Cum sa iti infiintezi un startup in cativa pasi simpli?
Un startup este cel mai bun tip de afacere pe care o poti avea cand esti la inceput de drum in business. E usor sa o construiesti de la zero, ai si multe tipuri de finantare pentru ea la dispozitie, te mai ajuta si statul, ai acces la fonduri destul de consistente pentru a initia un startup. Ca sa pornesti cu dreptul in cariera ta de om de afaceri de succes ai nevoie sa stii care sunt pasii exacti pe care va trebui sa ii faci ca sa ai primul tau startup si sa il poti mentine pe linia de plutire.
Ce ai de facut ca sa infiintezi un startup? Multe lucruri. Nu trebuie sa te sperii, e mai simplu decat iti inchipui. Daca nu ai inca o imagine clara despre ce inseamna sa infiintezi un startup ghidul urmator te va ajuta cu siguranta.
Porneste de la o idee buna. Ca sa ajungi sa ai propriul startup trebuie sa incepi de la indentificarea unei probleme si a unei solutii. Orice startup porneste de la o idee care rezolva niste probleme ale unui grup de clienti. Nu trebuie sa ai mereu cele mai noi idei de pe piata, le poti imbunatati pe cele deja existente in felul tau, intr-o maniera originala. Poti sa imbunatatesti produse, cum a facut, de exemplu, si Apple cu toate dispozitivele sale, poti sa te gandesti la noi posibilitati de folosire a unor produse si servicii, poti sa gasesti noi modalitati de promovare, sa faci un rebranding. Orice vrei si esti capabil sa faci pentru noul tau produs trebuie sa faci in faza asta daca vrei ca ideea ta sa prinda contur mai usor si sa fie una de succes. Nu te grabi sa iti faci un startup pornind de la idee care nu e foarte bine gandita pentru ca vei esua cu siguranta.
Construieste un plan de afaceri pentru startup. Ai ideea, treci la urmatorul pas, planul de afaceri. Acolo dai detalii despre tot ce inseamna produsul tau, serviciile tale, incluzi informatii despre industrie, operatiuni, finante, analize de marketing, de piata. Poti sa te imprumuti si de la banci mult mai usor daca ai deja un plan de afaceri foarte bun, in care explici pe scurt tot ce vrei sa faci cu banii pe care ii vei avea pentru compania ta. E important ca planul de afaceri sa fie adaptat afacerii tale si sa fie facut cu gandul la ceea ce vrei tu sa obtii intr-un final.
Securizeaza bugetul de inceput, fondurile care te ajuta sa infiintezi un startup. E bine sa ai mereu backup si sa iti asiguri capital, bani, finante pentru inceputul drumului tau in business. Incearca sa anticipezi ce fonduri vei avea nevoie si gaseste institutiile si oamenii potriviti sa iti asigure banii de care ai mare nevoie ca sa poti avea un startup de succes care nu va disparea dupa cateva luni de activitate. Bancile pot fi parteneri buni, dar si investitorii care au incredere in ideea ta.
Fii sigur ca urmezi toti pasii legali pentru infiintarea unui startup. Intreaba inainte sa incepi toate demersurile pentru infiintarea unui startup, fa documentare, discuta cu alti oameni de afaceri si incearca sa ai o privire de ansamblu asupra laturii legale a infiintarii unui startup. Daca nu vrei sa pierzi timpul cu tot ce tine de partea legala poti sa apelezi si la firme specializate in infiintarea de afaceri si in consultanta si ele se vor ocupa de absolut tot ce tine de partea legala, fara sa se omita niciun detaliu. Asa ai siguranta pe infiintarea unui startup si pe legalitatea sa.
Stabileste o locatie fizica si on-line. Pentru ca traim vremuri grele si unice trebuie sa te adaptezi din mers si sa incepi cu o locatie on-line, cu un site si cu produse si servicii promovate in on-line. Asa iti e mai usor sa gestionezi totul la inceput si nu risti sa investesti prea multi bani in cladiri de birouri, sedii de firma si tot ce presupune achizitia sau inchirierea lor. Esti mai sigur la inceput de drum si iti cunosti foarte bine toate punctele tari si slabe cand esti in on-line, fara sa risti o investitie foarte mare pe care nu ti-o vei mai recupera. Alege cu atentie locul in care vei avea sediul fizic, construieste cel mai bun site pentru afacerea ta si mergi mereu pe mana profesionistilor.
Construieste un plan de marketing cat mai cuprinzator. Stabileste indentitatea brandului tau, vezi ce te diferentiaza de competitie, ce poti aduce nou pe piata, pe nisa ta, creeaza relatii cu viitorii clienti, loialitate fata de brand, creste vizibilitatea brandului, imbunatateste reputatia companiei tale. Te vei folosi de social media pentru promovare si largirea bazelor de clienti, de campanii diverse, de sponsorizari de evenimente. Pe toate le vei include si detalia in planul de marketing pentru startup.
Dezvolta baza de clienti. Foloseste tot ce ai ca sa atragi clienti noi si sa ii pastrezi pe cei existenti. Incearca sa ai oferte permanente, programe de loialitate, sa te folosesti de marketingul afiliat si de social media cat poti de bine, sa te concentrezi pe suportul oferit clientilor, pe cercetarile de marketing ca sa afli ce vor clientii si ce ar trebui sa le oferi. Cere mereu feedback de la clienti si asculta-l de fiecare data, modifica produsele si serviciile in functie de el si de nevoile reale ale clientilor tai.
Fii pregatit de schimbare. Trebuie sa fii pregatit mereu sa faci schimbari ca sa rezisti pe piata. Asculta de toate parerile clientilor si celor alaturi de care lucrezi, fii mereu la curent cu noutatile din domeniul tau. Doar o afacere care evolueaza si tine cont mereu de clienti, pune clientul pe primul loc este cea care va rezista peste ani si va avea si un profit foarte bun.