Cum iti poti dezvolta o afacere de succes in doar cativa pasi simpli?

Dezvoltarea afacerii este urmarea fireasca a unui plan de afaceri bun si a analizelor constante.

Sa infiintezi o firma nu e greu deloc. Sa o mentii pe linia de plutire si sa ai profit, sa o dezvolti in directia dorita e o adevarata provocare, din pacate. Dezvoltarea unei afaceri nu se reduce doar la gasirea unei directii corecte de parcurs, ci si la investitii, la refolosirea profitului pentru a dezvolta departamente, sectoare ale activitatii etc. Important este sa stii ce ai de facut si cum sa faci in asa fel incat dezvoltarea afacerii sa fie una cat mai simpla si mai eficienta.

Cine spune ca o afacere care se mentine la un anumit nivel e afacere de succes nu are prea multe cunostinte in domeniul economic si financiar, in business. Ca sa poti spune ca o afacere e de succes trebuie sa vezi neparat evolutie si dezvoltare. Dezvoltarea e o chestiune de luni, de ani, implica efort si foarte multe ore petrecute analizand si testand fel de fel de strategii si scenarii. Nu stii ce ai de facut ca sa ai o afacere care se dezvolta mereu si la un moment dat va ajunge la nivelul dorit, la profitabilitatea dorita? Iata cativa pasi importanti spre o dezvoltare rapida si sigura pe termen mediu si scurt.

Cunoaste-ti competitia. Nu e suficient doar sa stii care e competitia, numele competitorilor tai directi. Trebuie sa fii in stare sa evaluezi ce ofera ea ca sa stii cum te poti diferentia si ce poti aduce nou pe nisa ta, pe piata. Nu te raporta mereu doar la competitie si nu incerca sa fii ca ea. Analizeaza viitorul afacerii tale doar din perspectiva ta si gandeste-te la ce ar putea sa te ajute sa evoluezi. Din secunda in care ai gasit ceva ce te poate diferentia si iti poate garanta succesul trebuie sa te ocupi doar de acel lucru cat poti tu de bine si sa devina o obsesie pentru tine, daca vrei, ca sa atingi succesul dorit cat mai rapid.

Adauga valoare si construieste increderea in afacerea ta. Nu te mai gandi atat de mult la portofelul oamenilor, clientilor, incearca sa targetezi inimile lor, emotiile. Adauga valoare fiecarei relatii pe care o ai cu orice client, ofera informatii, ofera sfaturi, trateaza clientii cat poti de bine ca sa se bucure de serviciile si de produsele tale. Ofera servicii excelente de suport, o experienta foarte buna la orice fel de interactiune cu produsele si cu serviciile tale. Sa ii determini pe clienti sa aiba incredere in afacerea ta si in ceea ce vinzi tu va dura ceva timp. Cineva spunea: oamenii/clientii nu cred ceea ce le spui, foarte rar cred ceea ce le arati, dar intotdeauna vor crede ce isi spun lor insisi. Ce influenteaza ce isi spun lor insisi? Actiunile tale si personalitatea publica a brandului tau, asa ca lucreaza cat de mult la valoare si la increderea in brand.

Foloseste-te de testimoniale cat poti de mult. La inceput de drum, testimonialele te pot ajuta sa ai credibilitate. Adapteaza testimonialele in functie de ce vrei sa obtii la final si de publicul tau, cauta sa ai testimoniale de la companii de aceeasi marime, de la clienti care cauta cam acelasi lucru pe care il poti oferi si tu. Nu exagera cu testimonialele pentru ca vei obtine efectul invers, oamenii nu vor mai avea incredere in tine. Un testimonial e o parere sincera si obiectiva, nu trebuie sa fie prea multe deodata pentru ca vor face mai mult rau brandului.

Atentie si la tot ce tine de review-uri on-line. Clientii tind sa aiba incredere mai mare in ceea ce citesc on-line si de multe ori se iau dupa aceste pareri cand aleg sa acceseze sau nu produsele si serviciile tale. Monitorizeaza toate recenziile primite si fii mereu gata sa faci schimbari daca vezi ca foarte multi clienti nu sunt multumiti de ceva anume din activitatea ta.

Fii atent la website-ul companiei si la modul in care e construit, cum arata. Daca e mai vechi refa-l complet si adu-l in prezent ca design si functionalitate, din punctul de vedere al functionalitatilor. Incurajeaza clientii sa revina pe site, ofera si recompense diverse daca acestia revin, dezvolta oferte pentru ei si incearca sa ai un site care se misca foarte bine si e fix ce cauta clientii. Nu il complica prea tare si nu lasa niciun detaliu la voia intamplarii. Fii profesionist chiar si in on-line si incearca sa ai un site care reflecta valorile brandului tau si care se potriveste perfect cu afacerea pe care urmaresti sa o dezvolti.

Mentine relatiile cu publicul tau si cu partenerii de afaceri cat mai stranse. Nu le lasa sa se „raceasca”. Interactioneaza cu toata lumea cat mai des, fii atent la ce spun si ce fac, cum isi schimba comportamentul, ce nevoi noi au. Nu lasa nicio relatie pe care o ai sa fie pusa in standby. Incurajeaza discutiile, intalnirile, negocierile daca e nevoie, fii implicat si incearca sa ai mereu cea mai buna comunicare posibila pe care o poti avea in contextul in care te afli. Doar asa vei avea o afacere care se va dezvolta excelent si va avea si cele mai mari sanse sa ajunga fix acolo unde ti-ai dorit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.