Cum sa abordezi si sa mentii relatiile cu furnizorii tai?

Mentinerea relatiei cu furnizorii e importanta pentru succesul afacerii tale.

Orice afacere depinde de furnizori. Nu ai relatii bune cu furnizorii si nu stii cum sa ii abordezi, nu vei avea nici marfa de care ai nevoie si clientii se vor duce, probabil, spre concurenta. Abordarea si mentinerea relatiilor cu furnizorii sunt esentiale daca vrei sa ai o afacere de succes si sa nu intampini probleme cu aprovizionarea stocurilor. Complexitatea lor te poate coplesi la un moment dat, insa trebuie sa reactionezi potrivit si sa respecti cateva reguli de baza ca sa ai langa tine cei mai buni furnizori.

Indiferent ce afacere pornesti vei avea nevoie de furnizori. Ei iti ofera servicii si produse de care depinzi, stocurile tale depind de furnizori si de serviciile prestate. Relatia cu furnizorii este deosebit de importanta indiferent de marimea afacerii tale, trebuie protejata si mentinuta pentru a putea sa fii mereu in topul preferintelor clientilor. Ce ai de facut ca sa mentii relatiile cu furnizorii si sa ai abordari corecte?

Invata sa te vinzi de la inceput. E foarte importnat sa te concentrezi pe ceea ce faci si sa te vezi mereu in calitate de client. Incearca sa te pui in locul furnizorului si sa te gandesti ca si cel care iti ofera ceva e si el patron de firma si vrea sa faca un profit. Vorbeste despre ce vei comanda de la furnizor, dovedeste ce ai mai comandat de la furnizori cu un istoric al comenzilor.  Furnizorul trebuie sa stie de la inceput la ce sa se astepte la parteneriatul cu tine. Daca pornesti cu o relatie buna si cu incredere de la inceput vei avea o colaborare de lunga durata si fara probleme cu furnizorul tau.

Testeaza piata inainte de a lua o decizie. Vei fi surprins cat de multi furnizori exista, preturile difera, calitatea difera si ea, timpul de livrare, comunicarea sunt diferite. Daca vrei sa stabilesti ce vei vinde, cu ce se va asocia brandul e important sa ai si furnizorii potriviti ca sa fii consecvent. Alege doar furnizorii care ofera produse si servicii de calitate pentru a satisface toate nevoile clientilor. In momentul negocierilor nu ascunde furnizorilor ca esti in cautare si expune si ofertele concurentei ca sa obtii un deal mai bun.

Comunica cu furnizorii de la inceput. Este vital sa ai o comunicare perfecta cu furnizorii tai. Furnizorul va avea incredere in tine daca esti sigur pe comenzi, daca alegi sa comunici cu el intr-o maniera transparenta si daca ai de fiecare data o maniera profesionista de a raspunde la orice si a oferi informatiile necesare pentru furnizor ca sa te poata ajuta la randul sau. Asa primesti si oferte speciale, preturi mai bune, prioritizarea e garantata.

Dovedeste ca esti loial. Gandeste iarasi din perspectiva unui patron de afacere. Asa cum si tu apreciezi clientii fideli, asa si furnizorii apreciaza afacerile fidele care revin la ei. Incearca produse noi daca ti se ofera, comanda mereu de la ei si incurajeaza discutiile, repeta comenzile daca esti multumit de furnizori, incearca sa recomanzi serviciile furnizorilor si altor afaceri, vei avea doar de castigat in acest fel.

Plateste ceea ce comanzi la timp. Poti sa iti automatizezi procesul de plata si sa iti respecti termenele ca sa fii in relatii bune cu furnizorii tai. E foarte important sa te gandesti ca si furnizorii au nevoie de bani si ca au o afacere care trebuie sa functioneze. Nu comanda daca nu ai banii necesari sa platesti la timp si incearca sa ai de fiecare data o abordare transparenta in privinta platilor. Doar asa vei avea sansa sa ai de fiecare data cele mai rapide servicii la dispozitii si furnizori dispusi sa te ajute oricand e nevoie.

Cere si servicii sau produse gratuite. E mai simplu sa ai astfel de produse si servicii, nu mai ceri reduceri si mergi mai departe cu a ta colaborare. De multe ori furnizorii au stocuri mai mari, vor sa mai dea din stocurile care sunt totusi prea mari. Furnizorul va aprecia daca vei renunta uneori la reducerile vizate si vei fi de acord sa incerci si produse si servicii noi. Promovezi niste produse noi, poti avea surpriza placuta de a vinde foarte bine catre clienti toate produsele in asa fel incat, eficienta lantului de aprovizionare va fi mult mai mare.

Fii onest si transparent. Discuta deschis cu furnizorii tai de la inceputul colaborarii, dezvaluie orice fel de probleme apar cu bugetul, orice probleme ai cu serviciile si cu produsele furnizorilor. Nu promite nimic daca stii ca nu te poti tine de cuvant, mai bine mai astepti si te descurci intre timp decat sa incurci furnizorii. Evita sa minti doar pentru a avea niste produse si servicii pe care stii ca nu le vei putea achita in termenii stabiliti cu furnizorii. Daca furnizorul va vedea ca incerci mereu sa te eschivezi si sa obtii doar ce vrei tu fara sa respecti deloc pe cel care iti ofera servicii si produse cu siguranta vei avea doar de pierdut si furnizorul va renunta la tine.

Ofera feedback. Incearca sa oferi un feedback constructiv furnizorilor, chiar daca e vorba de unul negativ sau de unul pozitiv. Asa furnizorii vor putea sa isi imbunatateasca ofertele pe care le vei primi si sa iti satisfaca nevoile mai usor si mai rapid. Nu te feri nici de un feedback negativ, furnizorii vor aprecia ca esti atent la toate aspectele colaboarii, dar incearca sa nu fii mult prea incisiv si exigent pentru ca vei pierde furnizorul din start.

Negociaza corect. Negocierea termenilor si conditiilor colaborarii, preturilor e deosebit de importanta in mentinerea relatiei cu furnizorii. Nu te gandi doar la tine si la beneficiile tale, gandeste-te si la ceea ce isi doreste si ce asteapta furnizorul. Evita orice fel de cereri de reduceri foarte mari pentru ca niciun furnizor nu va renunta la profit pentru tine. Negociaza in favoarea ta, da, dar incearca sa ai un echilibru intre ceea ce vei cere si ce poate sa iti ofere la modul real furnizorul tau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.