste scenarii poti sa mergi mai departe cu alte canale, inclusiv cu social media si tot ce inseamna ea.

Optimizarea pentru social media va fi esentiala. Daca oamenii din baza ta de clienti nu stau pe telefoane ii vei gasi cu siguranta in social media. Modalitatea in care oamenii cauta „organic” s-a schimbat, asa ca echipa de marketing a afacerii tale ar trebui sa inceapa sa optimizeze continutul pentru social media in viitor mult mai bine decat o facea. Optimizarea pentru motoarele de cautare a continutului postat chiar si pe retele de socializare va fi foarte importanta.

Retelele de socializare ofera departamentelor de marketing acces la informatii in timp real, rezultate si comunitatile se construiesc mai usor prin intermediul lor. Clientii isi vor dori de la afacerea ta mai multe interactiuni in social media, conexiuni personale cu brandul tau. Social media va fi la baza culturii organizationale a afacerilor din viitor, deci si marketingul in afaceri trebuie sa se gandeasca mai bine la social media si la ce se intampla acolo.

SEO ar trebui sa ajute oamenii din marketing sa ajunga mai rapid la oameni, sa aiba continut pe care oamenii il vor gasi foarte rapid, insa SEO nu poate ajuta la construirea comunitatilor. Doar investitiile in social media si timpul mai mult alocat strategiilor care vizeaza social media pot duce la construirea unor comunitati puternice in jurul brandului.

Conexiunile emotionale, in prim-plan. Oriunde te afli in social media sau in afara ei vei avea mereu reclame care iti intrerup experienta perfecta. Clientii de astazi vor mai multe experiente personalizate si aceasta tendinta se va pastra pe viitor, conexiunile emotionale cu brandul vor fi extrem de importante. Cand exista conexiuni emotionale client-brand puternice vei vedea si rezultate mult mai rapid. Empatia este importanta pentru viitorul marketingului in afaceri bazat pe retele de socializare sau pe orice forma de promovare la indemana. Clientii se vor plange mereu in social media si vor astepta solutii si raspunsuri, o conexiune emotionala directa cu brandul favorit.

Construirea increderii si pastrarea ei, venite din partea clientilor, va fi o etapa importanta pentru viitorul marketingului in afaceri. Increderea inseamna si existenta transparentei, ai nevoie de dialog deschis cu fiecare client in parte despre schimbari si trebuie sa respecti valorile brandului tau. Increderea primita din partea clientilor presupune si constanta in privinta comunicarii pe diverse canale, tot continutul si toate campaniile trebuie sa fie perfect aliniate cu valorile brandului.

Experiente hibrid in marketingul in afaceri. Inca din pandemie, din 2020 incoace, experienta si munca hibrid au fost la ordinea zilei. Experientele viitoare trebuie sa ramane consistente si autentice indiferent de tipul clientilor. Viitorul e al experientelor on-line si offline combinate, oamenii din marketing trebuie sa se obisnuiaca foarte bine cu acest lucru. Dar trebuie sa fii sigur ca ai acces si la date digitale din experientele off-line.

Brandurile nu se afla doar in competitie cu alte branduri, ele se afla intr-o competitie nevazuta cu ele insele. Daca majoritatea clientilor din baza de clienti a unui brand se bucura prea mult de experientele on-line si experientele fata in fata sunt date uitarii, inconsistenta ce apare poate afecta negativ perceptiile asupra brandului. Dar daca oamenii vor putea cauta un produs pe un site oficial, vor putea gasi produsul in locatiile fizice si il vor cumpara in ziua respectiva din magazinele fizice, conexiunea cu brandul va fi si mai puternica pentru ca va exista o senzatie de proprietate asupra experientelor lor.

Web3 si marketingul in afaceri. Oamenii din marketing vor invata tot mai multe despre Web3 si despre particularitatile sale, il vor intrega in strategiile viitoare, se va discuta si despre NFT-uri. NFT-urile pot deschise usa catre Web3 pentru publicul larg. Oamenii care detin deja NFT-uri pot construi comunitati sudate in jurul lor si daca brandurile vor sustine aceste grupuri in timp pot sa castige la capitolul loialitate fata de brand si pot avea strategii Web3 mult mai bune.

Cu toate astea Web3 si metaversul nu prea sunt zone in care echipele de marketing se concentreaza in prezent, ceea ce inseamna ca pe viitor accentul va fi mai degraba pe ele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.