Cum sa ai parteneriate in afaceri mai solide si mai longevive?

Pentru un parteneriat in avantajul businessului tau e nevoie sa stii foarte bine ce iti doresti si cum trebuie sa fie partenerul.

Un parteneriat puternic si de durata, eficient va avea un impact pozitiv asupra oricarei afaceri. Asa ajungi sa te dezvolti in directia dorita, poti sa ai rezultate si mai bune si profitabilitate buna. Depinde doar de tine cum iti alegi parteneriatele si cum le gestionezi. Sunt insa cateva lucruri simple pe care le poti pune in aplicare pentru parteneriate in afaceri mai solide si de durata.

Cand te gandesti la parteneriate in afaceri te gandesti la cautari care vor dura ceva, la multe incercari care s-ar putea sa nu aiba rezultate dorite. Da, parteneriatele de succes sunt cam greu de definit si de realizat in functie de anumite standarde, dar nu e imposibil, cu siguranta. Un parteneriat de succes va fi mereu cel care iti va aduce rezultate peste asteptari, in care partenerul va deveni un prieten si va sti ce are de facut mereu ca sa te ajute sa te dezvolti si sa ajungi la succesul pe care il asteptai de mult in afaceri. Ce ai de facut ca sa ai parteneriate de durata si mai solide? Iata in continuare cateva trucuri simple.

Viziune comuna legata de parteneriat si un parcurs clar. Inainte de orice formalizari ale parteneriatelor e bine sa te asiguri ca partenerii si echipa ta sunt pe aceeasi lungime de unda. Discuta despre viziune, despre scopuri, obiective, ce vreti sa faceti impreuna, sa obtineti. Asa se evita surprize neplacute si parteneriatul va fi unul de succes, pe care te poti baza. Fii mereu transparent si aminteste viziunea companiei si planurile cu partenerii inca de la inceput. Implicarea partenerilor va fi mai mare daca le vei dovedi ca esti un partener care stie ce vrea si tine la parteneriate.

Transparenta e cheia unui parteneriat de succes, de lunga durata. Ai nevoie de ea si de comunicare pe orice fel de canale pentru ca numai asa poti sa te bucuri de oportunitati alaturi de parteneri si sa fii mereu pe drumul cel bun in privinta parteneriatelor. Fii sincer si recunoaste orice fel de slabiciuni, aminteste si de toate punctele tari pe care le are compania ta. Ofera informatii despre firma sau despre industria in care activezi partenerilor in asa fel incat decizia lor sa fie una baza pe date concrete. Dupa ce partenerul va incepe sa vada cum se desfasoara parteneriatul cu tine va investi, posibil, mai mult si vei avea doar de castigat de pe urma intelegerilor de colaborare.

Cunoaste foarte bine punctele tari si cele slabe ale partenerului tau de afaceri. Doar asa poti sa stii daca este un partener care te va ajuta, de care ai nevoie sau daca vei mai cauta. E foarte important sa vezi de la inceput puncte tari si slabe in cazul partenerului in asa fel incat sa iei cele mai bune decizii si sa ai de fiecare data toate datele de care ai nevoie ca sa poti incepe parteneriatul. Cunoscand in amanunt punctele tari si slabe ale partenerului stii si unde te-ar putea ajuta, unde te-ar incurca si in ce fel de discutii poate participa in functie de experienta sa si ce stie sau nu stie sa faca, ce intelege si ce nu.

Comunica eficient. De la inceput trebuie sa fii dispus sa comunici cat mai bine si mai clar cu partenerii, dar sa astepti acelasi lucru si de la ei. Vezi unde pot ajuta, ce pot face concret pentru compania ta. Faceti schimb de idei, incercati sa vedeti daca reusiti sa va puneti de acord pe lucruri simple la inceput si sa aveti de fiecare data cele mai bune si mai articulate abordari legate de business. Daca nu exista comunicare reala de la inceput nu vei putea sa te astepti la un parteneriat de viitor si la rezultate bune in urma parteneriatului.

Invata cand sa renunti la parteneriate. Cand vezi ca parteneriatul nu merge in directia dorita e bine sa renunti la el si la parteneri. E destul de greu sa refuzi pe cineva, dar va fi mereu spre binele tau mai ales daca pierzi timp si bani incercand sa „resuscitezi” respectivul parteneriat. Observa semnalele clare ca parteneriatul nu mai merge in directia dorita, discuta cu partenerii, vezi daca nu cumva e vina ta si daca nu se poate face nimic sa salvezi parteneriatul atunci cu siguranta nu iti mai ramane de facut decat sa renunti imediat la el si sa cauti altele mai avantajoase si mai eficiente pentru tine si pentru afacerea ta.

Defineste bine roluri si responsabilitati in afacere. Nu astepta sa vezi cum decurge parteneriatul si sa treaca luni sau ani. De la inceput defineste sarcini, roluri, pozitii pentru parteneri, responsabilitati si vezi cum se descurca. Fii clar, concis, ofera tot suportul necesar pentru ca partenerii sa inteleaga mereu ce au de facut, ce inseamna anumite responsabilitati si ce asteptari ai tu de la ei. Cu cat rolurile si resposabilitatile sunt mai bine definite, cu atat vei avea si o sarcina mai usoara in a gestiona relatia cu partenerii tai. Aminteste si de beneficiile partenerilor dupa ce iti dai seama ce ii motiveaza si ce ii tine in relatia parteneriala cu tine.

Ofera mereu suportul necesar partenerilor pentru o relatie cat mai buna de colaborare. Asigura training, explicatii, resurse de tot felul pentru a avea parteneriate cat mai simplu de gestionat si cu rezultate pentru afacerea ta. Consulta mereu partenerii legat de ce au nevoie, ce probleme au intampinat de-a lungul colaborarii. Vezi cum comunica partenerii cu fiecare client in parte, daca au astfel de interactiuni, colaboreaza indeaproape cu ei, ofera spijin si supravegheaza activitatea lor ca sa vezi daca ai sau nu rezultate in functie de ajutorul si sustinerea acordate in timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.